TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjul mutter dimensjon, MKIII Supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #139330  av Andreazz

Hva er gjengedimensjonen på hjulmuttrene til MKIII Supra?

Har hvert så mange felg-tyveri i det siste, så det hadde hvert lurt å gardere seg med låsbare hjulmuttre..
 #139343  av 2r-e-rik

Andreazz skrev:Hva er gjengedimensjonen på hjulmuttrene til MKIII Supra?

Har hvert så mange felg-tyveri i det siste, så det hadde hvert lurt å gardere seg med låsbare hjulmuttre..
vis du har alarm så burde du investere i en microbølge-detektor... da flyr alarmen vis noen jekker opp bilen..

#139390  av tojo

:D M12x1,50 :D

Se under dekk og felg tråden :wink:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=7627
 #139402  av Andreazz

@lpher skrev:
2r-e-rik skrev: vis du har alarm så burde du investere i en microbølge-detektor... da flyr alarmen vis noen jekker opp bilen..
Bingo! :)
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=174
Kan jeg kjøpe en alarm pakke løst, montere den selv og få den godkjent? Vil helst gjøre alle litt større inngrep på bilen selv..

X Tojo: takk, takk. Det hvar det jeg trodde, men hvar usikker på om stigninga er 1,25 eller 1,50mm..
 #139438  av @lpher

Andreazz skrev:
Kan jeg kjøpe en alarm pakke løst, montere den selv og få den godkjent? Vil helst gjøre alle litt større inngrep på bilen selv..
Ingenting i veien for det :) Men...da må du sørge for å få monteringen godkjent (av ett godkjent Defa verksted) i ettertid...for først da vil forsikringsselskapet ditt gi deg de fordelene du har krav på :)
 #139446  av Andreazz

@lpher skrev:
Andreazz skrev:
av ett godkjent Defa verksted
Som i Bilradiospesialisten??

#139517  av toyota_mr2

hei
defa får du ikke godkjent vis de ikke er en med gokjent sertfikat som monterer den

#139519  av toyota_mr2

glemte noe he he du kan jo fine en som har sertfikat som tar de svart for dei eler bare gokjener de

#139536  av @lpher

toyota_mr2 skrev:hei
defa får du ikke godkjent vis de ikke er en med gokjent sertfikat som monterer den
Joda...alle defa-godkjente forhandlere/verksteder kan...og ikke minst BØR...gjør dette :)

#139538  av @lpher

toyota_mr2 skrev:glemte noe he he du kan jo fine en som har sertfikat som tar de svart for dei eler bare gokjener de
Akkurat det tror jeg ikke blir nødvendig...da dette er en tjeneste som i værste fall koster mellom 0,- og 300,- :)

#139550  av Andreazz

@lpher skrev:
toyota_mr2 skrev:glemte noe he he du kan jo fine en som har sertfikat som tar de svart for dei eler bare gokjener de
Akkurat det tror jeg ikke blir nødvendig...da dette er en tjeneste som i værste fall koster mellom 0,- og 300,- :)
Poenget uansett er at jeg i så fall vil montere alt i bilen selv..

#139564  av @lpher

Andreazz skrev: Poenget uansett er at jeg i så fall vil montere alt i bilen selv..
Tror jeg ikke du vil få problemer med nei :)