TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Div klargjøringer til sommer:)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#134129  av ToyRacing

åssen går det med bilen nå? ser den har havnet på hjula igjen, men uten skilter :?

#134180  av w-master

ToyRacing skrev:Deilig å stå/ligge ute i grusen å skru bil eller :?: :D
Hehe, går greit det...syns det er kos og skru...men har vært litt kjekt med betong eller noe under meg i tilfelle man mister noen skruer eller noe :wink:
ToyRacing skrev:åssen går det med bilen nå? ser den har havnet på hjula igjen, men uten skilter :?
Joda, det går no, men ikke så fort akkurat nå...
Den fine elefanten som jeg lånte måtte jeg gi ifra meg dagen etter at jeg fikk låne den, så dermed måtte jeg vente på lønninga den 20'ende denne månden. Dro på biltema og skulle kjøpe meg en egen elefant den 20'ende, men da jeg kom og skulle kjøpe fikk jeg beskjed om at dem ikke kunne levere på X-antall uker...dem viste ikke når dem fikk inn igjen :( Så det ble til at jeg fikk tak i en person som kunne gjøre dette for meg rimelig...pappaen til en kompis av meg som er bilmekaniker :)
Jævla synd...for pågangsmotet om å skru på den er ikke borte...men jeg har ikke tilgang på den jævla elefanten... :evil:
Hvis jeg har mulighet, så leier jeg bilhenger på søndagen og levere ifra meg bilen da :? Det første han skal gjøre er og kjøre trykkluft i den for og finne ut hvor lufta kommer ut...har fått beskjed om at han tar ikke noe før han begynner og skru i allefall :wink:
Motoren er nesten helt klar til og løftes ut og greier...
Så siden jeg skal flytte på bilen så måtte jeg skru på hjulene igjen...

Skiltene står inne i gangen...dem var bare festet med borrelås :P
Kommer ikke til å levere dem inn, for målet mitt er og få bilen på veien før vinteren kommer :D

Går og venter i spenning om jeg får meg et kredittkort til :twisted:

Ønsker meg en garasje :( Med elefant eller noe lignende...

Vil vite nøyakti hva som er tatt kveld...

En ting jeg lurer på...må man ut med girkassen før man kan løfte ut motoren? Vanskelig og ta den av?

ToyRacing: kjører du ofte forbi meg eller? :P

#135321  av w-master

Da var bilen levert til reperasjon...eller det ble gjort på søndagen da :D
I dag fikk han som skal fikse motoren min lånt et kamera for å titte nedi sylinderene før vi tar ut motoren... Det viste seg at det var et STORT jævla hull nedi sylinder 2 :shock:

I tillegg så var det helt blankpolert nedi der...

Han trodde at det kunne være vann som var skyld i at det var hull i stemplet...

Hmm...vi har en mistanke om at toppen kunne vært planet skjeivt eller for mye...men det får vi no bekreftet til helga...da skal han plukke ut motoren for meg...såe...foreløpig er det kun spekuleringer da...

Hvis det skulle vise seg at han som plana toppen min har tatt for mye eller planet skjeivt....har jeg en sak da? Hvis det vil vise seg at det er toppen sin feil så vurdere jeg og gå til sak...i allefall snakke med en advokat... :evil:

Legger med et par bilder ifra søndagen da vi slepte bilen...hehe ikke helt lovlig trur eg...bremsene på hengern fungerte heller ikke :roll:
Jj...gikk no bra i allefall :wink: :twisted:
Vedlegg
DSC00170.JPG
DSC00170.JPG (186.11 kiB) Vist 1265 ganger
DSC00169.JPG
DSC00169.JPG (185.6 kiB) Vist 1260 ganger

#135546  av ToyRacing

w-master skrev:ToyRacing: kjører du ofte forbi meg eller? :P
Ja, kan nok si at det er ganske ofte :D

#141148  av Remi

Skjer det noe her eller?

#141151  av ToyRacing

Ser bilen står hjemme hos w-master, med skilter på igjen nå.

#141163  av w-master

Skjer og skjer...

Det som skjer ikke mye enda er men bilen kunne ikke stå til han som skal fikse bilen min før jeg har fått ny motor, så vi måtte slepe den hjem til meg igjen... :roll:

Men noe skjer...

Drar til england og henter meg en komplett kjørbar st205 den 18.november 09:00 og kjører den til norge den helga :D :twisted:

Bilen er allerede betalt, så det er bare å dra og hente den :wink:

Så når den kommer hitet er det klart for et lite motorbytte :twisted:

#141195  av w-master

CelicaGT skrev:Ka skjer med donorbilen da??? Selge deler???
Mhm, blir å legge ut en annonse på restene etter at jeg har tatt ut motoren og noe småtterier. :wink:

#141196  av TheStig

bør vurdere å selge bilen komplett.. kanskje jeg kunne kjøpt den og gammelmotoren din.. morsom banebil .......

#141353  av richeros

Ja, hold oss oppdatert om du skal selge deler.

#141387  av kennethx

Ser ikke ut som det blir noe problem å selge stykkevis og delt nei :)

#141436  av w-master

kennethx skrev:Ser ikke ut som det blir noe problem å selge stykkevis og delt nei :)
hehe, nop å det er jeg glad for...har brukt mye på bilen allerede :)

Men akkurat nå er datoen når jeg drar å henter bilen litt usikker...om det blir 2 eller 4 uker til...forhåpentligvis maks 4 uke tel 8)

Begynner å bli litt lei av å være uten bil...har vært uten bil i 4mnd no...

Han som skal skaffe meg bilen vil være sikker på at motoren er bra før eg drar å henter den slik at jeg ikke gjør et bomkjøp... Så jeg må vente til han har vært der eller vi drar i lag som planlagt...
Han har daglig kontakt med han som han kjøper biler av, å i dag skulle han og testen en bil for meg :)

#147117  av w-master

Da kan jeg endelig skrive noen gladnyheter :D

Sist helg var jeg nedi arendal å hentet ny motor til biln...så nå har jeg gått å ventet i en uke på å få lånt meg garasjeplass...

Takker så mye til markus som hjalp meg med å skaffe ny motor!!! :wink:

Ã… den dagen kom i dag :twisted:

Startet 08:00 i morrest med å dra bilen opp til verkste...en time senere var jeg i gang.

Brukte ca 6 timer på å få ut motoren, å vi tok den faktisk oppover(tror jeg tar motoren ned neste gang jeg skal ute med den). Var jævlig trangt! Men jeg klarte det :wink:

Så jeg er godt igang med å flytte over de delene som skal over til den nye motoren. Desverre så måtte jeg på jobb i natt :evil: , så jeg har litt igjen...å det må jeg klare i morgen da jeg har bare elefant i morgen og.

Satser på å være kjørbar i løpet av noen dager(Håper jeg) da jeg ikke har noen kompiser som stiller opp å hjelper meg :? Så da tar det en del mye lengre tid...

Det som jeg gruer meg mest til er å få alle slager på rett plass igjen :?

Kommer med bilder å oppdateringer etterhvert som jeg får lagt inn bildene å gjort noe nytt :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10