TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hvordan montere dump-ventil og hva er viktig Ã¥ passe pÃ¥?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #138616  av Clinton
 
Trenger tips om enkle ting man bør være obs og how-to instalasjon av DV.
Dette er en 3s-gte, japanimport, vet ikke om det er av betydning.
For orden skyld er det en ventil av ukjent merke("FPC eller no slikt") kjøpt motorsportforhandler, så det er ikke snakk om bolt-on ventil desverre.
På Air by-pass valve er det to vakuum slanger (tror den ene kalles vtv) som møtes på et T-ledd, hva gjør jeg med disse? Siden DV kun har tilkobling for en vakuum-slange.

 #138618  av Clinton
 
Hva gjør egentlig VTV?

 #138633  av Master
 
Du sløyfer VTV'en når du kobler på en uoriginal dumpventil som har bare 1 vakuuminngang. Kobler jo bare fra vakuumslangen som kommer fra innsuget og kobler denne rett i den nye dumpen.

VTV'en på den originale by-passventilen fungerer slik at den hindrer nesten all gjennomstrømning i en retning og tillater all gjennomstrømning i andre retning. Dette må til for at by-pass ventilen skal fungere slik den skal med sine 2 kammere og trykkforskjeller osv osv.. har ikke satt meg så masse inn i det.. :)

Hvertfall. riv ut alt det gamle og koble i 1 vakuum på den nye men husk at dersom du har luftmengdemåler (2.gen 3s-gte) så vil en dumpventil som dumper til friluft i nesten alle tilfeller føre til at du får for fet blanding når du dumper (ved girskift) økt bensinforbruk osv osv..

 #138643  av Clinton
 
Helmaks! Mysteriet er så si oppklart! Takker for hjelpa.