TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Shell V-power

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#139350  av Larsen

sikkert ikke alle som er like heldige, men jeg kommer ikke til å bruke det. Tar heller å spyler ned litt vann ned i gassspjeldet...

#139377  av CelicaTurbo

jeg prøvde den V-Power saken når det kom på markedet og motoren føltes kvikkere med det, mindre pådrag ved cruising opp svake bakker var nødvendig f.eks, og, følelsen av forbedring forsvant med bytte til 98-oktan igjen.. Men, merket ingen forskjell i toppeffekt eller drag, kun responsen og på lavt pådrag. Jeg vil egentlig ikke anbefale den for jeg har ikke troen på at forskjellen skyldes noe annet enn en tilsetning som Shell hadde i den bensinen (som de godt mulig har fjernet nå siden det er lenge siden lansering). Jeg har merket den samme midlertidige forbedringen ved brukt av injektorrens og tilsvarende, det virker rett og slett som om det er en tilsetning i disse sakene som endrer forbrenningen til det bedre, men, motoren er kjapt den samme gamle så snart du fyller ny tank igjen ;) Fyll heller 98 oktan og eventuellt still tenningen frem en grad eller to om du har sugemotor så får lett forbedring over hele linjen ;)

#139413  av James

vet ikke helt hvor den ligger, men skal være en bensinstasjon i Åsane i Bergen etter eller annet sted som selger 100-Oktan...
Var visst ikke så siinsjukt dyrt heller.... :wink:

#139416  av Master

95->98 er jo 50 øre forskjell ca. så 98->100 burde vel ikke være allverden nei..

#139426  av Larsen

er ikke nok å tjene på det lengre. Ingen nye biler som blir levert med høyrer krav 95 om dagen... Hvis du bor nær en flyplass går det jo ann å høre om du får avgass 100ll el noe sånt. Bensin som er 100 oktan og rener en vanelig bensin!

#139450  av sleeper

i japselanda så selger de 100+ oktan bensin! (koster ikke noe serlig mer en vanlig bensin der nede heller!)

#142975  av nokia4life

Det stod i avisa en gang for en ganske lenge siden da det kom inn på shell......

Da stod det at den ikke hjelper, men var dårligere! :shock: