TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• noen som kjenner til disse turboene?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #143426  av SMT

jeg har fått et kjempetilbud hos en svenske på noen turboer, så da lurer jeg på om noen kjenner til disse,tenker da på hvordan de vill fungere på 3s-gte motoren min?
det skal da sies at disse turboene ikke er nye, men han sier det ikke er noe slakk eller noe annet tull med de,skal bare være å monter og tut å kjør..

1stk. kkk k29 turbo (550hk)
1stk. HX 52 turbo (650hk)
1stk garret gt 42 (700-750hk)
1stk garret gt 45 (750+hk)

hilken dere trur vill funger best på min motor som snart blir 2,2L

håper på gode svar :D

#143431  av Master

Håper du har 50-100 tusen kroner klar for å bruke på motoren for å støtte potensialet til de turboene der... ellers blir du nok skuffa.

#143432  av sleeper

med mindre du bygger VELDIG seriøst burde du ikke gå for noe så stort! hva er målet ditt egentlig?? hva blir oppsettet på motoren?? hvis du legger ut en liste blir det litt lettere og gi deg råd!
og med mindre du bygger en rein drag motor ville jeg ikke brukt noen av de gt turboene!! blir ALT for stort! maks en gt35!

#143468  av SMT

jeg har kjøpt stroker kit,alt inni motoren blir nytt,og forsterket.
det jeg blir og mangle men som kommerså snart jeg ser at økonomien er på plass er,er ny bensinpumpe,ny rail,nye dyser,ems,har ikke råd akkurat no før jeg skal lakke bilen også i vinter.
holder på å forhandle med "radiopower" i sverige med sponsing,
eff.anlegg blir bestilt så snart julen er over.
mye oppgraderinger av innsuget blir også gjort i vinter.
husker ikke alt i farten.

men den kkk turboen er vell ganske grei? er jo ikke større en mange av de dere kjører med?

#143507  av cameleon

Som sleeper sier, så må du vite hvor du vil hen og konekvensene du vil få ut av å montere noe slik. Skal du ha en dragbil, gateracer, banebil osv...
Du bør ha en utrolig god plan om du skal begynne å invistere i noe slik, for om du begynner å kjøpe noe slik uten å vite hva du vil, så ender du opp med deler so du overhodet ikke vil få bruk for og som kommer til å ligge på e-bay etter en relativt kort stund.

Jeg tror markus kjører med garret turbo om jeg ikke tar helt feil... og om du har sett den lista hans på motormods så er det temmelig mye som må gjøres. godt mulig at du må få deler customlaget til motoren din også.

Men fo all del om du har planene dine klare så slå til :)
Håper du da kan å mekke selv, har venner som kan hjelpe deg samt utstyr selv til å gjøre slike ting. For om du planlegger å kjøre inn på verksted med det der, så kommer du ingen vei :wink:

#143535  av SMT

ja jeg har planen min ganske klar..

skal bli en show bil med bra med motor.som jeg kan bruke ti daglig.

å skruve skal ikke bli det største problemet,er bilmekanikker. det som kan bli det største problemet uten om penger, er at jeg ikke har full tilgang til dataene på disse bilen spes.motor.

jeg har sett listen til markus,men jeg skall ikke bynne og yppe meg på han med det første :wink: , vill bare bygge bilen til noe som kan gi meg et lite rykte, :D

måle mitt er i første omgang 300-350hk på hjulene,og lære meg og kjøre bilen med så pass mye gamp,men også ha muligheten til og få litt mere power til eks. lokale dragg.

jeg bruker alt av penger jeg tjener,på bilen. 8) kan for eks: ikke huske sist jeg kjøpte meg ett nytt klesplagg. :!:

#143540  av cameleon

Du trenger vel strengt tatt ikke å invistere i en ny turbo om du skal gå for 300hk+ i første omgang da. eksos diverse småting til, boostcontroller osv, så skal du da klare å få en bil du kan bruke til daglig :)

#143555  av SMT

jeg satt og surfet inne på mr2oc. og der fant jeg en side med lister over hvor mye hk de har greid og ta ut på standarturbo, og det mest var 288hk med en ct26, og det er den jeg har.
med ct20b greide de 294hk på hjulene.

men jeg får turboen for 2000kr det er jo ikke så mye, han skylder meg noen tjenester derfor får jeg den så billig.

#143560  av Master

Poenget er at for en bil som skal brukes til daglig kjøring/street racing så ville hvertfall jeg blitt mest fornøyd med en litt mindre turbo ~300-350rwhp, men som gir topp effekt på et mye tidligere turtall enn disse monsterturboene. Jeg har hvertfall inntrykk av at for stor turbo på disse 2literne vil gi en bil som er mindre morsom å kjøre til daglig (ikke drag) siden effekten på monsterturboene ofte ikke kommer før 5000 rpm+

#143562  av sleeper

hvis du i første omgang bare skal ha 300hk så burde du ikke bruke en så stor turbo! blir bare en masse lagg! og blir en SLITSOM bil og kjøre!
hvis du ikke skal ha mer en det i første omgang så ville jeg heller kjørt med hva en ct20b greier for så og oppgradere når du skal ha mer!

#143569  av SMT

oki. da får jeg vell bare sette den på vent.

men hvor kan jeg finne en ct20b som ikke koster skjorta?

#143685  av cameleon

Høres bedre ut nå SMT :wink:
Om du sender en mail til mtte, takakaira eller mvpmotorsports, så kan det hende de kan skaffe en til deg. Eventuelt den greieste løsningen, å sende markus en mail. han kan skaffe deg alt neten hehe.

Litt off topic, men vurderer å sende markus en mail og spørre han om han kan skaffe meg den lille roboten som driver å kjører oppe på mars. den er jo kul hehe :lol:

#143739  av SMT

ja,han er en flink fyr :!: :D

ha var vist på fest i kveld da jeg ringt og skulle spørre om noe.

litt off topic dette også.

men jeg plages med og få ut høyre drivaksel av kassen, noen som har en forklaring?trenger svar fort :D

#143741  av SMT

fant ut trikse :lol:

#143742  av sleeper

SMT skrev:fant ut trikse :lol:
var svaret mere krefter??