TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Løpsbil...

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#124608  av memo

hobnob skrev:går det ann å sette en celica front på den bilen?
2 motorer?
wtf :?:

#125303  av angrykid

Hadde vært grundig tøft med 500kg motor da :D en i hver ende, som drev hvert sitt par med hjul :D unektelig tøft.. hehe.

#139940  av Morten

Vi fikk tilslutt bestemt oss for hvilken klasse bilen skal brukes til, nemlig Gatebilserien. Der har vi noen kompiser som og kjører, og var det som fristet mest. Eneste baksiden er at da må bilen plutselig ha skilt..... :roll:

Vi tenkte og knaka litt på dette, og endte med å avtale kjøp av vraket til "Johnny Bravo" her inne for å se om vi kunne få til et karroseribytte. En dag i begynnelsen av oktober bar det østover for å hente denne flotte MR2'en. :wink:

PS! var forresten ganske humor med folks reakjoner når vi stoppet på veien hjem og folk så vraket.
Vedlegg
100_0023.JPG
100_0023.JPG (278.73 kiB) Vist 1564 ganger

#139941  av Morten

Biltilsynet kom på besøk for å besiktige og se på mulighetene, men det ble ganske kjapt klart at karrosseribyttet var uaktuelt. Grunnen er at 3 av 4 "hoveddeler" (forstilling, bakstilling, motor, drivverk) må være i orden og flyttes til det nye karroseriet for at prinsippet om "videreføring av verdier" skal være reelt. Vi visste at bakstilling var gåen og regnte med å bruke de tre andre. Men under demontering kom dette frem....
Vedlegg
Girkasse
Girkasse
100_0048.JPG (361.1 kiB) Vist 1534 ganger
Knust motorblokk og girkasse.
Knust motorblokk og girkasse.
100_0043.JPG (324.56 kiB) Vist 1534 ganger

#139942  av Morten

Tja, 1 av 4 var desverre ikke nok.. :?
Så da får vi prøve en plan B (eller plan C, eller D eller......) :mrgreen:

Skal nok få skilt på et vis. :wink:

Legger ved noen flere bilder fra demonteringen.
Vedlegg
100_0044.JPG
100_0044.JPG (328.27 kiB) Vist 1524 ganger
100_0045.JPG
100_0045.JPG (431 kiB) Vist 1528 ganger
100_0046.JPG
100_0046.JPG (410.73 kiB) Vist 1527 ganger
100_0041.JPG
100_0041.JPG (355.58 kiB) Vist 1536 ganger
100_0034.JPG
100_0034.JPG (305.19 kiB) Vist 1544 ganger

#139943  av Morten

...og når en først er i gang tok jeg og noen bilder fra Boble prosjektet til "haraune" her inne (den står ca.3 meter fra bilen vår) :wink:

Blir ganske heftig og nærmer seg veien nå.
Noen stikkord er: Subaru turbo motor, ombygd til mcphearson understell, 10-punkts bur, osv...osv.... :mrgreen:

Hvis noen er mere nyskjerrige så får dere mase på ham om en egen tråd :wink:
Vedlegg
100_0051.JPG
100_0051.JPG (265.73 kiB) Vist 1521 ganger
100_0050.JPG
100_0050.JPG (353.78 kiB) Vist 1518 ganger
100_0049.JPG
100_0049.JPG (293.77 kiB) Vist 1545 ganger

#139981  av CelicaTurbo

hm, så om forstillingen er ok, bakstillingen er ikke, og problemet for dere var at motor og drivverk (girkasse?) var busted, så, har dere ikke en slik motor liggende som dere kan slenge inn midlertidig da? Eller kontrolleres nr på motorblokk med registrering eller noe slikt kanskje? :roll:

#139988  av AeZ_

CelicaTurbo skrev:hm, så om forstillingen er ok, bakstillingen er ikke, og problemet for dere var at motor og drivverk (girkasse?) var busted, så, har dere ikke en slik motor liggende som dere kan slenge inn midlertidig da? Eller kontrolleres nr på motorblokk med registrering eller noe slikt kanskje? :roll:
Nr på motorblokk må egentlig være der før registrering. Siden jeg har en ny 3sgte motor hadde jeg av en eller annen grunn ikke det. Men han spurte i hvertfall etter motornummer å titta oppe i hele bilen, men fant ikke no, så sa han: " Det må du få tak i"-
Jeg sa bare ja jeg, men fikk ikke no mangel.
Tror det er slik at hvis dem kan finne den motoren du har i sine register, så tar dem info derfra, og ikke fra nummeret.
Så på en annen måte så trenger du kanskje ikke alikavel :roll:

#140092  av MR2turbo

Det kan godt være man ikke trenger motornummer ved regging, men ved karroseribytte skal de plombere sånne deler først, før man setter det over i nye karroseriet, og det var helt umulig her... hadde vært fysisk umulig å få plass til en ny motor nedi der for så å få biltilsynet med på at den hadde stått der hele tiden..

men tror vi skal få til noe alikevel ;)

#140094  av Blueman

lykke til markus og morten :)
Kan høres ut som det blir en lang vinter i år ? :D

#140163  av skody

tsk tssk.. Det er ikke racing dere vil drive med. Det er mr2-høggeri! Bare innrøm det! Jeg vet det nok! Jeg har masse KE20-deler og to komplette TA12'ere, så snart kan vi jo opprette filialer og utveksle deler :lol:

Menne sånn hektisk spørsmål: Lengde på styrearmen(?) - den på navet. (link). Har dere både servo og muskelservo-forstilling på lager nå? Lurer på utvekslingsforholdet ama. De som vet kan jo svare i linken jeg laget. :) På forhånd utakk for hijacking av tråd. :D

Racing-topic: Hvis dere har forbanna dere på å kjøre Gatebilracing-serien. Øhh... dere har jo allerede to utmerkede objekter!! Lillegul og Kameleon. G a t e b i l ikke sant?! Bob bob bob :lol:
Men fra spøk til revolver. Er jo bare å hive inn bur og noen detaljer så er de klare. Og ikke skyld på at bilene deres er for fine(!) til races eller at de ikke tåler det. Da er det ingen gatebil lengre. Er no nettopp det Clubman racing er tuftet på. Man kjører dagligbilen sin til banen, kappkjører litt, og kjører den hjem igjen :) Også er det en paragraf i Gatebilracing om at de er mye strengere på "close contact" enn hva som er akseptabelt i asfaltracing ellers.
Det var det dere fikk av meg for 50 øre! *poff*

Tillegg: Åssen stiller det seg med MR2 i gatebilracing mtp på Roadsport.no?
"Den tar utgangspunkt i den allerede godt etablerte Roadsport serien, som er for sportsbiler. (Hva som defineres som sportsbil beskrives i reglene til Roadsport.) Gatebil Racing Serie er i utgangspunktet for alle biler som ikke klasser inn der."
Jeg har alltid hørt at Celica blir mobbet fordi den ikke regnes som en sportsbil pga slektskapet til Carina/Avensis. Hva da med MR2? Vet ikke om den er bannlyst, men mener å ha lest "et sted" at biler kan bli henvist til Roadsport. Samme hvis du har for lite kg per hk.

Ahh.. fant det! http://www.gatebil.no/fileupload/pdf/Ra ... glem-B.pdf
"§3.2: Serien er åpen for alle gateregistrerte biler som ikke klasser inn i Roadsportserien.
§3.3: Klasse A: 5,39 - 2,4kg/hk."

http://www.roadsport.no/004.asp?title=T ... O&tid=1012
"· Roadsport A: 3,20 - 5,19 kg/hk"
"· Roadsport B: 5,20 - 6,99 kg/hk"
"· Roadsport C: 7,0 kg/hk eller mer"

Roadsport §1.1 Tillatte biler
Tillatte biler er rene toseters sportsvogner, kupéer, alt. kabrioleter (dog ikke basert på sedankarosseri) *der kommer det med Celica inn*
Visse 2 + 2 seters sportsvogner tillates. Eksempelvis:
Alfa Romeo GTVs, samtlige Porscher, Toyota Supra, Honda Integra og Audi TT.

Markus: Ã…ssen kg/hk har bilen din a? Det vil jeg gjerne vite :)
Håper jeg ikke har ødelagt noen fremtidsvyer for dere nå :oops: Anbefaler en titt på http://www.roadsport.no/rsn.asp

PS! Hvis dere finner ut at det ER lov med MR2 i gatebilracing setter jeg pris på å få høre det her, så skal jeg gå i skammekroken :D

#140303  av Morten

skody skrev:PS! Hvis dere finner ut at det ER lov med MR2 i gatebilracing setter jeg pris på å få høre det her, så skal jeg gå i skammekroken :D
Det har ihvertfall kjørt en rød MR2 MKI i minste klassen i år! :wink:
(husker ikke navnet i farta, men tror han er innom her en gang i blant)

#140872  av mk1 black limited

Bjørn, kjørte også på CSM 3. september:

Bilde

#140989  av MR2turbo

står litt stille her nå, men venter på at en karroseri fyr skal komme ut og vurdere/ se på muligheter... :) imens har kamelonen kommet inn på plassen sin på nytt vegg til vegg teppe... hehe

#142511  av Ace

Bjørn med mk1'en sin har stilt i den serien hvert år de siste iaff 4-5år.

hender han er innom her og tar en titt ja.