TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mk1 Rally gr. B bil. Noen som vet mer?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #140798  av kghaas

Har funnet noen bilder av gruppe B bilen som skulle ha rundt 700hk.
Utifra bildene så er dette 3 forskjellig biler, mens jeg trodde det bare ble laget 1. Noen som vet om noen linker rundt disse bilene?

legger ved et par bilder...
Vedlegg
gr413.jpg
gr413.jpg (33.87 kiB) Vist 968 ganger

#140800  av kghaas

bil nummer 2
Vedlegg
toyota_mr2_mki_rally_700hp_6.jpg
toyota_mr2_mki_rally_700hp_6.jpg (117.22 kiB) Vist 236 ganger

#140802  av kghaas

bil nummer 3.
Vedlegg
gs.jpg
gs.jpg (22.1 kiB) Vist 963 ganger

#140803  av lasse

Har lest et sted at den aldri ble kjørt i noe rally ihvertfall...
Gruppe B ble forbudt før den tid....

#140826  av Anders gullstein

Stemmer det. Gruppe B ble lagt ned dessverre. Hadde det ikke vært for det, så hadde denne bilen herja rally løypene :D

#140829  av lexusmann

Det der var en merksnodig doning...har aldri sett en sånn før...var dette på 80- tallet???
Er ikke så oppdatert på slike gamle rallybiler... :lol:

#140832  av Anders gullstein

Den skulle egentlig delta under en ny klasse "gruppe S" planlagt for 1988, men pga sikkerheten ble denne klassen dumpet.

TTE som laget den, har 4WD blant annet.
 #140836  av steffen karlstad

kghaas skrev:Har funnet noen bilder av gruppe B bilen som skulle ha rundt 700hk.
Utifra bildene så er dette 3 forskjellig biler, mens jeg trodde det bare ble laget 1. Noen som vet om noen linker rundt disse bilene?

legger ved et par bilder...
hvor fant du bildene? ble litt nyskjerig på den ved sidna der..

#140851  av kghaas

bildene er stort sett funnet på mr2oc, men det står ikke så mye. Det ligger også noen bilder og tekst her på forumet.

Det jeg lurer på om det er noen fakta sider rundt disse bilene. De to sorte ser ut til å være "ekte" biler, med korrekt motorinstalsjon. Iallefall ser det slik ut. Men, de er ikke samme bil, da de har forskjellige panser og hekk. Dette kan jo være endringer som man har gjort etterhvert, men det er veldig rart å gjøre slike endringer på en bil som aldrig har vært kjørt!

Den hvite klarer jeg ikke å se detaljer på, så den er muligens en replika

legger ut et par bilder til...
Vedlegg
toyota_mr2_mki_rally_700hp_5.jpg
toyota_mr2_mki_rally_700hp_5.jpg (108.61 kiB) Vist 233 ganger
toyota_mr2_mki_rally_700hp_10.jpg
toyota_mr2_mki_rally_700hp_10.jpg (98.83 kiB) Vist 237 ganger
gr406.jpg
gr406.jpg (29.41 kiB) Vist 884 ganger
gr404.jpg
gr404.jpg (34.74 kiB) Vist 884 ganger

#140885  av sindrejl

siiiinnsykt! :D vært morro å bygd enn sånn værsting mk1 da ;)

#140934  av spkstrp

feite de der da.. viste bare om den sorte og at de hadde rundt 700 hk. Ante ikke at de hadde 4wd og ræva kunne åpnes og lukkes :D Hørte historier om at the executives i toyota hadde kunne nyte de som firmabiler eller noe, men det er mulig bare oppspinn ;)

#141119  av CelicaTurbo

Det er bare et fåtall av de bilene og de har stort sett kun stått til utstilling, grunnen til at de er forskjellig er at det er forskjellige prototyper. Bilen kom aldri lenger enn prototype-stadie, ryktene sier at kun en av de faktisk har den tilnærmet tiltenkte motoren ;)

#141203  av pkgrette

hmm har den bilen på et xbox spill jeg har husker ikke hva den heter der
trur spillet heter sega gt
den er noe bredda da.. syns den var litt rå jeg

#141226  av Anders gullstein

pkgrette skrev:hmm har den bilen på et xbox spill jeg har husker ikke hva den heter der
trur spillet heter sega gt
den er noe bredda da.. syns den var litt rå jeg
Er det ikke Lancia Stratos du tenker på da?

#141342  av Bjørn MK1

Den hvite har fem boltede felger, og eget eksosrør for wastegate. Har sett den/de sorte før, men aldri den hvite. Etter min mening er disse gruppe B eller S MR2`ene meget tøffe, og mytebelagte.