TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lakkering!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#142243  av |plumbo

no prob :)

#142474  av miiic

btw. Vet dere noe om lakkering av glassfiber ? Hørt at noen lakker, grunninger elns kan reagere med glassfibret, å det vises stygt i lakken.

Er dette noe jeg bør tenke på el ? :)

Også hørt at noen lakkverksteder verger seg for å lakke glassfiber, så noe må det nå være :roll:

#142680  av miiic

Ingen som har hørt/vet noe om dette ? :( :( :(

#142704  av Levin GT

Eg grunnet og lakkerte er glassfiber frontlippe forleden dag,og da snerket lakken seg,ble jævli stygt........Grunnen var at den nye grunningen reagerte på den gamle lakken,så eg måtte slipe vekk all den gamle lakken før eg kunne grunne og lakke den på nytt......Slik går det når man blander vannbasert med acryl.......Bruk kun acryl....Og når man grunner med Acryl,så må du også lakke med ackryl....

Levin GT

#142729  av |plumbo

0for og hjelpe deg litt der og spør etter epoxi grunding når du skal grunde glasfiber det er det beste når det brukes acryl. er det vannbasert snakk med de du kjøper det av

p.s. det kan hende du får en boble liknende over flate etter 2-6måneders tid . dette er porer i glasfibersparkelen do har gjort oksiderer eller noe sånt . når du legger glas fiber vær nøye med porer ..... )

#142786  av miiic

hum, ok. Ja får høre med dem jeg kjøper lakk av!
Ja, custom fangere bruker jo å være dårlig støpt, så er en del porer i dem, er så kjedelig :(

#143012  av |plumbo

stemmer det ... uheldig vis