TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 2.2ia

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #142154  av Remi

okey kan noen fortelle mæ litt om den her bilen ? :
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username=

E det noen her inne som eie den eller? ka dokker vet om den? e det den samme 2.2motoren som står i camry? kordan e automat kassa på den her? en kompis av mæ som skal kjøpe sæ bil. men han må ha automat (ikke spørr koffer! og ja æ har kjæfta på han)
så folkens kom med litt info ! :)

#142249  av toyota_mr2

hei den bilen tror jei har gåt i stavanger før å vis de er den så har den vert eid av en karoseri man på toyota. motoren som står i er den samme som står i camerien ja men jei kan spør han om de er han s gammle bil vis du er intresert i de
?

#142258  av Remi

Ja det hadde vært veldig hyggelig om du kunne ha gjort det !
så da vente æ på feedback fra dæ da !

#142260  av hmsilset

Har hatt en sånn en selv,og ja,det er samme motor som i camry.rett og slett kjempebiler!Min brukte 0,54 på langkjøring og den hang på mye bedre enn gti motoren,selv om den ikke går stort raskere enn en Calibra.
Løp og kjøp sier jeg :P Mye bedre utstyrt er de også

#142267  av funkyfung

den bilen gikk en stund i sandnessjøen...er en meget fin bil..han som eier dn kommer vell egentli her ifra tror jeg(ikke helt sikker)

#142358  av Rage

Er vel 5SFE motoren som sitter i disse?

#142361  av Remi

Rage skrev:Er vel 5SFE motoren som sitter i disse?
Ja mener det. 2.2

#142380  av Rage

Remi skrev:
Ja mener det. 2.2
Mener det jeg og :)
Er visst den vanligste motoren i NA MR2 Mk2 i USA etter hva jeg har fått med meg.. Kan det stemme?

#142385  av Speeder

Rage skrev:
Remi skrev:
Ja mener det. 2.2
Mener det jeg og :)
Er visst den vanligste motoren i NA MR2 Mk2 i USA etter hva jeg har fått med meg.. Kan det stemme?
Det stemme, dette er 'GT' motoren i både celica og mr2 på den andre siden av dammen.

#142412  av toyota_mr2

de var ikke den bilen som har gåt i stavanger

#142421  av Anders gullstein

Er vel kanskje en motor som passer det amerikanske markedet. Jeg har prøvd Camry med 2,2 liter, men det er ikke akkurat en egnet motor å ha i en sportsbil etter min mening. Den er ganske seig, ikke slik som GTi motoren og 4AGE motoren i min at den sparker til når man begynner å tyner den.

Jeg synes det blir en feil motor, men så skal han ha "tomat"-gir uansett, så da er det håpløst lell :roll:

#142427  av Pgus

Anders gullstein skrev:Jeg synes det blir en feil motor, men så skal han ha "tomat"-gir uansett, så da er det håpløst lell :roll:
Så sant, så sant...
Men som cruiser er det nok gull... men sportslig kan knapt kalles, selv om både Anders og jeg blir frakjørt... :oops:

#142429  av Anders gullstein

Er ikke så sikker på at den der tar en kjapp liten mk1 med kjapp fem trinns kasse. Skiller ikke mange hestene motormessig. Som sagt så er den ganske seig denne 2,2'n. :wink:

#142434  av erling

Anders gullstein skrev:Er vel kanskje en motor som passer det amerikanske markedet. Jeg har prøvd Camry med 2,2 liter, men det er ikke akkurat en egnet motor å ha i en sportsbil etter min mening. Den er ganske seig, ikke slik som GTi motoren og 4AGE motoren i min at den sparker til når man begynner å tyner den.

Jeg synes det blir en feil motor, men så skal han ha "tomat"-gir uansett, så da er det håpløst lell :roll:
Ja! hehe.. 2,2en er NITRIST. :wink:

#142438  av hmsilset

Jeg har hatt begge typene i 2 år da,og er fast bestemt på at 2,2 literen er MYE raskere i svinger original enn en 2,0 gti med skikkelig senkesett og breiere dekk.Det sier kammeraten min også.