TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Noen som vet hva feilkode 54 pÃ¥ ST185 gt4cs er?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #92408  av urq26
 
Leste av feilkode i dag, har hatt motorlampe som har kommet og godt.
Men Toyota kunne ikke fortelle meg hva den feilkoden er. Den står heller ikke på det skjema som ligger inne i dette forumet heller.

Fikk fem blink, deretter 4 blink. Kode 54??????

 #92412  av GT4 CS
 
Er feilkode 54 det. Det varsler om for lavt nivå med kjøleveske på ic din. Den kan og si ifra om du har en pumpe til ic som ikke virker slik den skal.
Etterfyll kjølevann så det renner over. Så setter du på lokket igjen og napper ut sikkring til ecu, 15amp ,sitter i sikkringsboksen ved siden av batteriet ditt. Da bør du være kvitt problemet ditt og feil er resatt.

 #92415  av kennethx
 
Skal du fylle veske på kjølesystemet er det jo ett par ting å passe på.

1. vær sikker på at vesken er kald.
2. ta av lokket på radiator
3. ta av lokket på IC

4.fyll på til det renner over
5. ta ut EFI sikring, og skru på tenning (da går vannpumpen, høres veldig godt)
6. fyll på ettersom nivået synker, helt til det er fullt igjen.
7.skru av tenningen
8.sett i EFI sikringen

Ferdig.

Dersom steget med sikring og tenning utelates vil du ha luft i systemet.

 #92417  av GT4 CS
 
Punkt 5 var nytt for meg, takker og bukker :)
 #92418  av urq26
 
Dette virker meget logisk, Tusen takk

Bare så jeg er sikker hvilket nr. EFI sikring
og hvilke sikring nuller ECU?

 #92424  av GT4 CS
 
Den er vel nederst til venstre i sikkringsboksen din om du står forran bilen, det står tegning med forklaring på hvem som er hvem på lokket til sikkringsboksen din.
Det er den 15 amp sikkring til EFI som nuller ut ECU.
Sorry at jeg ikke har rukket komme innom deg, vært mye denne uka.
 #92444  av urq26
 
Ikke noe problem, først skummet kjølevæsken mye i IC'en. Fylte på en halv liter. Skummingen ble borte, så det var nok lurt og lufte anlegget ved å ta ut sikringen først.

Justerte også opp litt trykk på turboen, nå lukter det pip pip. Lader litt over kiloen nå. Monterte forresten nye eksos i går 4,5" enderør. Bilder kommer
 #92447  av kennethx
 
urq26 skrev:Ikke noe problem, først skummet kjølevæsken mye i IC'en. Fylte på en halv liter. Skummingen ble borte, så det var nok lurt og lufte anlegget ved å ta ut sikringen først.

Justerte også opp litt trykk på turboen, nå lukter det pip pip. Lader litt over kiloen nå. Monterte forresten nye eksos i går 4,5" enderør. Bilder kommer
Du fikk vannpumpen til å gå når du skrudde på tenningen ja?

 #92469  av GT4 CS
 
Er som dag og natt med ladetrykket :) Bra det ordnet seg da. Får litt mere lyd fra dumpen og nå :D

 #138529  av TheStig
 
kennethx skrev:Skal du fylle veske på kjølesystemet er det jo ett par ting å passe på.

1. vær sikker på at vesken er kald.
2. ta av lokket på radiator
3. ta av lokket på IC

4.fyll på til det renner over
5. ta ut EFI sikring, og skru på tenning (da går vannpumpen, høres veldig godt)
6. fyll på ettersom nivået synker, helt til det er fullt igjen.
7.skru av tenningen
8.sett i EFI sikringen

Ferdig.

Dersom steget med sikring og tenning utelates vil du ha luft i systemet.
Damn.. ta å write en sticky på den der kenneth! Good info. Men er det kun til påfylling av IC eller på motor også? Sliter nemlig litt med å få all luft ut av motorsystemet

 #138594  av kennethx
 
For å få luft ut av motorsystemet setter du varmaparatet på full varme, starter motoren og fyller på radiator etter hvert som nivået synker.

 #138597  av kennethx
 
TheStig skrev:
Damn.. ta å write en sticky på den der kenneth! Good info. Men er det kun til påfylling av IC eller på motor også? Sliter nemlig litt med å få all luft ut av motorsystemet
Kan heller lage en ny post, med passende topic