TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vurderer Ã¥ skifte til coilovers

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #144192  av cameleon

Har nå kjørt med KYB agx dempere rundt 1 1/2 års tid nå og er kjempefornøyd. Men i senere tid så har jeg vært litt inne på tanken med å skifte til coilovers.

Noen som har et innblikk i hvor stor forskjellen er? bilen min er utrolig stabil slik den er per i dag. Har hørt rykter om at TEIN har et temmelig bra sett til mr2. stemmer dette?

#144246  av jumbo

TEIN har opptil flere. Er vel som med det meste, man får det man betaler for, men det er absolutt ingen garanti for kvalitet heller.

#146167  av Dr.Ling

Har tenkt på coilovers selv, men mest for å justere senking, da det blir maks en banedag i året og lite bruk for å justere hardhet i ørten variasjoner. Har også KYB AGX, og 4 innstillinger er akkurat passe for min del. For daglig kjøring er kanskje HKS-fjærene jeg har litt i stiveste laget, som merkes siden det blir mest bykjøring på dårlige veier.

Coilovers er vel mye diskutert på mr2oc.com, og mest når det gjelder hva slags felger (innpress spesielt) som går med TEIN Flex, som de fleste har. Nesten umulig å finne noen som har erfaring med andre coilovers, da det er så få som har forskjellige merker, og de fleste som kjøper noe vil fortelle at de er kjempefornøyd, uten at man har testet så mye forskjellig.

Synes å ha lest at TEIN Flex er ganske stive, men har veldig mange innstillinger. JIC enda stivere, og H&R de mykeste og uten valg av damping/rebound. H&R og KW kommer kanskje med TUV-papirer, som jo er et annet poeng. Er ihvertfall nok coilovers å velge mellom:
http://www.horsepowerfreaks.com/price/T ... /Coilovers

Du får bare kjøpe et sett og teste ut, og fortelle hvordan det gikk ;)