TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• traff pÃ¥ biltilsynet

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#14011  av CelicaTurbo

jojo, de kan ikke nekte meg noe om jeg møter med vinterdekkene men jeg har litt lyst til å unngå uvennskap med gutter med så mye makt, om bilen blir husket som "den som lurte seg unna" så kommer de ikke akkurat til å være vennlige neste gang jeg er der for å godkjenne noe annet..

...men jeg kan jo si at jeg har bestilt hjul og venter på dem så klart, blir nok til at jeg prøver det nå..

..men uansett er jeg fristet til å selge og kjøpe nye slik at jeg slipper å kjøre rundt og bekymre meg for nok en kontroll, samt redusere utvekslingen med 6% og få lettere hjul som burde bedre akselerasjonen betraktelig. Har aldri vært noe glad i de hjulene der uansett pga at de er så store at motoren drar litt for tungt i 80km/t i 5. gir, 90km/t føles mye lettere for bilen. Utseendemessig er det ikke så viktig for meg å ha 18" felg eller mer :)

#14027  av chris

MR2turbo skrev: Nei.. Jeg hadde bare kjørt inn på piggfrie vinterdekk eller no' Gitt f... i om det så midlertidig ut (gjerne org.stålfelg :) )
Da skal ikke kontrollen koste no' heller tror jeg.. Og om de hadde stoppet meg uka etter hadde jeg bare gjentatt visningen med vinterdekk igjen..

Det er ikke nødvendig å legge seg helt flat for de byrokratene akkurat ;)
Det var planen min også, om jeg ikke hadde fått godkjent felgene mine. Jeg sa det til dekkforhandleren som sjekket felgene mine også.. om dette papiret ikke er bra nok for biltilsynet, så henter jeg vinterdekka...
Men det gikk jo bra da. Jeg legger meg ikke flat i hele tatt for den gjengen der...

#14059  av CelicaTurbo

vel, har fått meg et greit tilbud på disse felgene her med dekk her i byen, rett under 10.000 (nei, jeg gidder ikke Sharifs om dem har bedre tilbud, har hørt så mye negativt om forsendelsene deres :) ):

Bilde

Hva synes folket? Jeg liker dem ihvertfall, og dem er TÜV godkjente for ST185 så biltilsynet kan ikke si en dritt håper jeg, og dem har korrekt rulleomkrets slik at jeg har litt bedre muligheter på BMW'er osv :)

...men vet ikke om jeg kjøper dem før eller etter at biltilsynet senest vil se bilen.. men jeg bytter uansett til 17" innen rimelig tid.

#14067  av chris

CelicaTurbo skrev:vel, har fått meg et greit tilbud på disse felgene her med dekk her i byen, rett under 10.000 (nei, jeg gidder ikke Sharifs om dem har bedre tilbud, har hørt så mye negativt om forsendelsene deres :) ):

Bilde

Hva synes folket? Jeg liker dem ihvertfall, og dem er TÜV godkjente for ST185 så biltilsynet kan ikke si en dritt håper jeg, og dem har korrekt rulleomkrets slik at jeg har litt bedre muligheter på BMW'er osv :)

...men vet ikke om jeg kjøper dem før eller etter at biltilsynet senest vil se bilen.. men jeg bytter uansett til 17" innen rimelig tid.
De felgene der er tøffe, synes jeg. Har selv titta på de ganske nylig :)

#14069  av sleeper

hva med noen momo GT2 felger da???
hadde de på st162`n min før...
var ivertfall sinnsykt pent på bilen min....(kansje litt dyre men...)

#14072  av CelicaTurbo

er fete GT2 også men nå er jeg ute etter stilige felger som ikke koster allverden, og som jeg kan blafre med et TÜV sertifikat fremfor biltilsynet.. har ikke funnet noen sertifisering for Momo-felger selv om jeg egentlig ikke tror de ville ha nektet meg godkjenning i vognkortet.

#14077  av funkes

De var jo ganske tøffe de! Personlig bryr jeg meg ikke så mye om parirer jeg da :)
Jeg tror iallfall ikke du burde velge felger med kant, da blir spacere et must!

#14119  av Erlend

Flotte felger det der synes jeg! Ikke noe galt med dem... Spesielt ikke når de kan fås for en relativt billig penge. Er vel ikke verdens beste aluminiumskvalitet, men det trenger man ikke hvis man bare vil ha papirene å vise til...

#14123  av MR2turbo

Fine felger det, Kristian, jeg liker sånne mange-eikede felger.. Men klarer ikke helt å se de for meg på bilen din..

hmm.. skulle hatt tid til litt photoshopping.. kansje noen andre har tid?

#14142  av CelicaTurbo

photoshop ja, får se hva jeg finne tid til i kveld kanskje :)

#14167  av CelicaTurbo

vel, tok meg en pause med photoshop-session på jobb, eller paintshop ble det vel egentlig.. slik ser det omtrent ut:

(for de som lurer så brukte jeg bilbildet fra tirerack.com men siden de ikke har Rial felger limte jeg inn dette i paintshop og tilpasset størrelsen over noen vilkårlig valgte 17" i tirerack-bildet).
Vedlegg
Celica med Rial Daytona felger
Celica med Rial Daytona felger
Celica_Daytonafelger.jpg (9.03 kiB) Vist 3110 ganger

#14205  av MR2turbo

De felgene syns jeg passet godt til bilen din Kristian :)

#14208  av CelicaTurbo

tror det vil bli bra jeg, selv om det bildet ble litt snodig men det blir vel alle manipulerte bilder :)

#14218  av ST205

Tja... Hva slags dekkdimensjon og innpress på felgene du har nå?

Kunne jo passa bra på min bil de "gamle" felgene dine Kristian. :D

#14245  av CelicaTurbo

Det er 225/40-18 dekk på 8x18" felg, innpresset er 35-38 mener jeg, må sjekke det nøyaktig først. Boltsirken 5x100 med 54.1mm hub som skal være det samme som ST205.

Dek har ca 6-7mm mønster og ene felgen har noe skade på kanten, men det skal jeg fikse ved å pusse litt og kanskje lakke litt så det blir det mye bedre. De andre felgene er helt uten skader eller riper.. Om du virkelig er interessert kan jeg studere dem litt mer nøye og ta noen detaljbilder og sjekke mønster nøye osv, en en god pris :) Orginal rulleomkrets på din bil er større enn ST185 også så disse dekkene passer godt innenfor 5% grensen også (mens på min bil er de godt utenfor 5% :( ).

edit: du har samme innpress orginalt på din bil som på min, men jeg er usikker på om innpresset på felgen kanskje er litt annerledes enn standard på felgen for å passe hjulbuen bedre eller noe slikt.