TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Pioneer headunit + iPod Connection

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #139119  av sexten

Denne tråden er vel hovedsaklig myntet mot @lpher, men jeg lager en tråd om det i stedet for å sende en mail da jeg vil tro det er flere som lurer på dette.

Min nåværende Sony headunit har funnet ut at den ikke vil spille cd-plater lenger, så da vil jeg gå til innkjøp av en ny.

Valget falt på Pioneer, hovedsaklig fordi de har spillere med iPod-støtte (correct me if I'm wrong).
Det jeg lurer på er hvilken iPod-funksjonalitet du får på headuniten om du bruker f.eks. en DEH-P9600MP spiller via en CD-IB100 adapter. Vil f.eks. shuffle-funksjonen fungere? Kan man velge "smarte" spillelister osv.? Ser man rating, artistnavn, sangnavn, albumnavn osv.?

Hvordan er denne funksjonaliteten vs. f.eks. DEH-P70BT som visstnok skal ha utvidet iPod-støtte?

I tillegg så lurte jeg på hva den billigeste løsningen med: In-Dash LCD-skjerm, mulighet for tilkobling av iPod og avspilling av mp3-cder. Det trenger ikke nødvendigvis være Pioneer, men de er vel de eneste med støtte for iPod?

Selv om denne tråden er myntet på @lpher så er jeg takknemlig for alle svar, som dere ser så lurer jeg på mye:)
Sist redigert av sexten den 24 okt 2005 13:47, redigert 1 gang totalt.

#139140  av chris

Jeg skal la @lpher gi deg et skikkelig svar på det med utvidet støtte etc.. men selv om jeg er pioneer-fantast når det kommer til headunits føler jeg nesten at jeg må fortelle deg at også Sony, Clarion, Blaupunkt etc har iPod-adaptere :)
 #139334  av @lpher

sexten skrev: Denne tråden er vel hovedsaklig myntet mot @lpher, men jeg lager en tråd om det i stedet for å sende en mail da jeg vil tro det er flere som lurer på dette.
Good call :D
sexten skrev:
Min nåværende Sony headunit har funnet ut at den ikke vil spille cd-plater lenger, så da vil jeg gå til innkjøp av en ny.
Skit skjer :)
sexten skrev:
Valget falt på Pioneer, hovedsaklig fordi de har spillere med iPod-støtte (correct me if I'm wrong).
Som Chris sier så er det ikke alene om det da :)
sexten skrev:
Det jeg lurer på er hvilken iPod-funksjonalitet du får på headuniten om du bruker f.eks. en DEH-P9600MP spiller via en CD-IB100 adapter. Vil f.eks. shuffle-funksjonen fungere? Kan man velge "smarte" spillelister osv.? Ser man rating, artistnavn, sangnavn, albumnavn osv.?
Her har du Pioneer's egen utallelse om saken: :)
----------------------------------------------------------------------------
Alle modeller med en "P" i produktnavnet har IP-Bus tilkobling. Eks.: DEH-P7400MP, DEH-P3600MP, KEH-P6020R etc.

Kun AVH-P5700DVD og DEH-P70BT har full iPod-styring. Andre "P" enheter vil behandle iPod som en ekstern kilde, med noe begrenset brukergrensesnitt.
----------------------------------------------------------------------------

Alle "P" spillere (bortsett fra de to ovenfornevnte) vil mao behandle iPoden som en hvilken som helst ekstern tilkoblet enhet...med den forskjellen at man kan styre iPoden fra spillern. AVHP5700 og DEHP70BT vil i tillegg få riktige ikoner på tingene...og en "litt ryddigere" mappevisning :)
sexten skrev:
Hvordan er denne funksjonaliteten vs. f.eks. DEH-P70BT som visstnok skal ha utvidet iPod-støtte?
Se above :)
sexten skrev:
I tillegg så lurte jeg på hva den billigeste løsningen med: In-Dash LCD-skjerm, mulighet for tilkobling av iPod og avspilling av mp3-cder.
Denne :)
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1362
sexten skrev:
Det trenger ikke nødvendigvis være Pioneer, men de er vel de eneste med støtte for iPod?
Eller denne:
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=361 (Til 13.990,-!!!! sjekk førprisen!!!!!)
Som man også kan koble iPod adapter til :)
sexten skrev:
Selv om denne tråden er myntet på @lpher så er jeg takknemlig for alle svar, som dere ser så lurer jeg på mye:)
:D

#139729  av Herr Knutsen

@lpher, da.

Førprisen spiller da ingen rolle. Den sier jo bare litt om hvor mye du faktisk tjener på det du selger! :P

Personlig ville jeg vel heller bedt om et tilbud på Pioneer'en! :D

Mvh
Jan Rune

#139743  av @lpher

Herr Knutsen skrev: @lpher, da.

Førprisen spiller da ingen rolle. Den sier jo bare litt om hvor mye du faktisk tjener på det du selger! :P
Feil :) Førprisen kan i gitte tilfeller være veldig viktig. Det den forteller, i dette tilfellet, er at vi kjøpte restopplaget av disse spillerne av Clarion-importøren til en latterlig lav pris :D Trodde du hadde kjennskap til denne bransjen jeg? ...og dermed da også bransjens mangel på gode marginer? :)
Herr Knutsen skrev: Personlig ville jeg vel heller bedt om et tilbud på Pioneer'en! :D

Mvh
Jan Rune
Mtja...si det...AVHP-5700 er skrapa til beinet...hva gjelder bde utstyr og kvalitet på komponenter...mens VRX928 har nesten samma utstyret som AVDP7500II (til 24.990,-) ...jeg vil nok derfor påstå at Clarion'en er ett laaaangt bedre tilbud :D Men...folk for avgjøre slikt sjøl...jeg er bare her for å levere det de vil ha jeg :D

#140142  av tommy j

Har noen kjennskap til pioneer avic x1r? Har kjøpt en sånn, men lurer på om tmc er tilgjengelig i norge? Har hatt den i bilen i ca 5 mnd, men ennå ikke fått veimeldinger eller noe opp.

#140150  av @lpher

tommy j skrev:Har noen kjennskap til pioneer avic x1r? Har kjøpt en sånn, men lurer på om tmc er tilgjengelig i norge? Har hatt den i bilen i ca 5 mnd, men ennå ikke fått veimeldinger eller noe opp.
Er nok ikke TMC i norge nei...dessverre :) Du kan jo prøve å kjøre over grensa til söta bror så får du se hvor bra systemet fungerer :)

#140155  av tommy j

Det var kjedelig. Har montert det i lastebilen, og kjører kun i norge. Man får vel håpe norge klarer å få litt oppgradering av teknologien sin etterhvert. Takk for svar.

#140169  av @lpher

tommy j skrev:Det var kjedelig. Har montert det i lastebilen, og kjører kun i norge. Man får vel håpe norge klarer å få litt oppgradering av teknologien sin etterhvert. Takk for svar.
Er litt sært av at vi ikke har TMC ja...men ssåvidt jeg skjønner så bunner det ut i at ingen vil ha ansvaret for det i norge! :D