TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Støping av skjermbreddere

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #141015  av ST182

Er det noen her som jobber med glassfiber-støping eller har tilgang til billig glassfiber og polyester som vil støpe 4 skjermbreddere for meg?
I Oslo-området eller Østfold eller til nød Horten-Tønsberg området.

Har lånt meg former, men har ikke lyst til å begynne å surre med slippvoks, gelcoat, glassfiber og polyester selv.(Bedre å betale noen for å gjøre det :) )

Er 2 ovale skjermbreddere og 2 firkanta breddere som er til en Hilux.

Kenneth

#141040  av mr.veilsidewankel

øy, støp til meg også da:)
hadde vært dritfett :twisted:

#141045  av Elzin

er det form fra en gt4 eller er det enda bredere?? om det er bredere er jeg også interesert :)

#141050  av ST182

Skal brukes til vinterbilen min, en Hilux.. SÃ¥ jeg tror de hadde blitt "litt" massive til GT4`en gitt :lol: :D

Men, mr.veilsidewankel, skulle vel ikke være umulig å få støpt opp ett ekstra sett deg også, hvis jeg bare finner noen som kan støpe for meg\oss. :)
Aner ikke hva det vil koste å støpe de opp ennå da, men det finner vi ut sammen med den personen som tar støpinga..

kenneth

#141060  av Larsen

Kan jo sikkert støpe jeg, har støpt litt før men er ikke noen proff!

#141065  av ST182

supert, men har du tilgang til billig polyester, glassfiber osv?
Det billigste jeg har funnet er 220 liters fat med polyester til ca 7500,- men det er jo mange ganger det som går med til skjermene :(

Har støpt en del uten former, b.l.a basskasser, gulv til båt osv, så jeg vet at det går med endel, men man bruker garantert ikke 220 liter på fire skjermbreddere :wink:

Det er forsåvidt ikke glassfiberen som er dyrt, det er polyesteren, metallruller, gelcoat osv som koster penger.. :(

Siden dette skal brukes til skjermbreddere på 4x4 pickup så bør det vel legges 6-9 lag glassfiber for å få det sterkt nok?
Sist redigert av ST182 den 05 nov 2005 19:12, redigert 1 gang totalt.

#141068  av mr.veilsidewankel

faan, var til gammelhiluxen de der ja,, har 90+ jeg,
synd

#141074  av ST182

Hvis du har Mk3 (89+) så er det nok bare bredderne bak som passer, siden du har en helt annen form på hjulbuen forran (mer "kantete") :(
Men du får jo tak i Bushwackers som er tilpasset hjulbuen forran til din bil da, i samme stil som jeg skal støpe til min :wink: