TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hjelp ang 3s-gte

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #141401  av cameleon
 
Som noen har fått med seg, så blir det en 3s-gte motor på meg om ikke så alt for lenge. Turen går da til stavanger for å møte grunderen selv. Mister markus :wink:

Hva mener folkene jeg trenger? Jeg kommer til å gå for en 3.gen.
Lista mi ser slik ut for øyeblikket motormessig.

Blitz Nur spec eksos
Apexi luftfilter
Greddy boost controller
Apex'i Turbotimer
Reg reim
Oljeskift.


Er det noe jeg mangler?

Utenom det så har jeg rotora bigbrake kit på vei, så da kan jeg kun kjøre på minimum 17" felger.

 #141405  av ST205RR
 
Blir vel bra dette :D
inngår ny down pipe i Blitz Nur spec eksosen din?

 #141409  av cameleon
 
ST205RR skrev:Blir vel bra dette :D
inngår ny down pipe i Blitz Nur spec eksosen din?
Fader det hadde jeg glemt hehe :lol:

Nei det tror jeg faktisk ikke. Men ny downpipe skal jeg også ha i samma slengen ja. et must :)
Takker :D

 #141411  av mr.two
 
Gratulerer !

hmm tja, bytte alle reimer, termostat, kanskje hose from hell hvis du trenger, speedo adapter hvis du har mekanisk speedo, Aussie DP :) , er det boost meter på den Greddy BC'en ? Er vel ikke dumt med en måler kanskje. Rotora kit'et er bak også regner jeg med ? Ellers kan det jo bli litt sketchy hvis du bare setter store foran og ikke gjør noe med de bak eller leker med bremsetrykk osv..Blitz Nür spec er grymt, godt valg.

 #141463  av Morten
 
Plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor er deler som kan være lurt å ha i bakhodet. :wink: ..og girolje og kjøleveske... clutch (avhengig av stand)...bensinfilter... Sikkert mere og som jeg ikke kommer på i farta. Hoper seg fort opp med disse "småtingene", både med tanke på arbeid og økonomi, men du verden så greit å vite at alt er 100%!

 #141464  av ADHD:-)))
 
Morten skrev:Plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor er deler som kan være lurt å ha i bakhodet. :wink: ..og girolje og kjøleveske... clutch (avhengig av stand)...bensinfilter... Sikkert mere og som jeg ikke kommer på i farta. Hoper seg fort opp med disse "småtingene", både med tanke på arbeid og økonomi, men du verden så greit å vite at alt er 100%!
Hei!
Å TRØSTLAGER vis en først skal ha motor å gir kasse fraverander!!!
(Å eg har selv DRETE meg ut på att eg reinte med att trøstlageret var bra!!! å de var de IKKE!!!:-((( )

 #141589  av cameleon
 
mr.two skrev:Gratulerer !

hmm tja, bytte alle reimer, termostat, kanskje hose from hell hvis du trenger, speedo adapter hvis du har mekanisk speedo, Aussie DP :) , er det boost meter på den Greddy BC'en ? Er vel ikke dumt med en måler kanskje. Rotora kit'et er bak også regner jeg med ? Ellers kan det jo bli litt sketchy hvis du bare setter store foran og ikke gjør noe med de bak eller leker med bremsetrykk osv..Blitz Nür spec er grymt, godt valg.
jeg er ikke sikker på BC'en, men skal forhøre meg om det :)
Rotora foran og bak ja. :twisted:

 #141590  av cameleon
 
Morten skrev:Plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor er deler som kan være lurt å ha i bakhodet. :wink: ..og girolje og kjøleveske... clutch (avhengig av stand)...bensinfilter... Sikkert mere og som jeg ikke kommer på i farta. Hoper seg fort opp med disse "småtingene", både med tanke på arbeid og økonomi, men du verden så greit å vite at alt er 100%!
Ja markus nevnte de greiene der han også som du sier :)
betaler heller en sum mere og har alt i tipp topp stand enn å plutselig måtte stoppe midt i snøføyka på hjemveien over dovre :lol:

 #141591  av FireWalk
 
legg til "mekaniker utdannelse" på den listen din :P hehe..

Gratulerer med turbo motor da! eller kommende turbo motor.. :) nå kan du snart ikke klage på at turen til Ålesund tar så lang tid lenger :P

 #141697  av cameleon
 
FireWalk skrev:legg til "mekaniker utdannelse" på den listen din :P hehe..

Gratulerer med turbo motor da! eller kommende turbo motor.. :) nå kan du snart ikke klage på at turen til Ålesund tar så lang tid lenger :P
Hehehe, snakker av erfaring eller? :mrgreen:
Men der sier du noe. Selv er jeg ganske heldig som har venner som virkelig kan det der med motor. Med en 3s-gte, så går jeg også ut i fra at ting vil skje relativt oftere med motoren enn hva det vil med en gti.
Hadde jeg ikke hatt folk her oppe som kunne ha hjulpet meg in case of extreme emergeancy, så hadde jeg heller ikke skiftet til turbo :)

 #141738  av jumbo
 
husk hose from hell også, men det er jeg sikker på at Markus ville minna deg på uansett.

Grattis med motorprosjekt, du blir helt agrantert fornøyd. En MR føles bare 100 ganger mer "riktig" med turbo og litt mer gamp :D