kennethx skrev:Og hva skjer når en kjører HKS GD PRO da kenneth?Amund skrev:GT4 CS skrev:Er nokk samme girkasse japroblemet da er at du kjører med orginal trykkplate. Og kenneth kan vel fortelle hva som skjer da?Etter mye diskutering kom vi vel fram til det. Hva med og levere den gml clutch'n til kristoffer og bekken(clutch og brems på alnabru) Disse bygger om til sinterclutch, ble tippset om detta av gundersen motorsport, kostet ca 1600kr for hele herligheten. Han kjørte iallefall med denne i rallybilen sin da han ratta en st185
ka då?
hehe, nei, 9 mnd etter den 4 pucks sinter lamellen ble montert var det originale svinghjulet FULLSTENDIG spist opp, det var sprekkt og hadde sikkert pulverisert om den hadde stått i bilen en uke lenger.
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/download.php?id=9154
Poenget var at, selv om det var det var en ufjeret 4 pucks zinter lamel, så SLURET den om man prøvde en rivstart på tørr asfalt. (og det gjør jo jeg en del) Så da tok det altså bare 9mnd for zinteren å spise opp svinghjulet.
Det er min mening at det er meningsløst å forsterke lamel delen av clutchen dersom du ikke samtidig går over til en kraftigere trykkplate med større trykk. Hvis du ikke gjør det får du rett og slett bare en clutch som er nappete, men som ikke holder til så mange Nm du trenger for å rive løs hjulene.
Nå kjører jeg på en HKS GD Pro (twinplate), og de som har sett meg i aksjon kan vel skrive under på at hjulspinn ikke er noe problem

MR2 MK1b - Legenden