TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• GT4 panser pÃ¥ vanlig celica mk6

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #140598  av celicat23

For de som lurer på om det er noen forskjeller mellom vanlig celica og GT4 (noe jeg har lurt på selv) så fant jeg ett bilde som illustrerer hvor "bra" GT4 deler passer på vanlig celica...
Vedlegg
I3010049.JPG
I3010049.JPG (42.49 kiB) Vist 217 ganger

#140603  av ST205RR

ja det blir en glippe mellom panser og fanger som vist på bildet, men ellers passer det, syns forøvrig gt4 panser kun hører hjemme på gt4 jeg da :roll:

ellers er gt4 panser ca dobbelt så lett og dobbelt så dyrt som vanlig panser...

#140636  av celicat23

ST205RR skrev:ja det blir en glippe mellom panser og fanger som vist på bildet, men ellers passer det, syns forøvrig gt4 panser kun hører hjemme på gt4 jeg da :roll:

Kan jo trå til og kjøpe det i karbon...

http://www.varis.co.jp/english/bonnet/l ... ghtto.html

#140678  av Hyperion

Må si meg enig i at et GT4-panser hører gt4 til. Det er mange måter å style bil på, men å "late som" det er en GT4 når det ikke er det blir bare kleint synes jeg i alle fall!

#140738  av sindrejl

ST205RR skrev:ja det blir en glippe mellom panser og fanger som vist på bildet, men ellers passer det, syns forøvrig gt4 panser kun hører hjemme på gt4 jeg da :roll:

enig der.. panseret er vel noe aluminium eller noe sånnt.. sinnsykt lett iallefall :)

#140739  av sindrejl

Hyperion skrev:Må si meg enig i at et GT4-panser hører gt4 til. Det er mange måter å style bil på, men å "late som" det er en GT4 når det ikke er det blir bare kleint synes jeg i alle fall!
har en som bor neddi gata her med gt4styling og 1.8liters 116hk motor.. nydelige greier.. nesten umulig å skille den bilen fra en vanlig gt4.. ganske latterlig spør du meg

#140784  av spkstrp

huff så grusomt kan du ikke skille den ut fra en ordentlig gt4? :lol: men seriøst, jeg tror jeg hadde vært flau om jeg hadde gjort noe sånt.. anyway.. den åpningen er jo bare der for å slippe inn ekstra luft til den råe 1.8 literen :lol:
 #140789  av MR_T

celicat23 skrev:For de som lurer på om det er noen forskjeller mellom vanlig celica og GT4 (noe jeg har lurt på selv) så fant jeg ett bilde som illustrerer hvor "bra" GT4 deler passer på vanlig celica...
Det så ikke mye bra ut nei men hvis man bytter fronten også blir det vel bra, er jo flere som har byttet på MK6, kunne tenkt å hatt det selv men betaler ikke 12.000 for panseret hverfall

#140792  av sindrejl

spkstrp skrev:huff så grusomt kan du ikke skille den ut fra en ordentlig gt4? :lol: men seriøst, jeg tror jeg hadde vært flau om jeg hadde gjort noe sånt.. anyway.. den åpningen er jo bare der for å slippe inn ekstra luft til den råe 1.8 literen :lol:
ikke før jeg selv kjøpte gt4 og møtte ham i lyskryss.. ;) ;) nei seriøst, fyren jobber hos hell bil og har styla den opp helt 100% som en original gt4 :D

#140805  av grimfer

Min fullstendig subjektive mening:
Styling skal understreke potensialet som er der fra før. Kanskje hente fram noen linjer som ikke blir understreket originalt. ALDRI få bilen til å se ut som noe den ikke er.

Da kan du like gjerne kjøre Ferrari kit car med Fiesta 1,1 motor...

#140887  av GT4 CS

grimfer skrev:Min fullstendig subjektive mening:
Styling skal understreke potensialet som er der fra før. Kanskje hente fram noen linjer som ikke blir understreket originalt. ALDRI få bilen til å se ut som noe den ikke er.

Mobber du bilen til kona el?? Vanker nokk en omgang polka på deg neste gang :lol:
Desutten er den stylet med 135.80-13, så ikke kom her :wink:

#140921  av grimfer

GT4 CS skrev:
grimfer skrev:Min fullstendig subjektive mening:

Mobber du bilen til kona el?? Vanker nokk en omgang polka på deg neste gang :lol:
Desutten er den stylet med 135.80-13, så ikke kom her :wink:
hehe :lol:

135, 80-13 er snasent, ja. Ballongdekkmoten er in for tiden, det er det jeg har prøvd å si i årevis!

Heller vals enn polka, om jeg får velge! :)

#140922  av GT4 CS

Sitter som lim i svingene om bilen står stille ;) Ja liker og følge moten på dekk og felgfronten, det råeste er de orginale hjulkapslene fra bilen var ny :lol: