TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bil Alarmer?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #142416  av Lilli

Siden det har vært en del innbrudd i diverse biler den siste tiden :( synes eg at det er på tide å kanskje sette bil- alarmer på agendaen!
Eg vet lite om alarmer, og kaster derfor ballen videre til Dere med mer erfaring og viten om temaet! :wink:
Hva slags? Godkjente av forsikringen? Pris? Montering?(Alltså hvem, hva hvor :?: )
 #142424  av @lpher

Lilli skrev: Siden det har vært en del innbrudd i diverse biler den siste tiden :( synes eg at det er på tide å kanskje sette bil- alarmer på agendaen!
Monterer bestandig alarm FØR jeg setter skilt på bilene mine jeg :D
Lilli skrev: Eg vet lite om alarmer, og kaster derfor ballen videre til Dere med mer erfaring og viten om temaet! :wink:
Hva slags?
Defa som gjelder der vettu :D
Lilli skrev: Godkjente av forsikringen?
Definitivt...om en alarm ikke er FG-godkjent er den ikke til så alt for mye hjelp :cry:

Lets face it..i kjappe trekk...alarm monteres i dag av i hovedsak to grunner:

1: Man slipper helt og holdent egenandel (avhengig av selskap), om man har montert FG-godkjent alarm. Så om det værste utenkelig skulle skje...og bilen din er på vei til ett østblokkland i en kontainer..så slipper du økonomiske utlegg for å få kjøpt deg nye bil. Likeledes slipper du å få valget om å ta en "liten" innbruddsskade på forsikringen eller ikke...da det antageligvis vil bli rimeligere for deg å bruke forsikringen :)

2. "Fjortisbandittene" som bare har kunskap eller interesse i løsgodset i bilen din...tar heller nabobilen istedet for din...om det ikke er alarm på den...less hassle for dem det :)
Lilli skrev: Pris?
Vi tar 3.990,- ferdig montet på en slik bil som du har...meeeen....noe lavere pris til TS-OGN medlemmer :D
Lilli skrev: Montering?(Alltså hvem, hva hvor :?: )
Hmm...vi er vel litt langt unna for deg...dessverre :)

#142439  av Lilli

:) Tja nå bor vel ikke eg på de mest utsatte stedet(naiv?), og eg har faktisk overvåkningskamera og monitorer liggende på boden(i eskene) :wink:
Og er vel ikke så mye å stjele i bilen min(enda) men er absolutt noe en bør tenke på, derfor tok eg opp temaet.
Og du skal ikke se bort ifra at eg tar kontakt en gang, har litt sånn "family" i distriktet der. :)
Flere som har erfaringer ting å komme med om alarmer, be my guest :)

#142444  av celicat23

Installere..

http://www.guardsystems.no/

..sammen med en bra defa alarm, sette sånn anti-knuse-hva-nå-enn-det-heter film på rutene så de blir vanskligere å knuse, og montere snapOff så du kan ta med deg rattet til bilen inn når du parkerer...Skulle hjelpe litt.

Guardsystems ringer deg opp når alarmen går, og det er en fin sikkerhet og ha.

#142486  av Andreazz

celicat23 skrev:Installere..

http://www.guardsystems.no/

..sammen med en bra defa alarm, sette sånn anti-knuse-hva-nå-enn-det-heter film på rutene så de blir vanskligere å knuse, og montere snapOff så du kan ta med deg rattet til bilen inn når du parkerer...Skulle hjelpe litt.

Guardsystems ringer deg opp når alarmen går, og det er en fin sikkerhet og ha.
Og ikke minst parkere bilen inne i en garasje med låste porter, kamera-overvåkning og sprinkelanlegg...! Da begynner bilen å stå trygt :wink: