TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ta strøm fra hvor?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #140811  av perchr

Skal putte xboxen i bilen nå.. Har kjøpt spenningsomformer på 150w, men så lurte jeg på hvor det er lurest å ta strømmen fra på bilen (91' mr2 mk2).. Har jo en småfeit(?) ledning som går til cdspiller, kan jeg ta fra den? Jeg kobla til en annen sånn omformer av no slag til den, mindre en til lcd, og den begynte å ryke :? Det hadde jo vært best å ta det fra den, for der kommer det jo først strøm når du slår på tenninga.. Vil det funke?

#140819  av BrennaRacing

Det kommer litt an på størrelsen på kabelen som går til spillern da... Veit du hvor stor den er??Du kan jo legge en ny kabel fra batteriet og sette på en sikring der. Men det funker jo å ta strøm fra spillern (hvis kabelen er stor nok). Bare sett opp en sånn "splitter" på kabelen :D

#140830  av Sven

Husk at 150W tilsvarer ca 12-13 Ampere.

#140880  av lasse

Kan jo ta en feit kabel med sikring fra batteriet, og heller styre stømmen med et rele som får strøm fra den kabelen til cd spilleren...

#140984  av Sven

Ville nok anbefallt det ja. Alltid lurt med releer på ting som drar litt strøm. Kjipt med brann inni dashen :shock:
 #141184  av jsun

perchr skrev:Skal putte xboxen i bilen nå.. Har kjøpt spenningsomformer på 150w, men så lurte jeg på hvor det er lurest å ta strømmen fra på bilen (91' mr2 mk2).. Har jo en småfeit(?) ledning som går til cdspiller, kan jeg ta fra den? Jeg kobla til en annen sånn omformer av no slag til den, mindre en til lcd, og den begynte å ryke :? Det hadde jo vært best å ta det fra den, for der kommer det jo først strøm når du slår på tenninga.. Vil det funke?
Mine erfaringer, sier at du bør koble dette utenom tenningen, da det ett eller annet sted der, vil være kabler med dårlig "kvadrat".
Kjør direkte mot batteri og jord, med minimum 4kvadrats kabel, med sikring mot pluss. Dette senker ekstraforbruket i Amp. ved for dårlig kabling.
En X-box, bruker vel ikke mer enn ca 40W /220v, så du trekker da gode 4amp. pr. time. + litt til inverteren.