TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Et slags prosjekt med overhaling av gti-girkasse

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #143064  av erling

Ok.... Enslags rastløshet/arbeidslyst kom brått over meg i dag, på en egentlig helt normal søndags ettermiddag.. Etter å ha vasket hele leiligheten, :shock: (med innslag av grådige internettpauser), oppdaget jeg at reservegirkassen min, klynket mot meg fra boden i kåken. Den minnet meg på at den hadde noen heller sure sync-ringer, som den ville bli av med. Hmm.. Siden Morten, som forøvrig bor i 10 sek borti gata her, ikke er på besøk med chipsen sin idag, så tenkte jeg: "What the hell, lissom..." Bevæpnet med et middels stort pipesett, en hammer, kaffi samt dobbel porsjon snus gikk jeg lifflig tilverks med operasjonen. De umiddelbart første hinderet var mangel på verktøy, da jeg til min skuffelse oppdaget at settet mitt ikke hadde 12mm pipe på halvtomms firkanthode, men derimot på vesle kvarttomms. Men et stabeist gir seg jo som kjent ikke lett, fordet om et par 12mm sitter litt fast. Fant ganske snart ut at en hammer uten gummihåndtak fungerer grådigt godt som latmannsarm, og dermed åpnet en verden av muligheter seg. Smilende fosset jeg fram og det hele gikk riktig så flott, helt til jeg deiset neven inn i et nærgående klesskap, å la igjen en halvkilo kjøtt. Hallo, plassere et skap der lissom. :shock: Forresten, boden i kåken min befinner seg INNE i leiligheten, og etter endel drønn fra mitt ivrige arbeid, noen heller strie styrepinner på girkassa, samt middels mye lekkasje av rød væske fra to fingre på høyre hånd, la jeg ned motorbestikket for ettermiddagen.

Ved ettertanke, fant jeg ut at dette prosjektet blir like mye en test i hvor mange rare/høylytte mekkelyder man kan lage i en kjellerleilighet i en storby på vestlandet, -uten å få kjeft; som faktisk å oppnå det man ønsker med selve girkassen.

Og lenger kom jeg egentlig ikke i denne omgang, men det VIL komme enslags fortsettelse.

Og for de av dere som klasker håndflaten mot pannen, og gisper: "Dobbelt-føtti-katta, dette kommer til å ta tid!! :? " -Vel, det stemmer. :)

Og selvfølgelig må man også ta bilder når man holder på med slike prosjekter. Det har jeg vertfall hørt.
Vedlegg
Bilde056.jpg
Bilde056.jpg (42.52 kiB) Vist 4618 ganger
Bilde057.jpg
Bilde057.jpg (49.25 kiB) Vist 4618 ganger
Sist redigert av erling den 18 jul 2006 15:27, redigert 4 ganger totalt.

#143098  av Morten

Skal si! Der var han igang ja :D

PS! Bare å spørre neste gang du mangler verktøy, har noe jobb ting i skjulet vettø! :mrgreen:

#143151  av MR2turbo

:mrgreen:

hehe... ser du er i gang med vinterns store prosjekt, ja! dævven...

Nydelige bilder!

kaffe på verkstedet i dag, forresten... ;)

#143165  av erling

Morten skrev:PS! Bare å spørre neste gang du mangler verktøy, har noe jobb ting i skjulet vettø! :mrgreen:
Snadder.
MR2turbo skrev::mrgreen:

hehe... ser du er i gang med vinterns store prosjekt, ja! dævven..
Det kommer til å bli gromt.
MR2turbo skrev:Nydelige bilder!

kaffe på verkstedet i dag, forresten... ;)
Tusen takk! :mrgreen:

Tar kanskje en tur, må vel få gjort litt på prosjektet mitt der borte også.. Pokker ass, fatter ikke hvordan jeg skal få tid til alt dette.. :shock:

:mrgreen:

#143273  av Alexander G

Lykke til med prosjektet.
Detblir drit rått å følge med på!

#143299  av erling

Alexander G skrev:Lykke til med prosjektet.
Detblir drit rått å følge med på!
Tusen takk! :D Skal love deg det at det kommer til å bli en "hell-ovva-ride, baby".

Men ingen sigar i dag dessverre. Eneste jeg rakk var å forsove meg 4 timer til jobb, åsså pompe litt jern på gymmet..... :( / :|

Håper jeg får splitta kassen en dag da uten å bråke formye.... :D

#143301  av Fantare

Er det veldig vanskelig og bytte sync ringer i girkassen? sync ringen til 2.giret mitt begynner og bli sliten :?

Dette skal bli intresant og følge med, stå på :D

#143309  av Dalan

erling skrev: Eneste jeg rakk var å forsove meg 4 timer til jobb, åsså pompe litt jern på gymmet..... :( / :|
Hehe, AKKURAT det samme som meg det.. :mrgreen:

Lykke til, jeg heier på deg!

#143319  av erling

Fantare skrev:Er det veldig vanskelig og bytte sync ringer i girkassen? sync ringen til 2.giret mitt begynner og bli sliten :?

Dette skal bli intresant og følge med, stå på :D
Får ikke håpe det er for vanskelig, er første gangen jeg åpne ei kasse. Er jo bare litt mekanikk. Kanskje vi kan gå i korstog sammen, mot de fæle synkondemonene? :D

Takker for interessen! :)
Dalan skrev:Lykke til, jeg heier på deg!
Tusen takk! Det kommer til å gå lettere med heiing på det rette laget, god motivasjon for en lating det. Håper du har noen fine rosa dusker, og sjenker meg av dine varme dansetrinn. :D

#143529  av Alexander G

Tusen takk! Det kommer til å gå lettere med heiing på det rette laget, god motivasjon for en lating det. Håper du har noen fine rosa dusker, og sjenker meg av dine varme dansetrinn.
Roooolig nå sailorboy!

Konsentrer deg heller om gamlekassen min.
Vil og ha flere bilder. Jeg ELSKER bilder altså!

#143537  av Dalan

erling skrev:Tusen takk! Det kommer til å gå lettere med heiing på det rette laget, god motivasjon for en lating det. Håper du har noen fine rosa dusker, og sjenker meg av dine varme dansetrinn. :D
Ikke gi meg noen stygge idèer nå - jeg har webcam og er ikke redd for å bruke det 8)

Men i denne fasen er det utrolig viktig å ikke miste fokus.
Selv om motivasjonen kan være litt på hell så ikke gi opp - husk at girkassen er mer redd for deg enn omvendt.
Og uten bilder så blir prosjektet annullert. ;)

#143549  av RoarL

Update? HÃ¥per du klarer dette!

4-5mnd så er du nok i mål 8)

#143550  av Fantare

RoarL skrev:4-5mnd så er du nok i mål 8)
Tar det lang tid og bytte noen sync ringer ? :oops:

#143624  av erling

Alexander G skrev:Konsentrer deg heller om gamlekassen min.
Vil og ha flere bilder. Jeg ELSKER bilder altså!
Gamlekassen din står faktisk i bilen nå, den er ferdig kokt, stekt og røkt på alle sider. Den likte ikke dragrace mot jan-erik, måtte jo gire fort for å bli kvitt mannen. :D Jeg og elsker bilder. Sorri for dårlig kvalitet. :?

#143625  av erling

Dalan skrev:Ikke gi meg noen stygge idèer nå - jeg har webcam og er ikke redd for å bruke det 8)
:shock: :? :wink: :) :D :D Nå blir det vanskelig å holde seg i skinnet.. :P
Dalan skrev:Men i denne fasen er det utrolig viktig å ikke miste fokus.
Selv om motivasjonen kan være litt på hell så ikke gi opp - husk at girkassen er mer redd for deg enn omvendt.
Og uten bilder så blir prosjektet annullert. ;)
Du har helt rett. Den er ikke så tøff der den ligger på gulvet, den lille pingla. Har dessverre ikke flere bilder ennå.. Men det kommer! :D