TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 Mk1/Mk2 eller MX5?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

 #138396  av spkstrp
 
du nevner det selv, men etter å ha disponert en z3 i noen dager i sommer så må jeg innrømme at cab er herlig :oops: Har sett en del råe mx5er (body kit, fete felger og senking). de er faktisk litt kule... ;) drit i utalelser som frisørosv :twisted: :wink:
Dessuten.. de finnes jo i dongevis til salgs.. burde være mulig å få et ok eksemplar til en billig penge.

Har aldri kjørt en mx5 selv så kan ikke uttale meg hvordan de er ift mk1'ern.

 #138449  av Larsen
 
Så en 4agze til 9000,- i danmark for ikke veldig lenge siden. Er jo en som selger et veldig potent mk1 prosjekt på salgs sidene her og, som kan selge med 4agze motor!

 #138462  av Anders gullstein
 
Har prøvd en MX5. Den er ikke fullt så stiv i chassiet som MR2 grunnet manglende tak på MX5'n.

 #138582  av jsun
 
spkstrp skrev:du nevner det selv, men etter å ha disponert en z3 i noen dager i sommer så må jeg innrømme at cab er herlig :oops: Har sett en del råe mx5er (body kit, fete felger og senking). de er faktisk litt kule... ;) drit i utalelser som frisørosv :twisted: :wink:
Dessuten.. de finnes jo i dongevis til salgs.. burde være mulig å få et ok eksemplar til en billig penge.

Har aldri kjørt en mx5 selv så kan ikke uttale meg hvordan de er ift mk1'ern.
Det heller nok mot en MX5 ja :wink:
Frisør eller ikke, det får bli opp til dem som mener det!! Not my problem!!
I mellomtiden får jeg prøve å venne meg til Toyota sin D4D på svimlende 102Hk :wink:
Men jeg avventer nok med å selge til litt ut på nyåret, så i mellomtiden får jeg lete nettet opp og ned etter modifikasjoner 8)

 #138603  av spkstrp
 
tror det skal være mulig å gjøre svært gode kjøp på mx5 spesielt i den årstiden vi er i nå :lol:

 #138678  av jsun
 
spkstrp skrev:tror det skal være mulig å gjøre svært gode kjøp på mx5 spesielt i den årstiden vi er i nå :lol:
Tenkte jeg skulle hente en fra Tyskland, det er flere der som virker ok, og ligger rundt 60 000,- inn i Norge ferdig fortollet.
Grei start for ett bygge prosjekt :wink:
Skal jo rive saken i filler, og så bygge den opp igjen. Både motor og understell, så hvilken stand den er i, er ikke så nøye 8)

 #138965  av jsun
 
Etter mye regning for og imot å selge Celica'n, har jeg kommet frem til at det jeg sparer på å kjøre firmabilen, betaler det jeg pr. mnd. betaler på Celica'n, og derfor går jeg i null på bilhold. Så nå vurderer jeg heller å rigge Celica'n med moderat NA tuning, og heller slippe den ut på banen.
Noen her som har noen gode tuningtips for en T230??

Må jo sjekke begge deler, før jeg selger!! Liker Celica'n jeg :wink:
Sist redigert av jsun den 23 okt 2005 17:57, redigert 1 gang totalt.

 #138967  av celicat23
 
Det er ikke noe spesielt med NA tuning godis til motorene våre. Du har DC HEADERS som sies å fungere bra på våre motorer, men gi veldig lite på t-sport'en. Men det er fortsatt bare snakk om en 2-3 hester på en god dag. Noe som gir merkbart mer effekt er en high-flow eksos. Har hatt noen forskjellige anlegg på min, og det som nesten var rake rør rett ut ga en merkbar forandring. Kjører nå med eksos som gir mye mer motstand (større demper osv) og da er det ikke noe forandring i forhold til standard i det hele tatt virker det som -- selv om den gir finere lyd da :)

Ellers så er det å porte toppen, nye kammer, og åpent luftfilter jeg kan tenke på i farta som kunne gi deg noe. Alt i alt blir det dyrt, og gir lite.

Men vår danske venn FINN her på forumet har en turbo celica, og syns han nevnte i en post her at det kostet han 25.000kr for turbo kit'et sitt. De er BILLIG, og gir mye mer enn hva denne NA tuningen kan klare.

Alternativt finner du en del corolla t-sport i sverige på diverse bilhuggere...Transplantere motor? :)

Hvis du begynner å tenke på mx5 igjen, så må du nesten spørre deg selv "tenner jeg på ideen med å penetrere hårete rumpe? Liker jeg salt protein shake fra kompisen min?" Hvis svaret er JA, så gå for en MX5. Hvis ikke, kjøp noe annet.

 #138968  av jsun
 
[Hvis du begynner å tenke på mx5 igjen, så må du nesten spørre deg selv "tenner jeg på ideen med å penetrere hårete rumpe? Liker jeg salt protein shake fra kompisen min?" Hvis svaret er JA, så gå for en MX5. Hvis ikke, kjøp noe annet.[/quote]

He he :wink:
Kun nybarberte jenter her takk!!
Vurdere nå et skikkelig senkesett, eksos og luftfilter til T230, så får vi se hvor langt det fører, om jeg skal gå lengre :arrow: mulig det 8)

     #138974  av jsun
     
    celicat23 skrev:Finnes ikke noe deiligere av utseende enn TRIAL sin titan eksos for celica'n

    http://www.trial.co.jp/trial-usa/origin ... azooka.htm

    Desverre så er den dyyyyyyyyr.
    Very nice :D
    Men kommer til å satse på "No show, just GO" 8)
    I første omgang i alle fall :wink:

     #138977  av celicat23
     
    jsun skrev:
    celicat23 skrev:Finnes ikke noe deiligere av utseende enn TRIAL sin titan eksos for celica'n

    http://www.trial.co.jp/trial-usa/origin ... azooka.htm

    Desverre så er den dyyyyyyyyr.
    Very nice :D
    Men kommer til å satse på "No show, just GO" 8)
    I første omgang i alle fall :wink:
    Sjekk MVP MOTORSPORTS sin "clearance section" - de har igjen ett AEM cold air intake til 145 dollar (samme som POWERZONE skal ha 4595kr for)

    http://www.mvpmotorsports.com

     #138980  av jsun
     
    celicat23 skrev:
    jsun skrev:
    celicat23 skrev:Finnes ikke noe deiligere av utseende enn TRIAL sin titan eksos for celica'n

    http://www.trial.co.jp/trial-usa/origin ... azooka.htm

    Desverre så er den dyyyyyyyyr.
    Very nice :D
    Men kommer til å satse på "No show, just GO" 8)
    I første omgang i alle fall :wink:
    Sjekk MVP MOTORSPORTS sin "clearance section" - de har igjen ett AEM cold air intake til 145 dollar (samme som POWERZONE skal ha 4595kr for)

    http://www.mvpmotorsports.com
    Takk for linken, blir nok kunde der jeg :wink:

     #147520  av Vipern
     
    ey.. slutt å diss mx5 :roll:

    Hadde en Miata (am.ver) for noen år siden. Frisørracer? no way. Morsom as hell den bilen. Seff må den moddes litt da;) orginalt ville jeg ikke ha tenkt tanken på engang.
    Men så hadde jeg vel norges peneste mx5/Miata 8)

    Bilde

    Bilde

    Bilde

    Bilde

    Bilde


    huff.. det var sommer of joy :cry: brun ble man jo å

     #147523  av sindrejl
     
    uff skal ikke kommentere de bildene der.. Men mere aktuelt så følte jeg at jeg parkerte mange oppgraderte mx5er på bane med en helt org mr2.. mulig jeg satser mer... mulig jeg bare hadde en god del mer prosent banebil enn mx5 egentlig er..