TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kaldstart system pÃ¥ bærtur og utrolig høyt bensinforbruk?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #138634  av sindrejl

Har problemer med kaldstart systemet, når bilen startes går den på veldig lavt turtall med litt jaging fra 600-1000 rpm. Holder på å kvele seg selv. Når motoren tilslutt blir varm setter den seg på 1500 og bilen bruker VELDIG mye bensin. Høres for meg ut som at en sensor gjør at systemet tror bilen er kald hele tiden eller noe? noen som vet hva det er eller noe som raskt skal byttes? Tenkte å sjekke ecu senere ikveld for feilkoder

#138636  av spkstrp

sjekket vakum slanger eller slikt ?

#138695  av sindrejl

nei, men reg-reima kan ha hoppet over et hakk pga dårlig strammehjul så kan være der problemet ligger

#139032  av celica_st185

Har omtrent samme problem selv... tar av ledningen på minuspolen og på igjen så går d vekk :? Støpselet til den ene tempføleren er øpdelagt så tror d er problemet på min...

#139088  av GT4 CS

På min knakk føleren til coldstart injection time switch. Da brukte jeg ubeskrivelig mye bensin og bakfangeren holdt på og ta fyr. Så sjekk at alle kontakter er ok. Hmm, reg reima kan stå en tann feil uten at du burde få problem vanligvis, men mistenker du at den har hoppet over pga slitt strammehjul ville jeg byttet alt i samme slengen, kan ha gitt reima en skikkelig støkk da.

#139109  av sindrejl

GT4 CS skrev:På min knakk føleren til coldstart injection time switch. Da brukte jeg ubeskrivelig mye bensin og bakfangeren holdt på og ta fyr. Så sjekk at alle kontakter er ok. Hmm, reg reima kan stå en tann feil uten at du burde få problem vanligvis, men mistenker du at den har hoppet over pga slitt strammehjul ville jeg byttet alt i samme slengen, kan ha gitt reima en skikkelig støkk da.
hvor ligger den føleren? så vet jeg hvor jeg skal se liksom :)

#139281  av GT4 CS

Følg slangen fra toppen av radiatoren din, på toppen din går slangen inn, der sitter det to følere på min bil. Men ikke 100% sikker på om din motor er identisk på det punktet.

#139737  av Herr Knutsen

Funnet ut noe, Sindre? :)

Interessert i å høre! Skal prøve å bytte min switch! :D

- Jan Rune

#140620  av sindrejl

kamdrevene må skiftes så bilen står i sju stein.. har derfor ikke sjekka saken videre ;)