TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MegaSquirt....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#147450  av sethro

Å fett... Har du bygd det, eller kjøpt det ferdig?

innsprut og tenning?

#147494  av FireWalk

sethro skrev:Å fett... Har du bygd det, eller kjøpt det ferdig?

innsprut og tenning?
med MS må man bygge opp alt selv.. har ikke begynt enda, men det blir en fullverdig erstatter for orginal ECU når vi er ferdig. Den skal styre tenning, bensin og alle sensorene i motoren. avansert knock responce program osv. Har en kar som har laaaang erfaring med MS som skal sette det hele opp for meg :)
Alle orginale sensorer kan brykes, men man trenger å sette på noen motstander på noen av dem for å få det til å funke ordentlig.

#147583  av sethro

Har finni et på autodb som bygge dissa og tester de...
Han lager megasquirt extra. Virker som han peiling å.....

Skal kjøpe av han tenker jeg... :lol:

Blir fett... 4a-gze, kompessor og turbo med MegaSquirt!!

Skal ha av toppen og porte den, sterkere topp pakning.

Dobble vann avkjølte intercoolere er på vei...

#147585  av FireWalk

sethro skrev:Har finni et på autodb som bygge dissa og tester de...
Han lager megasquirt extra. Virker som han peiling å.....

Skal kjøpe av han tenker jeg... :lol:

Blir fett... 4a-gze, kompessor og turbo med MegaSquirt!!

Skal ha av toppen og porte den, sterkere topp pakning.

Dobble vann avkjølte intercoolere er på vei...
høres rått ut! MS Extra? mener du MS II med PCB 3.0 ?

Jeg tok MS I med PCB 3.0, pga at MS II er ikke så godt utviklet enda, kildekoden er i kontinuerlig utvikling. Tar mange måneder enda før den er like velutviklet som for I. Merk at MS I med PCB 3.0 har nytt printkort med mange nye funksjoner i forhold til første versjonen med PCB 2.x
det kan også oppgraderes til MS II ved å sette inn en add-on modul.

Hovedforskjellene fra 1 og 2 er at på toern har du litt høyere oppløsning osv, samt muligheter for å la hjernen styre alt fra hydrauliske pumper osv. (Dette kan enern også, men det er veldig begrenset hvor mye den kan gjøre). Og trenger man det i det hele tatt? hehe..

Det jeg satser på å bruke av ekstra utstyr er Traction control med variabel slip control, samt Launch control og vann innsprut.

Blir sikkert rått det prosjektet ditt! du må holde oss oppdatert etter hvert som dere bygger! jeg begynner nok ikke på min før i februar/mars en gang.. :) Skal iallefall være ferdig til sommeren. :)

#147586  av sethro

Jeg er helt ny når det gjelder megasquirt.......
Men han sa ha lagde ms extra....
Det som er med den er at tenning oxo, ikke bare bensin...

Tror det blir bra..... håper... hehe :twisted:

#147589  av FireWalk

sethro skrev:Jeg er helt ny når det gjelder megasquirt.......
Men han sa ha lagde ms extra....
Det som er med den er at tenning oxo, ikke bare bensin...

Tror det blir bra..... håper... hehe :twisted:
hmm.. alle MS takler tenning og bensin :) han mener sikker PCB 3.0 :)

#147624  av Larsen

Bruker ms, men med en annen program en standaren.
Hvis det ligger anti lag prorgram til ms, så er det et must (flammer ut av eksosen :evil:

#147633  av FireWalk

ah.. ja det er bare en av mange versjoner av firmwaren han bruker. Alle versjonene styrer tenning og bensin, og har de viktigste tingene man trenger. Pga begrensninger for hvor mye "dill" man har plass til på den chippen så er det forskjellige versjoner av firmwaren man kan laste ned, alt ettersom hva man trenger :) om man vil ha launch control og traction control f.eks, eller om man heller foretrekker flammer av eksosrøret og traction control..

mange muligheter :) men dette er programvare man kan laste opp til sin MS i ettertid, selve ECUen er den samme, men programvaren er forskjellig.

Jeg har valgt en med Launch control, Traction Contorl og knock detection. Det som er så fint med disse ECUene, man kan velge å få dem AKKURAT slik man vil basert på det man trenger :)

Bilde

#147686  av Larsen

HVIS NOEN HAR KAN ASEMBLER PROGRAMERING SÃ… ER DET FORT GJORDT Ã… LEGGE TIL NOEN FUNKSJONER I TILLEGG TIL HVA DE SOM ER MED I PROGRAMMET

#147719  av sethro

Mye rart du kan gjøre med det her...
Skal ha shift light, over boost, fuel cut.... veit jeg hvertfall....

Må setta meg mere inn i det her først 8)

#147733  av FireWalk

er ikke bare bare å sette seg ned å programere ASM kode.. spesielt med tanke på at den chippen er så full at det er VELDIG lite minne ledig til slikt. bedre å velge blant forskjellige versjkoner av firmwaren med diverse variasjoner av små ekstra programmer og funksjonalitet man vil ha med, Det er et bredt spekter å velge mellom så det er bare å lete.. :)

Det er iallefall ikke den ting andre ECUer kan gjøre som ikke denne kan gjøre.. :-)

#147737  av Larsen

eneste som virkelig kan konkurere er vel motec sine (hvis du ser bort ifra pris)