TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 2.2ia

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#142441  av Anders gullstein

Mulig, kan ha noe med vektbalansen å gjøre. Interessant :?

Men den egner seg bedre i en Camry enn i en MR2 synes jeg. Lavere turtall, seigt register. Motor'n er laget for Camry i utgangspunktet og da blir det ikke helt rett i en slik bil lell.

#142442  av hmsilset

Anders gullstein skrev:Mulig, kan ha noe med vektbalansen å gjøre. Interessant :?

Men den egner seg bedre i en Camry enn i en MR2 synes jeg. Lavere turtall, seigt register. Motor'n er laget for Camry i utgangspunktet og da blir det ikke helt rett i en slik bil lell.
Ja,passer så absolutt best i en camry!Men hadde den hatt 20 hk mer så hadde det vært knall da!

#142445  av mk1 black limited

Har litt med hvordan man kjører bilen også - den ene trenger (mye) turtall, den andre ikke. Hvis man girer på f.eks. 4500 med begge motorene vil naturlig nok 2.2-literen kjennes raskere.

#142446  av Anders gullstein

Mulig, hvis de har gitt den litt andre karakteristikker. Den drar veldig jevnt hele veien egentlig, da man ønsker litt mer effekt på lavere turtall på en bil som som oftest skal kjøres sivilisert. Så hadde den hatt litt mer turtall og en toppeffekt flyttet litt lengere opp, så hadde det sikkert blitt en morsom motor dette også.

Som Black Limited på dette forumet fortalte meg angående Opel Speedster mot Lotus Elise. Samme situasjon der også. Speedster'n har en 2,2 løftet ut fra en Opel Vectra mens Elise'n har en liten kjapp 1,8 liter. Lotus'n føltes mye mer sportsbil aktig ut, mens Speedster'n hadde for mye personbil preg over motoren. Tror han har rett i det, siden den da er mer laget for dreiemoment og kjørekomfort ved normalt turtall.
 #142633  av Ter Bek

Har selv en slik 92 mod imp fra usa. De som sier at 2,2l ikke er ok de forstår ikke jeg. Har en kompis som har Celica 2,ol han ser bare de lille skiltet mitt bak. Han har ikke nubb i starten, Å da har,n tapt, For med en 2,2l så kan du dra og dra til du ikke tørr mer.( Hvis du har vett nok da vell å merke). Så min erfaring mrd 2,2l er bare et stort terningkast 6+. :D
 #142637  av hmsilset

Ter Bek skrev:Har selv en slik 92 mod imp fra usa. De som sier at 2,2l ikke er ok de forstår ikke jeg. Har en kompis som har Celica 2,ol han ser bare de lille skiltet mitt bak. Han har ikke nubb i starten, Å da har,n tapt, For med en 2,2l så kan du dra og dra til du ikke tørr mer.( Hvis du har vett nok da vell å merke). Så min erfaring mrd 2,2l er bare et stort terningkast 6+. :D
Synes dem kun er bedre i svinger jeg da,men bedre en de fleste tror er dem 8) har ikke tilfeldigvis en mørk grønn vb registrert en?
 #142804  av chris

Ter Bek skrev:Har selv en slik 92 mod imp fra usa. De som sier at 2,2l ikke er ok de forstår ikke jeg. Har en kompis som har Celica 2,ol han ser bare de lille skiltet mitt bak. Han har ikke nubb i starten, Å da har,n tapt, For med en 2,2l så kan du dra og dra til du ikke tørr mer.( Hvis du har vett nok da vell å merke). Så min erfaring mrd 2,2l er bare et stort terningkast 6+. :D
eeh..

nå har jo mr2en en del mindre vekt enn en celica da, så kanskje ikke så rart du er litt kjappere ut fra stillestående. I tillegg kommer det jo an på hvordan sjåførene er.. om han drar den ut fra 1000 rpm og du starter på 7000, så.. ja...

Hvorfor skulle man ikke kunne dra 2.0'en "til man ikke tør mer" forresten?