TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen her som har erfaring med "NOS" ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#140643  av FireWalk

Kan jo være kjekt å ha, kanskje spesielt for de med GTI om de skal foreta en forbikjøring... aktiver NOS og FYK forbi... :-) Kan være artig om det er en bil du vet du i utgangspunktet ikke burde klare å knekke.. men som du da likevel knekker pga at du i de få sekundene forbikjøringen varer har rundt 210 hk :)

For andre kan det jo være litt "show and shine" også. Når man åpner luka og det er NOS nedi der.. hehe..

#141002  av jonny on the spot

No2 er kanskje show og shine men der stopper det egentlig opp.
Har selv en kompis som hadde 75 hk NOS kit. ''vov'' (sarkasme), var liksom ikke noe særlig å skryte av. kan forresten brukes opp mot 12 sek hver gang du bruker det ( ikke å anbefale).
motoren bør være ganske oppegående hvis du likevel skulle finne på å montere dette.
For effekt økning eller redusering på No2 kit er det bare å skifte dyser

#141042  av Christian

Hva mener du med det at det ikke var noe å skryte av? Effekt messig eller bruker messig? Eller rasa motoren? :lol:

Har ennå ikke prøvd det selv, men jeg synes det er rart at "alle" her i landet ikke har trua på det, nå mange i England og USA skryter voldsomt av det...?

Håper å få såpass med penger til overs at jeg kan prøve meg på dette i løpet av vinteren. Men med motor resultatene mine de 2 siste åra er det kanskje like greit å gi **** :roll:

#141092  av lexusmann

Enig, Christian, jeg føler med deg...du har da også vært i gjennom " en del"...
Tror også no2 er mest sånn bling bling greie...

#141094  av Morten

Har god tru på lystgass jeg, *HVIS* gjort riktig. Men når det er sagt virker det jo litt kjipt og stress å skulle få fyllt opp den flaska etter hvert femte minutt med moro... Tankene som popper opp hos meg er da:

1. Tilgjengelighet for påfyll?
2. Pris for påfyll?

Er kriteriene til stede for de to tingene ser jeg ingen grunn til å disse NO2 før jeg eventuelt har prøvd det og funnet ut systemets positive/negative sider. :wink:

#141182  av jsun

jonny on the spot skrev:No2 er kanskje show og shine men der stopper det egentlig opp.
Har selv en kompis som hadde 75 hk NOS kit. ''vov'' (sarkasme), var liksom ikke noe særlig å skryte av. kan forresten brukes opp mot 12 sek hver gang du bruker det ( ikke å anbefale).
motoren bør være ganske oppegående hvis du likevel skulle finne på å montere dette.
For effekt økning eller redusering på No2 kit er det bare å skifte dyser
I mitt tilfelle, har jeg jo "ny" motor, kun gått 12000km, så det ligger nok ikke på det, og konstruksjone er nok bra nok ville jeg tro.
En effekt økning fra 143-190hk er vel det jeg leter etter, og ikke mer enn det. Tanken er jo kartvarig bruk 3-4 sek av gangen, kommer langt på det :wink: