TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Justere opp trykk?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #140042  av larsst185

Jeg har nå smidde stempler,HKS pakning og arp studs på bilen min.kjører med ca 1.0bar ladetrykk nå.har litt lyst til å prøver meg på litt mer :lol:
Hva tror folket?Hvor langt er det vits i å presse en original ct26 og hvor mye trykk kan jeg gå på med standard dyser osv?

#140054  av Amund

1.2 på ct26 er vel omtrent så langt som de er vits å presse den. alt over det vil virke mot sin egen hensikt, vil blandt annet få problem med innsugtemp..

#140056  av Toyota4ever

Bilen er sammen igjen altså :D
Hvordan er det med luftkjølinga di da? Luftkjølt ic med cs panser enda? :roll:
Mer turbotrykk høyere temp, så da er de vel ikke så lurt før de er fixset vel?

Men vis de er i boks, så skulle det ikke være noe prob å kjøre på 1,2bar skulle jeg mene. Bensin skulle ikke være noe problem enda. :wink:

#140059  av larsst185

ja.ic problemet må gjøres noe med.så for meg rundt 1,2 da ja.
bare jeg klarer å skaffe meg en fmic nå så.bilen har kosta meg "litt" i det siste :)

#140062  av Toyota4ever

Min fmic kom på onsdagen :P

#140064  av larsst185

hva ga du for den da?

#140066  av Toyota4ever

larsst185 skrev:ja.ic problemet må gjøres noe med.så for meg rundt 1,2 da ja.
bare jeg klarer å skaffe meg en fmic nå så.bilen har kosta meg "litt" i det siste :)
Har kjørt med 1,2 lenge jeg på bilen min å har ingen problemer, bortsett i fra litt varm innsugtemp (tror jeg, har ikke målt).

#140068  av Toyota4ever

larsst185 skrev:hva ga du for den da?
Ble vel ca 2300,- med toll.
Vedlegg
sm intercooler dimensions (72).jpg
sm intercooler dimensions (72).jpg (47.78 kiB) Vist 648 ganger

#140069  av larsst185

Det var jo ikke spesiellt dyrt.ser ut som den passer inn i gt4 fangeren og.Mener at icen ikke bør være mer en en 15-16cm høy for å få plass uten store modifikasjoner.hvor kjøpte du fra?

#140071  av Toyota4ever

larsst185 skrev:Det var jo ikke spesiellt dyrt.ser ut som den passer inn i gt4 fangeren og.Mener at icen ikke bør være mer en en 15-16cm høy for å få plass uten store modifikasjoner.hvor kjøpte du fra?
Den passer perfekt i gt4 fangeren, kjøpt på ebay.

#140072  av larsst185

Tro om den er stor nok.nok flow gjennom den.skulle jo tro det egentlig!?

#140074  av Toyota4ever

larsst185 skrev:Tro om den er stor nok.nok flow gjennom den.skulle jo tro det egentlig!?
Virker som de er bra flow, er ikke sånn billig innmat som er ofte er på store ic`er, som disse hybrid kjølerne foreksempel. Ingen vits effekt messig i og ha på kvadrat meter vis med ic i front, vis du ikke skal oppi sikklig bra med hk(400+), blir bare trykk tap på slikt. Men om det er pent å se på er en annen sak :lol:

#140103  av TheStig

Toyota4ever skrev:
larsst185 skrev:Tro om den er stor nok.nok flow gjennom den.skulle jo tro det egentlig!?
Virker som de er bra flow, er ikke sånn billig innmat som er ofte er på store ic`er, som disse hybrid kjølerne foreksempel. Ingen vits effekt messig i og ha på kvadrat meter vis med ic i front, vis du ikke skal oppi sikklig bra med hk(400+), blir bare trykk tap på slikt. Men om det er pent å se på er en annen sak :lol:
veeeeel, haggler med påstander her som ikke alle er enige i... men orker ikke krangle om det der nå. Er rett og slett for trøtt :?

#140106  av larsst185

come on.diskuter!!kjør ikke folk det blir jeg aldri klokere.Har angst for å få mye lag med fmic.kjøper ic på størrelse med en fiskekasse om det er det som må til... :)

#140112  av TheStig

det er stor forskjell på hvor mye trykktap det er på fmic selv om de er i samme størrelse. Min har kun 0.2 bar tap ved 1.1 bar og det er mindre enn den originale CS IC har .... I tillegg får du den luksusen at du kan sette dumpen på rett side av IC når du har fmic og bare den lille tingen vil gjøre at du får bedre respons enn de dump og original kjøler. Dette har forøvrig vært diskutert tidligere