TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kan ikke starte min 4agze

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#141611  av monster11

det er da kun motorledningsnet, fra ECU til motor,man skal skifte?

#141901  av Levin GT

Når du starter den opp i de 2 sekundene, klarer du då å holde den i gang om du tar av filteret og srøyter startgass inn i luftinntaket?.....(må gjerne være to personer for å gjøre dette)

Levin GT

#142065  av monster11

ja kan holde den igang med startgas.

#142112  av lexusmann

monster11 skrev:ja kan holde den igang med startgas.
Bør unngå startgass da motoren kan bli " avhengig " av det. Vet ikke helt det stemmer, men det er det jeg har hørt....

#142338  av Levin GT

Var det eg tenkte meg ja....Bensinen kommer fram til fuel railen.......Den starter i et par sekunder på den bensinen den får gjennom kaldstartdysen,men så får den ikke mer,så dauer den,akurat det eg har sagt tidligere...Feilen ligger då i det elektriske et sted.....DVS at du må du finne ut ka som "trigger" dysene dine.....Eg har hatt akurat de samme problemene som dette i min,og tro meg,du kan klø deg i hodet til du blir gal...Eg har en halvgiver sensor i fordeleren min som gir beskjed til ECU'en om at no går motoren rundt,så no må dysene begynne å åpne.....Du må finne ut ka som "trigger" dine dyser for det vet ikke eg, på 4A-GZE'en....Du kan selvfølegelig ligge ut en link på forumet om noen vet dette......
Har du svinghjulsgiver på den el noe sånt?........Sikkert en sensor på svinghjul,cam,fordeler eller et eller annet som går rundt,som gir beskjed til ECU'en om at no går motoren rundt,så no må du begynne å pøse inn bensin.......Kjønner du meg?
Ps : Du kan PM'e meg sånn at denne topicen ikke blir så jækli stor,om du vil.

Levin GT

#142341  av Levin GT

En motor kan ikke bli avhengig av startgass....Men at det kan være usunt i lengden kan eg være enig i,siden den har en voldsom høy oktan,men dette er jo kun for testing og feilsøking i dette tilfellet......Ska jo ikke akurat kjøre bilen på startgass.....

#142356  av Larsen

det er en sensor på svinghjulet og to i fordeleren, men alle disse har egen feilkoder på ecuen hvis det er noe galt! Det kan jo være at du ikke har koblet til motstanden til injektorene (hvis du har lav resistans injektorer) hvor du finner den en aner jeg ikke. Den skulle vist lige ved ekspansjonstanken men jeg har ikke set noen til den ennå!

#142433  av monster11

Tak for alt hjelpen...
har nu sendt den væk til en anden som skal fixe den. Håper jeg...
er så dritt lei den bil nu., ha ha

#142762  av monster11

den er ikke godkjent.men det er en supercharger motor som er i den :)
som ikke kan starte :(

#142851  av sethro

Ok....

Men, hvor holder du til? hadde ikke vært så langt unna kunne jeg sett på den.. men.....

Nå har jeg ikke lest hva alle har skrivd da... Men siden det er gnist.. så er det bensin som ikke kommer fram. har du kjent på dysene da du får en annen til å dra på starteren? hvis du kjenner at den klikker... så må du sjekke bensin trykket... hvis ikke.....

prøv det først du... :wink:

http://www.zeth-racing.com

#142883  av Ronny

Litt off-topic, jeg har samme motor som deg, men jeg sliter med tomgangen. Er det tomgang skruen som jeg har merket med rødt på bildet eller er det noe annet???
Vedlegg
121.JPG
121.JPG (514.33 kiB) Vist 231 ganger

#142884  av sethro

Ronny, er din supercharger godkjent da? :P

#142907  av Ronny

nope, er ikke godkjent min heller. Har ikke skilter på den en gang.

#142936  av Larsen

tomgangsskruen kan jo også være problemet til monster 11! Sjekk at den ikke er skrudd igjen.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9