TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Speedometeret til mr2 mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #14517  av Cathy

Hei.. Har støtt på et lille problem...

Bilen min er importert fra dubai, og dette er den amerikanske utgaven med 2,2i motoren.

Biler i Dubai er pålagagt å ha innebygget alarm når denne overstiger 120 km/h... Speedometeret er derfor frakoplet.. Hvor er det mest sansynlig at dette er gjort?? Og kan noen forklare meg hvordan jeg får den på igjen..

På forhånd takk :D

#14523  av CelicaTurbo

speedometeret er kabelstyrt så det spørs egentlig hvor alarmen er montert. Det er enten koblet av ved vaieren som går inn i girkassen eller bak speedometeret. Kan ikke si for meg at det er koblet fra noen andre steder.. Fungerer ikke tripp-teller heller da eller?

#14524  av chris

Høres litt merkelig ut hele greia spør du meg :D

Er speedometeret helt ute av funksjon? Bare en alarm når du kommer over 120?

#14525  av Cathy

ooops...Best å forklare litt bedre... :oops:

Speedometeret er koplet av, slik at alarmen ikke skal gå når en passerer 120... Altså vil jeg kople dette på igjen, så får jeg heller finne ut av det med alarmen senere... Turtelleren funker fint:)

#14526  av Erlend

Så evt. kobling fra speedometeret til elektronikkboksen som gir lyd fra seg hvis du passerer 120 km/t, den er koblet av? Og du vil koble den på igjen slik at du atter får høre alarmen?

Spørsmålet er: fungerer speedometeret ditt?

#14535  av CelicaTurbo

hehe, jeg synes ikke dette var så vanskelig å forstå jeg:

For å unngå alarm ved 120 er speedometeret koblet fra slik at den ikke viser noenting.. Han ønsker da å få speedometeret til å fungere igjen.

Jeg sier, sjekk kabel som går inn i girkasse eller kabel som går inn i speedo-modulen bak panelet.. :)

#14546  av Cathy

Takk Kristian.. Fant ut av det.. Nå måp jeg bare få driten ned i hakket... Fikser det i morgen:)

#14560  av chris

Jeg hadde blitt gal om jeg skulle hørt en alarm hver gang jeg er oppe i 120... Tror jeg hadde nappa hele meteret jeg også da gitt :D

#14615  av Cathy

joa.. enig der, men først er det greit å finne ut hva slags turtall han ligger på i de forskjellige fartsgrensene, så jeg har en liten peil på hvor fort jeg kjører 8) får finne ut hvordan alarmen fjernes etterhvert..

#14624  av @lpher

Cathy skrev:joa.. enig der, men først er det greit å finne ut hva slags turtall han ligger på i de forskjellige fartsgrensene, så jeg har en liten peil på hvor fort jeg kjører 8) får finne ut hvordan alarmen fjernes etterhvert..
Er vel fort gjort bare å fjerne buzzer'en...aint it? ;-)
..når du først får på kabelen igjen mener jeg ;-)

@lpher

#14625  av Cathy

Tror da ikke det blir så vanskeli nei.. :?: :!: :?:

#14641  av @lpher

Cathy skrev:Tror da ikke det blir så vanskeli nei.. :?: :!: :?:
Hvor i landet er du stasjonert da?
...om du er i nærheten av Trondheim, så har jeg folk som fixer slike 'rare alarm' løsninger til daglig ;-)

@lpher

#14644  av Cathy

Desverre...Er stasjonert i Tvedestrand på sørlandet... Ellers mange takk for tilbudet :D

#14701  av MR2turbo

Cathy skrev:Desverre...Er stasjonert i Tvedestrand på sørlandet... Ellers mange takk for tilbudet :D
SÃ¥ du bor i Tvedestrand :)
Faren min bor på Flosta, tenkte meg en tur nedover i høst, da kunne jeg jo kikke på bilen din :)

#14703  av Cathy

Det må du gjøre... Ta vare på dette nummeret: 980 07 494 og hør fra deg når du reiser, så tar du deg en tur..:)