TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp. Bilen dauer!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #139646  av Ace

Hoy!

Har fått meg en mazda 323 som vinterbil. men har dukket opp et problem i dag

Starta opp uten problemer til morran i dag. kjørte avgårde til skolen. Bilen stod da noen timer på parkeringa. Startet opp bilen uten problemer igjen kjørte til dama for å levere noen sommerdekk hvor bilen da stod parkert i 10-15 min. skulle starta igjen , men det var ikke snakk om ....

får start på bilen , men dauer etter kun få sek.

Noen forslag til hva som kan være galt ?
bensinpumpa har tatt kvelden ? Eventuelt tett filter / forgasser ?

Åpnet fordeler lokket og tittet litt rundt men så ikke noe grums nedi der heller.....

#139648  av Ronny

Kondens i bensina?

#139649  av Ace

har allerede pælma i noe kondensfjerner.... så må vente litt å se om det funker ....

kjørt noen runder nå med kondensfjerner på. fortsatt samme problem. bilen dauer selv om motoren er varm nok

#139680  av lasse

På min gamle 323 (-86 GTi), så røyk tenningsmodulen min, bilen startet fint når motoren var kald og gikk som bare fy, men når den nådde normal temperatur, døde den og ville ikke starte før den var kald igjen...
Tenningsmodulen hadde en såpass lur plassering som inne i fordeleren...

#139681  av mk1 black limited

Hadde samme tilfellet for et par uker siden på Pug'en, det var tenningsmodulen der også. Fungerte bra så lenge motoren var kald, men døde når det ble lunk.

#139682  av Ace

Skal ta en titt i morra tidlig. blitt litt mørkt og kaldt ute nuh :P

Er en 323 LX 1,3 som jeg driver å surrer med da

takker for svar btw

Kan konstatere at bilen vil heller ikke gå på tomgang ved kald motor :P
Tar kvelden både kald og varm

#139783  av Ace

LOL!

Dere kommer nok til å le når jeg skriver det her , men etter å ha gått over følgende :

kondens i bensin (kondensfjerner)
rusk i forgassern
rusk i fordelern (fuktighet)
tett oljefilter
oljepumpa
tenningsmodulen

alt så helt fint ut .... så i dag til morran skulle jeg bare åpne å sjekke raskt før jeg skulle avgårde .... hva faden. slangen til innsuget av luft har klart å lirke seg av. det første man ser når man åpner panseret lissom, det klarer jeg å overse....

lo så jeg holdt på å gå i bakken....

men uansett takker for svar :roll: