TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mer power i MK3. Noen tips??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #142673  av Magne_F

Hei. Jeg har nå satt inn CAI (cold air intake) fra PPE, og venter på eksos fra Team Moon. Er det noe mer jeg kan gjøre for å få litt mer power, uten å begynne med turbo osv? På forhånd takk.

#142676  av Rage

Vanlig NA trimming. Men det koster mer enn det smaker ofte.

Remapping
Porting av topp
Nye kammer og kamdrev
Grenrør
Decat

osv.

#142986  av Magne_F

Takk for svar, men jeg er relativt grønn når det gjelder motor så dette sa meg ikke spesielt mye. Hva er det snakk om av kostnader og effektøkning, og hvor/hvem kan gjøre slikt for meg?

#143778  av janeriklarsen

Alt sånn småtteri koster nok mer enn det smaker. blir fort dyrt uten at du får så mye mer power ut av det. Vil nok heller anbefale turbo-kit. Det gjør STOR forskjell. Tro meg. Det koster, men ikke mer enn det smaker.

#143793  av Morten

Magne_F skrev:Takk for svar, men jeg er relativt grønn når det gjelder motor så dette sa meg ikke spesielt mye. Hva er det snakk om av kostnader og effektøkning, og hvor/hvem kan gjøre slikt for meg?
Kostnader ved NA-trim pleier normalt å ende på ca. 1000kr pr. hk.. De første hestene er gjerne litt billigere, mens det blir dyrere og dyrere etterhvert. :wink:
Sist redigert av Morten den 26 nov 2005 22:02, redigert 1 gang totalt.

#143821  av Master

Morten skrev:
Magne_F skrev:Takk for svar, men jeg er relativt grønn når det gjelder motor så dette sa meg ikke spesielt mye. Hva er det snakk om av kostnader og effektøkning, og hvor/hvem kan gjøre slikt for meg?
Kostnader ved NA-trim pleier normalt å ende på ca. 1kr pr. hk.. De første hestene er gjerne litt billigere, mens det blir dyrere og dyrere etterhvert. :wink:
1 krone pr hest? kanskje jeg skal kjøpe meg NA igjen... 500 lapp for 500 gamp ja takk ;)

#143832  av Morten

Master skrev:
Morten skrev:
Kostnader ved NA-trim pleier normalt å ende på ca. 1kr pr. hk.. De første hestene er gjerne litt billigere, mens det blir dyrere og dyrere etterhvert. :wink:
1 krone pr hest? kanskje jeg skal kjøpe meg NA igjen... 500 lapp for 500 gamp ja takk ;)
:mrgreen: ...ble visst en aldri så liten trykkleif der ja... :oops: Retta opp nå! :mrgreen: