TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MK3 som vinterbil?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #142854  av danieln

Hei,

har fryktelig lyst å kjøpe en MK3. Er bosatt i Tromsø og må bruke den som vinterbil i tillegg. Er det noen som har noe erfaring med denne på vinterføre?

Jeg vurdere denne bilen eller enn Celica. Men har fryktelig lyst på en MR2 :lol: det er det som er drømmen min :lol:

En annen ting som bekymrer meg er bagasjeplassen... kan jo liksom ikke kjøre dama til flyplassen med kofført når ho skal ut å reise...

#142856  av James

Velkommen til forumet! :wink:

Jeg liker personlig både MR2 mk1 og mk2 betre utsendemessig enn mk3, men det er mer en smaksak...
MR2 er jo egentlig ikke noe vinterbil heller. .. Da ville jeg personlig ha ventet til våren for å kjøpe en MR2 :wink:

#142857  av sindrejl

James bessesen skrev:Velkommen til forumet! :wink:

Jeg liker personlig både MR2 mk1 og mk2 betre utsendemessig enn mk3 så ville heller ha kjøpt en av di.
MR2 er jo egentlig ikke noe vinterbil heller. .. Da ville jeg personlig ha ventet til våren for å kjøpe en MR2 :wink:
Noe av det største tullet jeg har hørt. Ingen "personbiler" er vinterbiler, men av de fleste biler med normal høyde mellom hjul og hjulbue så er mr2 noe av det morsomste på vinteren samt at den kommer seg frem overalt pga vekt bak. Så ja.. mr2 kan brukes lett på vinteren, vet ikke med mk3 dog, kun kjørt mk2 og mk1 :)

#142862  av James

For all del MR2 er gøye biler om vinteren ja, men syns di er enda gøyare om sommeren siden di ligger klistra på veien og som en gokart i rundkjøringer... :wink:
Har selv MR2 mk1 som jeg har parkert for vinteren pga. mye salt på veiane som lett lager rust, spesielt på MR2 mk1.
Mk3 har jo også cab. som absolutt er betre om sommeren enn om vinteren...
sindrejl skrev:

Jeg liker personlig både MR2 mk1 og mk2 betre utsendemessig enn mk3 så ville heller ha kjøpt en av di.
Noe av det største tullet jeg har hørt. Ingen "personbiler" er vinterbiler, men av de fleste biler med normal høyde mellom hjul og hjulbue så er mr2 noe av det morsomste på vinteren samt at den kommer seg frem overalt pga vekt bak. Så ja.. mr2 kan brukes lett på vinteren, vet ikke med mk3 dog, kun kjørt mk2 og mk1 :)
Sist redigert av James den 19 nov 2005 01:31, redigert 1 gang totalt.

#142865  av Anders gullstein

Får kjøpe en med hardtop :wink:

Bortsett fra det, så ser jeg ikke noe problem i en mk3'er på vinter'n. Er det ikke orginalt med diffsperre på mk3'ern da? Correct me if I'm wrong :wink:

#142885  av sindrejl

James bessesen skrev:For all del MR2 er gøye biler om vinteren ja, men syns di er enda gøyare om sommeren siden di ligger klistra på veien og som en gokart i rundkjøringer... :wink:
Har selv MR2 mk1 som jeg har parkert for vinteren pga. mye salt på veiane som lett lager rust, spesielt på MR2 mk1.
Mk3 har jo også cab. som absolutt er betre om sommeren enn om vinteren...
sindrejl skrev:

enig der, eneste grunnen til å ikke kjøre mk1 på vinteren er salt.. men mk3 er hel-galvanisert ;)

#142893  av danieln

Da har dåkker klart å fjerne det ene fornuft argumentet mitt mot å la være å kjøpe MK3... så er det bare plass mangelen igjen :wink:

Vil ha!!!

#142908  av Anders gullstein

SÃ¥ ut som en bra deal den der :)

Jepp, eneste grunnen til at min står parkert på vinter'n er pga salt. Mk1 begynner å ruste bare man nevner ordet, men det skal ikke være noe problem på mk3.

Baggasjeplass er et fremmed begrep på mk3 da, selv en mk1'er er praktisk i forhold :wink:

#142911  av jan-erik

MR2-en som vinterbil er ikke noe problem så lenge man kjører med fornuft. Midtmotor og bakhjulstrekk sammen med ganske kort bil er ikke alltid like morsomt å få kontrasladd med :wink:

Bruker ikke min på vinteren fordi jeg har andre biler, men tok den ut en liten tur i fjor på isbanekjøring på Dagali. Første runden forsvant kanalskjørtene under bilen etter en liten tur av banen. Men skrudde de av og lekte meg resten av helga! Nå har bilen min en annen fanger foran som er ekstremt lav, slik at det er praktiske grunner til at bilen min ikke blir brukt som vinterbil. Har i tillegg hardtop til min, og da blir det som å kjøre en hvilken som helst lukket bil. Liker du å sladde og du skal ha 2000 modell eller nyere så utelukker Celica'n seg litt med feilhjulstrekk.

Når det gjelder bagasjeplass er den heller begrenset. Glem å pakke i koffert. Bager er tingen. Ta ut reservehjulet foran, og du har plass til en bag til. Med bare plass til 2 i bilen er det jo begrenset hva man trenger av bagasjeplass. Men både MK1 og MK2 har større bagasjerom.

Legger ved noen bilder som viser hvor morsomt det er med en MK3 på vinteren også.
Vedlegg
Toyota MR2 - NSK - 11.jpg
Toyota MR2 - NSK - 11.jpg (49.5 kiB) Vist 1920 ganger
Toyota MR2 - Evo.jpg
Toyota MR2 - Evo.jpg (34.39 kiB) Vist 1919 ganger

#142984  av Magne_F

Har MK3, og bruker den hele året. Ikke noe problem på vinterføre, så lenge man bruker hodet. Fremkommeligheten er super, men man kan fort risikere å ligge litt bredt. :-) Når det gjelder bagasjeplass så er det jo noe begrenset, men som Jan-Erik sier så er bagger tingen. Får fint plass til 3 små/mellomstore bagger i bilen min, men det kan jo bli snaut hvis man skal på en lang ferie. Uansett. Lykke til med bilkjøp. Tror du blir meget fornøyd hvis du ender på en MK3.

#143114  av Kjelli

Ikke nøl med å kjøpe deg en MK3 MR2. Fantastisk moro bil. Mine synspunkter på en del av det som er sagt her er:

Plass: Jeg og min samboer hadde ingen problemer med å få med oss det vi trengte for en uke ferie i England i fjor påske. Reiste selvfølgelig uten telt og sovepose, og hennes beautybag ble pakket i en mindre og mykere bag.... Men ellers var det bare å finne frem de bagene som passet best, og fylle opp bilen. Rommet fremme har god plass til mye det. Men esker og kofferter er ikke så bra.

Vinterbil: Jeg har ikke har vinterdekk til min, så her har jeg ikke så mye erfaring.

Gode kjøp: Sjekk flere biler, bare på Finn.no finnes det per i dag 10 biler til salgs (fra 149.000,- til 239.000,-). Bor du i Tromsø er hardtop obligatorisk. Du bør være obs på noen problemer som MK3 modellene før 2003 har hatt (spesielt precat). Mer om disse finner du her på forumet og på forumet på http://www.spyderchat.com

Bortsett fra det er det bare å ønske deg lykke til med din MR2 drømme bil 8)

#143145  av Raze_r

ettersom det ble prat på galvanisering. har en mr2 mk2 94mod, så lurte på om den er hel-galvanisert?

takker..

#147240  av Larsen

bump.
Noen som har lyst til å svare på siste??

#147260  av Hobbes

Slik jeg forstår det så er min 91 USA. mod. galvanisert.