TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kan noen hjelpe en ny mr2 mk2 eier??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #14326  av Cathy

Hei..
Først vil jeg takke for et flott forum, og samtidig medelle dere at jeg er nå lykkelig eier av en 91 mod mr2 mk2 utgave med 2,2i motor..

Denne betalte jeg 45.000,- for.. Dette er inkl. fortolling.. Det som gjenstår er da betaling for vekt, volum og hk...

Denne utgaven har etter det jeg har forstått 125 hk..Stemmer det?? Den er isåfall relativt sprek til å bare ha 125 hk etter min mening.. Men planen er selvfølgelig å få den langt sprekere :D

Jeg har en liten liste over ting jeg må gjøre med bilen..Noen her som kan hjelpe med hvor jeg skaffer de forskjellige tingene:

-Skifte ratt...Tenkte da på momo ratt...
-Få tak på hvite blinklys..
-Kjørelys på grillen(så jeg slipper bruke vippelyktene på dagtid..
-Hvit bakgrunn til innstrumentpanelet..Helst også skifte farge til blå belysning inni bilen..Går det??
-senkefjører...Tenkte på 40mm...Går det bra med 17" felger med 205-45 forran og 215-45 bak??

Når det gjelder hk, må jeg jo ha mer en det som er der nå, og lurte på hjelp til hvor jeg får tak på følgende:

-Turbo
-"Dump ventiler"-husker ikke helt det egentlige navnet, men dere forstår vel hva jeg mener??
-Effektfilter
-Effektannlegg med dobbel ende(altså et rør på hver side av bilen)

Har dere andre tips til hva jeg bør gjøre for å øke effekten, la meg få vite..

Denne bilen skal ikke på veien før neste vår, og da skal den være strøken... Blir meget glad for hennvendelser angående ovennevnte punkter...

#14330  av Mr2 Mk2

Hei grattis med et flott bilkjøp da... :D
2,2 med 125hk? hmm er ganske sikker på at den har minst 156hk siden 2,0`en har det..Men du har jo us modellen med 130hk ca..kan jo være den?

Men dette her er det nok eierne som har best greie på gitt,tør ikke love noe..

#14331  av MR2turbo

Hei, og velkommen på forumet! :D

Jeg har en kamerat som har bygget turbo selv på en 2,2 mr2..
Er det det du tenker på?
Så fall bør du kjøpe en stål topppakning fra en 98modell Camry 2,2 denne passer og tåler mere trykk.. Så må du jo lage/ få laget en eksosmanifold, som passer til den turboen du vil ha, og så må du ha enten større dyser eller tilleggs dyser.. Du kan ikke bruke dysene fra supra eller mr2 turbo da disse er lav ohms dyser og din ar høy ohms dyser.. (eller var det omvendt?) De orginale er på 270cc og det holder ikke til no særlig mere enn 200hk..
Så da må du og ha en tillegs hjerne for å drive de ekstra dysene, men gjerne en som du kan mappe org. tenning og fuel og på..
Du må og ha MAP sensoren fra en turbo modell som klarer positivt trykk.. men denne er plug and play.. :)

hmmm.. det var det jeg kom på i farta, me det er jo helt sikkert noe til..

Evt. kan du jo få tak i en motor/girkasse fra en krasjet mr2turbo..

Hvor mye effekt er målet ditt??

Når det gjelder senkefjærer, så går det helt fint med dekk dimensjonen din så lenge innpresset på felgene er sånn ca. rett..
Jeg har TTE senkefjærer kjøpt hos Toyota for drøyt 2000kr, og er meget fornøyd med de..

Ang. Effektfilter eller konfilter, kommer Apex'i sitt bra ut i tester.. Det gjør og K&N filter men de må du ha olje i og det er ikke alltid like ideelt hvis du får ltt mye og dette setter seg på A/F sensoren din... ;) Så De fleste anbefaler Apex'i powerintake.

Hvis du skal sette på turbo kan du jo og bruke et av anleggene som er beregnet til turbo-mr2, du finner en oversikt her:
http://www.mr2-tech.com/product_library ... s/dual.htm

Skal du ha en dyr dump ventil er det rå lyd i HKS super sequencial og Blitz sin..

Lykke til med den nye bilen ;)

#14332  av MR2turbo

forresten, 2,2'en din har 135hk orginalt og ganske bra dreiemoment, så den er ikke noe særlig tregere enn en 2,0 gti med 156hk... :P

#14341  av chris

.. bare bittelitt tregere ;) :D

Velkommen til forumet ja :)

Jeg har vel ikke så mye å tilføye utover det som er sagt her da men ;)

Grøftelys er bare å bestille fra Toyota.. husker ikke prisen, men koster ikke så mye. Ledninger og alt skal være lagt opp, så vidt jeg vet. Har i hvert fall vært det på alle de jeg har hørt om, som har vært uten grøftlys. Vet ikke om det er noe spesielt med US modellen sånn sett.
Hvite blinkerser kan man også bestille fra Toyota..
 #14384  av Cathy

Wow...

Det var noe til respons.. Da veit jeg faktisk allt jeg lurte på.. Det eneste er om noen har noen flere tips ang. trimming...