TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montering av DEFA-alarm selv

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #143283  av Master

Hei! Vurderte å skaffe meg alarm nå som jeg etterhvert planlegger å oppgradere diverse stereo+++ og trenger råd fra noen som har gjort dette før på MR2 MKII.

Er dette noe jeg burde betale et firma 2500kr for å gjøre, eller er det gjennomførbart for en som klarer å f.eks koble bilstereoen sin selv, og som har leka med "den lille elektriker" settet da han var liten... :roll: :wink:

Jeg tenkte et helt vanlig defa-sett uten bevegelsessensor, men med sensorer på frunk,motorlokk og bagasjelokk, begge dørsensorene, sirene i motorrommet, og selvfølgelig fjernkontroll til sentrallåsen.

Eneste jeg lurer på er hvor mye jobb det er å koble selve enheten til tenninga/blinklyskretsen/sentrallåsen/evt startsperre om jeg gidder det da... Hvor sitter disse "releene" eller ledningene jeg trenger å koble meg til. Noen med oversikt?

Alle innspill/råd/tips mottas med takk.

#143305  av toyota_mr2

de er greit å montere en defa alarm men da er den ikke gokjent den må bli montert av en som har papirer på at han har låv å sete den inn i bilen din. de vil si et gokjent verksted eler noe som monterer alarmer i biler. inforcer er jo en gokjent alarm som du kan montere selv da

#143379  av toyota_mr2

du kan montere den selv men da får du de ikke gokjent hos forsikringselskape

#143387  av Andreazz

Jeg spurte om dette for ikke så lenge siden.. Man kan montere Defa selv, innstaleringen må da bli sjekket og godkjent av et autorisert verksted og vipps:
Alarmen er forsikrings-godkjent :)

#143443  av toyota_mr2

oki de var ikke de di sa til mei men vis de går er de jo bare å få koblet inn de er ikke noe vanskeli å montere defa