TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min Celica GT-FOUR ST 205

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#138314  av kaimagne

TSW Thruxton... Inntrykket blir ikke riktig, fordi det sitter jo bremseskiver og kalipere bak der, men det gir et lite clue om hvordan det vil se ut...
Vedlegg
tsw-thruxton.jpg
tsw-thruxton.jpg (231.87 kiB) Vist 1516 ganger

#138339  av celicat23

Blir seende litt rart ut, siden det ikke er riktig vinkel på hjulene + størrelsen er litt rar men.. Også ett bilde av felgene i dagslys, på en celica mk7 forøverig - bare for å gi litt bedre ide av hvordan de egentlig ser ut.
Vedlegg
DSC01721t.jpg
DSC01721t.jpg (65.79 kiB) Vist 1530 ganger
celicanew2.jpg
celicanew2.jpg (21.07 kiB) Vist 3054 ganger

#138406  av Lilli

Fikk bilder som Knut har tatt, legger de nå ut, viser bl.a sotingen og den lykkelige eieren!!
Vedlegg
Gjett om eg var spent...
Gjett om eg var spent...
Me and my car....JPG (67.04 kiB) Vist 1547 ganger
Er den ikke flott da?
Er den ikke flott da?
Lillis GT4.JPG (75.13 kiB) Vist 1519 ganger
Sotingen
Sotingen
Sotet.JPG (81.21 kiB) Vist 1517 ganger

#138407  av Lilli

Og et til.. Utrolig hvor det kribbla i kroppen der, hadde store problemer med å konsentrere meg om annet en bilen... :wink:
Vedlegg
Klar for første prøvetur.JPG
Klar for første prøvetur.JPG (55.35 kiB) Vist 1547 ganger

#140025  av Lilli

Og der var bilen endelig hjemme! :D :D
Takk til Larsst185 som ble med til Narvik og henta bilen, vi kjørte rett på Toyota Nordvik, sjekka kjølevesken og vaska reisestøvet av den!
PS..eg trur Lars likte bilen... :wink:
Var og råna litt i sentrum,mange gutter som gjorde store øyne da de såg at det var ei jente som kjørte :wink:

#140027  av Lilli

Og der var bilen endelig hjemme! :D :D
TAKK til Larsst185 som ble med til Narvik og henta bilen, vi kjørte rett på Toyota Nordvik, sjekka kjølevesken og vaska reisestøvet av den!
PS..eg trur Lars likte bilen... :wink:
Var og råna litt i sentrum,mange gutter som gjorde store øyne da de såg at det var ei jente som kjørte :wink:
Vedlegg
Hekken på den bilen er "bære lækker"
Hekken på den bilen er "bære lækker"
Endelig hjemme 004.jpg (61.46 kiB) Vist 1516 ganger
Endelig hjemme 002.jpg
Endelig hjemme 002.jpg (93.92 kiB) Vist 1511 ganger
Det første vi gjorde var å vaske bilen(Lars vaska eg såg på og tok bilder)
Det første vi gjorde var å vaske bilen(Lars vaska eg såg på og tok bilder)
Endelig hjemme 001.jpg (88.12 kiB) Vist 1513 ganger

#141267  av Lilli

Har fått informasjon om at min GT4 er en "WRC"utgave, hva innebærer dette?
Hva er forskjellen på en ikke "WRC" og en "WRC"? :wink:

Vet at WRC utgaven har høg vinge. Min er fra italia og der er ikke høg vinge godkjent(lov).
Sist redigert av Lilli den 07 nov 2005 15:43, redigert 1 gang totalt.

#141270  av CelicaTurbo

tja, helt umiddelbart ser ikke bilen din ut som en WRC pga at denne modellen har distansestykker på spoileren bak slik at denne blir vesentlig høyere, men, disse distansestykkene er meget enkle å fjerne og meget populære blant de som ikke har WRC eller de som har vanlig GT og det er derfor godt mulig at stykkene som stod på din bil er fjernet. Jeg ser det er en panserspoiler helt inne mot frontruten på din bil, og dette er også et tegn på WRC utgaven men ikke et endelig tegn. Det er få forskjeller mellom WRC og vanlig, noen mener det er forskjell i effekt men det er ikke tilfellet (det er kun forvirring mellom europeisk hk-verdi mot Japansk PS enhet for effekt, 255PS mot 242hk). Hovedsaklig er forskjellene som følger:

- WRC har montert antilag på eksosmanifold, er litt usikker på hvordan denne fungerer med det er ikke via kraftig retardert tenning og forbrenning av bensin i eksosmanifolden, det er trykk, trolig fra innsuget fremfor spjeldet som blir ledet ned i eksosmanifolden og dermed bidrar til å drive turbinen i en kort periode etter at gasspjeldet er lukket. Dette systemet er deaktivert og meget vanskelig å aktivere.
- WRC har også montert vanninnsprut i manifolden, dette systemet er også deaktivert. Det er montert pumpe i vindusspylertanken, samt slanger til noe som ser ut som innsprøytningsdyser på innsugsmanifolden, men det ryktes at disse dysene kun er "dummies" og ikke funksjonelle. Det har vært tilfeller hvor dette systemet har blitt aktivert, men den orginale ECU'en er ikke i stand til å styre det så andre alternativer må brukes.
- WRC har vannsprut på intercoolerens radiaor, heller ikke aktivert.

Se ellers infoen på denne linken:

http://www.st205.net/techinfo/wrcornot.htm

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=7062

http://gtfour.supras.org.nz/homologation.htm

edit: fikk vist ikke med meg hva du skrev om høy vinge, men, ellers så kan man ikke se for sikkert om det er en WRC på annet vis enn å se etter antilagsystemet under varmeskjoldet som står over turbo, eller se etter noen av de andre forskjellene som er listet ovenfor.

#141277  av Lilli

Har fått en PM der det står at etter å ha undersøkt div bilder fra motoren på min bil er vedkommende ganske sikker på at min er en "WRC" utgave.
Men dette skal selvsagt undersøkes nærmere!
Flott med linker og bilder, Celica Turbo! Gjør det lettere å forstå og sette seg inn i forskjellen, burde søkt selv da :oops:

#141310  av TurboKnut

Etter som jeg har forstått det så er den enkleste måten å se forskjell denne:

Dette er en IKKE WRC bil som har "ett eller annet" i den gule ringen.
Vedlegg
P6210008.jpg
P6210008.jpg (47.58 kiB) Vist 1546 ganger

#141312  av TurboKnut

Mens en WRC bil ser slik ut....
Vedlegg
Net vorne links Franco 5208.JPG
Net vorne links Franco 5208.JPG (60.59 kiB) Vist 2809 ganger

#141314  av CelicaGT

Den spoileren på panseret har vel alle t20 Celicaer. Fattern hadde den på sin 1.8 liter. Eg hadde den på min 2.0 og den er på min vanlige Gt four.
Meiner å ha lest at toyota måtte montere ein slik spoiler pga at når ein kom opp i hastigheter mot 180 begynte panseret å vibrere.

#141315  av CelicaGT

TurboKnut skrev:Mens en WRC bil ser slik ut....
Det er vel omvendt.
Den øverste er ein "wrc".

Min er lik den nederste og min er ikkje wrc.

#141322  av CelicaTurbo

CelicaGT skrev:Den spoileren på panseret har vel alle t20 Celicaer. Fattern hadde den på sin 1.8 liter. Eg hadde den på min 2.0 og den er på min vanlige Gt four.
Meiner å ha lest at toyota måtte montere ein slik spoiler pga at når ein kom opp i hastigheter mot 180 begynte panseret å vibrere.
stemmer nok som du sier, ifølge en av de linkene jeg gav så er denne forskjellen kun gjeldende i Japansk marked av en eller annen grunn, mens alle europeiske modeller fikk spoileren..

#141324  av Lilli

Har lest de linkene celicaturbo la ut lenger opp, og diskutert litt med en annen GT4 eier. og uten at eg har sett under pansret på min bil tror eg nok at min bil ikke er en WRC.

En annen ting er at det var i 94 WRC bilene ble produsert i et limmited edition. Min er 5/95 modell. Sånn som eg har forstått det er det ikke noe å si om de WRC modifikasjonene, annet en de kom i et begrenset opplag.
Korriger meg om eg tar feil :wink:

Et av de "sikkre" tingene og sjekke(visstnok) er vist på bildet under :)
Vedlegg
Bildet viser en ting man kan sjekke, ser det slik ut mellom frontspoileren og radiatoren er det en WRC
Bildet viser en ting man kan sjekke, ser det slik ut mellom frontspoileren og radiatoren er det en WRC
spraybar.jpg (18.89 kiB) Vist 2783 ganger