TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor finner jeg info om kjølerør?Fins en gammel post menhvor

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #147557  av MR2WideBody

Har søkt rundt en time nå, og finner ikke den gamle posten her på forumet hvor det står om en som har hatt problemer med kjøleveske lekkasje under bilen, så vidt jeg husker lå det visst et rør rett over bensintanken som har lett for å få sprekker ol.

Er det noen som kan hjelpe meg å finne denne posten?
Har omtrent samme problem selv og skal fikse det nå i romjula

#147566  av Master

jeg hadde trøbbel med en liten sprekk på det ene røret som går til varmeapparatet. Var en av de tingene jeg fiksa med bilen min for ei stund sia:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=11735

nederst der. Bare spør om du lurer på noe

#147569  av MR2WideBody

Mener å huske det er en annen post, ligger litt langt bak i huet at det var snakk om noen gnissninger med torpedoveggen eller noe liknende

Men Master: Hvordan slangebit byttet du ut med? Størrelse?
Og hvordan oppdaget du den? Dryppa kjøleveske på gulvet? Etterfylle vann med noen dagers mellomrom?

#147570  av Master

dryppa kjøleveske under bilen av og til ja. kunne se det spesielt når det regna, for da var det sånn blå/hvit dam blanda med vannet. Så når vi hadde bilen på service så vi jo rennmerkene nedover bensintanken. Dette er jo et kjent problem. Veldig mange som har hatt det i statene. Mange kjøper nye rør (2-3000 kr ca) + dropper bensintanken (mange timers arbeid). Jeg bytta ut med en slangebit jeg fant. husker ikke diameteren på den. ca 10-12mm innvendig kanskje? fant det lettest å kutte ut dette stykket som var lekkasje i fra toppen i motorrommet. Fjerna det varmedekselet og stakk ei kuttskive inn (som var 30-40 cm forlenger) på en borremaskin, og kutta røret akkurat der det var festa i karosseriet. Du må nesten skru det opp for å se det selv..

#147571  av MR2WideBody

Ok, høres ut som samme dritten som jeg har. :(
Hvis bilen er i regelmessig bruk så er den relativt tett, men hvis den har stått ien måneds tid ubrukt. Så må jeg fylle ganske mye. Og da er det også ganske mye vann på gulvet (i garasjen). Men røret som lekker sitter bak cupeen men forran motoren hos deg? (Klønete formulert, men du skjønner den sikkert)
 #147839  av ure

Hei. hadde lekasje i ene kjølerøret på min 86 mod mr2. fixet dette med å lage nye rør av hydraulikk slange på jobben. la opp de nye rørene under tanken. dette er billig og meget holdbart, de fleste som driver med hydraulik vil nok kunne hjelpe deg med å lage. dette er bare et tips, noen liker nok det bedre i orginal stand,men det har funket fint hos meg.