TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Justering av hÃ¥ndbrekk st182

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #144390  av celica4ever

Jeg har hatt bilen min inn på eu kontroll på mandag, og da fikk jeg bare feil på håndbrekk...

Håndbrekket holder kun på det øverste hakket og holder ikke noe på de andre... Så i dag tok jeg turen innom en bilverksted for og få fiksa det, men han visste ikke helt åssen han skulle justere den. For han hadde aldri vært borti en toyota celica før :?

Så han ba meg stikke innom Toyota og få skrevet ut bilder av åssen håndbrekket er bygd opp i den bilen osv....

Noen her som har hatt noe lignenede problem før? og evt er det vanskelig og få justert det?

#144404  av ST182

når du jekker opp bilen bak og tar av hjulet, så vil du se at det er et er et "stort" hull foran på bremsetrommelen. Vri på trommelen til hullet står helt nederst og hvis du da lyser med en lommelykt og kikker inn i hullet så vil du se ett tannhjul inni der. bruk en flat-trekker og skyv enten opp eller ned (husker ikke i farta hvilken vei) så strammer og slakker du håndbrekket. Gjør det samme på andre siden. hvis brekket fortsatt ikke er stramt nok så kan du fjerne midtkonsollen mellom setene, der skal det også være en justerings skrue, men der er det svært lite å hente. Hjelper ikke dette så kan det være at du må ha av trommlene bak og skifte bremseskoa\båndene inni der, kan være at de er helt ned-slitte.

edit: her har du et bilde.
Vedlegg
bremsetrommel.JPG
bremsetrommel.JPG (63.76 kiB) Vist 274 ganger

#144455  av celica4ever

takk skal du ha! med bilde og greier :D