TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Service eller ny spiller??

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #141830  av BrennaRacing

Som noen her sikkert har fått med dere så kjøpte jeg en Clarion-spiller av en gjest her på forumet for litt siden. Å den spillern funket ikke.

Var innom et sted i går som gjør service på Clarion stereo for å høre om pris. De skulle ha 850 + mva (ca 1065 spenn)

Så lurer jeg på om det lønner seg å gjøre dette. Jeg betalte jo 2000 for spillern og hvis jeg tar service på den så får jeg jo en helt fin spiller til 3000 til sammen. Men er det mye annet som pleier å bli herpa etter en stund??

#141867  av lexusmann

I og med du ikke har betalt mer enn 2k for den, er det ikke noe klatte med, syns jeg da...Invester i en ny en!! :wink:
Du får sikkert TS rabatt hos Alf og Chris...

#142277  av @lpher

Hvilken Clarion-spiller var det du kjøpte?

#142404  av BrennaRacing

Clarion Dxz838 RMP :D

#142423  av @lpher

BrennaRacing skrev:Clarion Dxz838 RMP :D
Hmm....er en jæskla bra, og ikke minst dyr, spiller det da :D

#142554  av BrennaRacing

Ja, så da tror jeg at jeg bruker 1000 spenn på å fikse den opp...Har ikke så veldig lyst til å bruke mange tusen til på å kjøpe en ny spiller egentlig...Men jeg syns 1000 spenn for å rense laseren hørtes litt mye ut jeg??!

Noen som veit om det kanskje er billigere på et sted som ikke bare har service på Clarion spillere??

#142564  av ADHD:-)))

Hei!
Eg ser du skriver att de som di skal ha for repparere for spilleren din skal fungere er bare å rense leserhodet(laserhode) å deskal di ha 1000Kr for!!!:-(
Alså eg ville bare skrudd opp/av topptåkket å rensa med sån rensesprit på ein MYK kutipps(ein sån kutipps som er spiss i eine enden å sån rund ser ut som ein flat slikkepinne) (Husk å vere VELDIG forsiktig ikke press eller trykk forhart)
De å rense ditt laserhode veit eg ikke om vordan din spiller er konstrueert inni men di 6/7 spillere eg selv har renset (bil spillere DVD spillere) så¨har de bare vert å skru av lokket å da ser en laserhodet (men noen spillere så nor du slårav spilleren så kjører laserhode inn i en garasje å da er de bare å koblestrøm på spilleren å slåpå å så koble av strømen når du ser att lesehode er komt frem!!!:-)

HÃ¥per dette er til hjelp!!?

#142575  av BrennaRacing

Ja, det er litt til hjelp :D
Har jo fått råd til å gjøre dette før, å da prøvde jeg å åpne spillern, men fant ikke laseren. Så jeg tørte ikke å skru opp no mer inni spillern (hater elektronikk :lol: ). Men så snakket jeg med en kar som sa at på så nye spillere så nytter det ikke å rense laseren...Den må byttes...Noen som veit om det er sant??

Jeg tar hvertfall ut spillern i morgen, fordi jeg skal ha bilen på eu-godkjenning, pluss at det er en som skal montere alarm i den, så da kommer jeg ikke til å se den på en del dager. Så da får prøve å åpne spillern igjen å se om jeg finner ut noe.

Å hvis det er noen i Oslo området som har gjort dette før å har lyst til å ta på seg den jobben for litt spenn, så er det bare å si fra :D

#143382  av jsun

En vet jo ikke om laseren er gåen før man evt. har forsøkt en rens, vel... dersom man ikke har måle instrumenter da :wink:
Men ring meg på jobb, Elprice Vinterbro, så kan vi bare avtale når du kan komme innom med den, så skal jeg se på den for deg.
Se http://www.elprice.no under kontakt, (husker ikke nummeret) :wink:
Vi åpnet butikken på torsdag i forrige uke!!
Spør etter Jon.

#143705  av BrennaRacing

Da har jeg fått testet spilleren etter at jsun har renset laseren for meg..Å desverre så funket den fortsatt ikke.... :( Drar innom Clarion på mandag å hører om pris på å fikse det, men mest sannsynlig så blir det nok til at jeg kaster spilleren langt ut av vinduet å kjøper meg en ny :D

Men vil takke Jon (jsun) for at han prøvde hvertfall...Var veldig snilt :D

Å jeg kan anbefale å stikke en tur innom Elprice på Vinterbro...Veldig mye fint der, å folka som jobber der er veldig koselige å hjelpsomme :D

Det var dagens lille reklame :lol:

#143876  av jsun

Takk takk :D
Det var i alle fall verdt ett lite forsøk!!