Det største problemet er framme da fjærskåla på sw20en har større diameter (kan løses med coilovers). Det neste er at bredden på der en fester fjærbeinet på navet, sw20 fjærbeinet (der en har hull for 2stk bolter, for feste til navet) er breiere enn aw11en(kan sikkert skimses ut 3-4mm). Demperen til sw20en har større diameter, slik at hjulet vil helle litt lengre ut i toppen hvis en bruker navet til aw11en. (mulig en kan justere det med den eksentriske hullet på aw11 navet.) Demperen til sw20en er kortere fremme enn aw11en, men har ikke store betydningen fordi lengden fra "ørene" til festeskruen for demperen er lik. Slaglengden på demperene er like. Innfestingen til karosseriet er 3bolt på aw11 mot 4 på sw20en. En kan bruke toppfestet fra en ae86 (tror jeg) men en må borre opp hullet for toppen til demperen som er breiere i godset "under" bolten.
Bak er lengden på demperen og lengden på fjærbeinet like lange mellom aw11 og sw20, men diameteren er større. Innfestinga i karosseriet går mot at en borrer opp de 3 hullene noe, så da smetter hele sw20 fjærbeinet på plass. Mener at innfestinger for stabstag er lik fremme, men husker ikke bak.... Festene nede på fjærbeinet har forskjellige størrelse på hullene, større bolter på sw20en (både fram og bak).
Dette er mine erfaringer, men det er en stund siden, så jeg kan ha glemt noe. Legger med et bilde så kan du se at sw20 demperen er ganske mye større i diameter...med litt modifisering smetter det nok på, men er usikker om diameteren vil forandre camberen så mye at en ikke kan justere den inn.....
Vedlegg
Fjærbein fra aw11- Nav fra sw20, her ser en hvor mye en må shimse ut...(en må tenke speilvent) PB270234.JPG (183.19 kiB) Vist 205 ganger
demper PC190299.JPG (203.64 kiB) Vist 203 ganger
demper PC190298.JPG (172.95 kiB) Vist 200 ganger
Motto: Store ambisjoner- Liten forstand!
Mine prosjekter som ikke hadde vært realisert uten hjelp fra "bil-kompiser" her på Ts-ogn:
Mr2 Mk1 3vzfe.Ms2.Edis-6.Lc-1.
Mr2 Mk1 1uzfe.Ms2.Edis-8.Lc-1.