TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MK1-motor spytter olje HJELP

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #139069  av Pgus
 
Motor'n min er fra en Celica, og ryker SVART i eksosen, og går urent på alle turtall..

Når en åpner opp oljepåfyllingen mens bilen går, spruter det og blåser skikkelig.

Det skal vel ikke være slik, litt blåsing skal det kanskje være, men ikke mye? da er vel noe feil?

Min teori er at enten så er det en sprekk i toppen, som gjør at det blåser, eller så er det hull i et av stemplene... Har noen kommentarer til denne teorien?

Det er ikke olje i vannet eller omvendt.. Kan det alikevell være toppakningen som kan lage krøll?

Venter i spenning på svar, men jeg psyker meg opp til å gå ut å ta ut motor'n...

Forresten, kan man ta motoren opp, eller MÃ… den ned?

mener jeg så noen som tok den OPP!

 #139095  av Amund
 
stempelringer ville jeg hatt stor tro på!

motoren MÅ NED. om du får den opp er du god. :roll:
Kan godt hende det går, men hvorfor stresse med det, når de er så mye enklere å ta den ned. med elefant, i en ok garasje, går de vel, hmm, et par timer ville jeg tro. (ikke at jeg bruker så lang tid :roll: )

 #139099  av Mr2Nyter'n;p
 
Amund skrev: (ikke at jeg bruker så lang tid :roll: )
Skal jeg skrive under på... :D
 #139121  av andre 1
 
hehe samme her!!! gikk utrolig raskt å få byttet maskin hos toyparts og amund.. bare synd dere ikke holder til nede på sørlandet!!!!!!
 #139130  av Mr2Nyter'n;p
 
andre 1 skrev:hehe samme her!!! gikk utrolig raskt å få byttet maskin hos toyparts og amund.. bare synd dere ikke holder til nede på sørlandet!!!!!!
Hvis jeg sier detta kommer sikkert alle til å kreve det fra dem, men dem kom hit til Tynset og bytta motor for meg i Statoil smørehallen :D

Føler seg litt V.I.P da...

Vet hvem jeg skal henvende meg til neste gang jeg trenger ny maskin jaffal. :D

Edit: Oi.. Off topic til tusen.. Si fra, så sletter jeg innleggene mine som er OT.


Unnskyld :oops:

 #139295  av Bjørn MK1
 
Jeg har byttet motor i min MK1, og tok da motoren og girkassen opp etter å ha sett at disse gutta http://www.supras.nl/index.php?option=c ... &Itemid=56 gjorde det. Det var trangt, og jeg skar bort litt av platen batteriet stod på, noe jeg egentlig ikke hadde behøvd. Måtte ta av både innsugs og eksos manifolden. Med tanke på at man alikevell må heise opp bilen for å skru av drivaksler osv, forstår jeg godt fordelene med å ta ut motoren under.

Tipper det er stempelfjærene som har tatt kvelden jeg og.

 #139301  av Pgus
 
Tok ut pluggene i dag, og der var det mye rust.. (over,ikke under gjengene, men også ned mot/på undersiden der gjengene begynner.

Selve pluggene var sotete, men de var omtrent like ille alle sammen...
Er det normalt at alle stempelringene tar kvelden samtidig?

Forrige eier sa at motoren gikk bra, og var i bra stand inntil han vraket celicaen den satt i.. Han hadde kun kjørt 2 km. da det smalt så det er neppe skade p.g.a. at den var veldig varm da det smalt...

Den har stått lenge. selve bilen har vært uten skilter i to år. Kan det gjøre at ringene har "satt seg"... og hvis det er dette, vil V-POWER bensin, eller noe motorrens i oljen ha noen virkning? Eller er håpet ute...

 #139303  av Larsen
 
kast på crc og motor olje ned i tennplugg hullet. La det stå en dag, så drar du motoren rundt noen ganger uten pluggene i for å få ut oljen. Hender ofte at ringer setter seg når de har stått litt.

Får tak i noen tilsetningstoffer til bensin som tar sot på insugsiden, men disse brenner som regel opp og tar ikke eksos siden. For å ta resten så må du kjøre på med vann.