TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilstero i corolla

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #148275  av gnmfr

Skal bygge anlegg i bilen nå, har fram til 17 januar før alt skal være ferdig, forventer ikke å være ferdig med basskasse og sånt, men alt av kabler skal være strekt og frontsett og bakhøytalere skal være koblet opp++

lurer på om noen her har litt på om noen har erfaring med å bygge anlegg i nye corollar? kan virkelig ikke beskrive hvor mye jeg hater den intrigrerte spilleren :P

Er det vanskelig å trekke ledningane ut til dørene og sånt? har aldri trekt ledningane her så lurer veldig på dette... Regner med at jeg må ha på RCA omformer siden det aldri i verden er signalkabel utgang bak på spilleren eller hva?

Også en siste ting... Har ikke handla noe enda så blir stor innkjøp snart, noen som har noen anbefalinger? skal mest sannsynlig ha nye strokern (12") så må i tilfelle passe til denne :wink:

takker for svar :D

EDIT: Den RCA omformeren som de selger på bil radio spesialsiten, er den for en utgang, så jeg trenger egentlig 4 stykker? dyrt :roll:

#148279  av yaRis

Anbefaler deg å bytte ut originalradioen. Du får kjøpt et adapter som du monterer inn i stedet for originalradioen som har åpning til vanlig størrelse radio! Denne kan du kjøpe på Bachs HiFi i Larvik!

#148284  av gnmfr

yaRis skrev:Anbefaler deg å bytte ut originalradioen. Du får kjøpt et adapter som du monterer inn i stedet for originalradioen som har åpning til vanlig størrelse radio! Denne kan du kjøpe på Bachs HiFi i Larvik!
Vil at det skal se så orginalt ut som mulig i dashbordet er derfor jeg fortsatt vil ha den intrgrerte spilleren... Hvis jeg skulle forandre på noe der så hadde det blitt skjerm der istede :wink: men det blir ikke før seinere i tilfelle...

EDIT: noen som vet størrelsene på elementene som sitter i døra og bak på en 3 dørs corolla e12? 17 cm foran og 13 cm bak trur jeg, men noen som vet helt sikkert?
 #148375  av @lpher

gnmfr skrev: Skal bygge anlegg i bilen nå, har fram til 17 januar før alt skal være ferdig,
Det var da svært til deadline :)
gnmfr skrev: forventer ikke å være ferdig med basskasse og sånt, men alt av kabler skal være strekt og frontsett og bakhøytalere skal være koblet opp++
Oki...
gnmfr skrev: lurer på om noen her har litt på om noen har erfaring med å bygge anlegg i nye corollar?
Shure...plenty :)
gnmfr skrev: kan virkelig ikke beskrive hvor mye jeg hater den intrigrerte spilleren :P
100% enig...derfor vil jeg anbefale deg å bli kvitt dritten snarest! :D Da den er ubukelig om du skal oppgradere resten av annlegget :) Det er ikke linjeutganger på den...lyd-delen i spilleren (DAC etc.) er av kinder-egg-leke-kvalitet...denne innebygde forsterkeren er bittelittegranne sterkere enn den som er inngebygd i iPod nano :D Omtrent det eneste forsonende trekket....er at utseendet kler dashbordet bra...nothing else! :D

...og tro meg når jeg sier deg at du kommer til å hive den ut før eller siden uansett....OM du har slike krav til lyd som jeg tror du har! :D
gnmfr skrev: Er det vanskelig å trekke ledningane ut til dørene og sånt?
har aldri trekt ledningane her så lurer veldig på dette...
Nah...ikke akkurat vanskelig...men du må nok påregne litt fikling ja :)
gnmfr skrev: Regner med at jeg må ha på RCA omformer siden det aldri i verden er signalkabel utgang bak på spilleren eller hva?
Slike RCA-utganger er å betrakte som en ren nødløsning...
gnmfr skrev: Også en siste ting... Har ikke handla noe enda så blir stor innkjøp snart, noen som har noen anbefalinger?
Shure thing :D Du kan jo sende meg en PM med hva du ser for deg at du trenger...så skal jeg ordne TS-OGN-pris til deg :)
gnmfr skrev: skal mest sannsynlig ha nye strokern (12") så må i tilfelle passe til denne :wink:

takker for svar :D
Hmmm....stroker? :roll: Du skal spille kunn høyt da skjønner jeg :) ..ikke høyt og pent? :D
gnmfr skrev: EDIT: Den RCA omformeren som de selger på bil radio spesialsiten, er den for en utgang, så jeg trenger egentlig 4 stykker? dyrt :roll:
Du må ha 2 slike omformere...som jeg ikke vil anbefale deg å bruke :D

#148377  av @lpher

yaRis skrev:Anbefaler deg å bytte ut originalradioen. Du får kjøpt et adapter som du monterer inn i stedet for originalradioen som har åpning til vanlig størrelse radio! Denne kan du kjøpe på Bachs HiFi i Larvik!
De fleste bilstereo-sjapper med respekt for seg selv...har disse på lager :)

#148378  av @lpher

gnmfr skrev: Vil at det skal se så orginalt ut som mulig i dashbordet er derfor jeg fortsatt vil ha den intrgrerte spilleren...
Mmmoki...men ikke forvent deg allverden til løft i lyden da ihvertfall :)
gnmfr skrev: Hvis jeg skulle forandre på noe der så hadde det blitt skjerm der istede :wink: men det blir ikke før seinere i tilfelle...
Cool :)
gnmfr skrev: EDIT: noen som vet størrelsene på elementene som sitter i døra og bak på en 3 dørs corolla e12? 17 cm foran og 13 cm bak trur jeg, men noen som vet helt sikkert?
Husker ikke i farta...er ikke på jobb i dag :) Men jeg skal sjekke :)

#148385  av jonny on the spot

Brukte ganske lang tid på å trekke kabler til dørene da det ar første gang jeg skulle gjøre dette. Brukte strips som jeg presset igjennom først og en kabel tapet fast på denne fungerte veldig greit. Uansett lykke til :D

#148386  av gnmfr

Du er en engel :D

Men har ikke lyst eller lov til å fåkke opp i dashbordet, er bare 18 og bilen er registrert og blir forsikra på mora mi, hu trukke jeg skal bytte ut høytalerne i dørane en gang :P men fikk lov til å sette inn bass kasse... Så bytte av spiller kan bli litt vrient med en gang siden det er vanskelig å skjule :cry: Får se hva jeg finner ut, legger opp ekstra utganger på signal kablane sånn at jeg kan koble til hva som helst når som helst :wink:

Men hvor mye koster en adapter da? og blir det 1,5 din det da eller? mulighet for 2? har ikke målt så veit ikke om det er plass der :P

Men siden jeg skal gå for intrigrert spiller så må jeg vel nesten ha den omformerne? blir jo helt feil hvis jeg ikke har de lissom? :P eller hvordan ville du gjort det? (ikke si kasta ut spillern, jeg veit du vil se det :lol: )

Målet er et anlegg som spiller høyt og ganske fint :wink: selv om ikke strokern spiller så fint da :lol: Noen anbefalinger til komponentsett som spiller bra og høyt som følger strokern helt greit? :wink:

Må ha en deadline vetu, får bilen rett over nytt år og da er det to uker sånn cirka å gjøre det på :wink: får lappen den 17 seru :wink: forhåpentligvis...

EDIT: blei farlig mange smylier i dette anlegget...jaja... jonny on the spot: Har gjort det i en civic for noen uker siden, gikk greit der, men var ikke noen herlig jobb akkurat... Skal alltid være så kronglete, skjønner ikke hvorfor :lol:

Er det vanskelig å bytte ut orginal diskanten foran? Mye som må tilpassas?

#148389  av jonny on the spot

bytte de i dørene mener du? er vel gjerne mellomtone som sitter der hvis je ikke tar helt feil. ingen problem å bytte de nei, er sikkert standar mål i dørene. hvis det er 13cm så får du plass til 5'' i dørene, men ved å lage spacere i tre som ikke er noe problem skulle du vel få plass til litt større. Spørr @lpher han har mye mer peiling en meg :P

#148391  av gnmfr

jonny on the spot skrev:bytte de i dørene mener du? er vel gjerne mellomtone som sitter der hvis je ikke tar helt feil. ingen problem å bytte de nei, er sikkert standar mål i dørene. hvis det er 13cm så får du plass til 5'' i dørene, men ved å lage spacere i tre som ikke er noe problem skulle du vel få plass til litt større. Spørr @lpher han har mye mer peiling en meg :P
Trur det er 17 cm, hadde av døra te mora mi her for noen uker siden, men har glemt hva det var, men trur det var 17 cm... Men det er bare mellomtone, diskanten sitter helt oppe ved vinduet i en egen liten boks, det er litt dritt :? hvis det er for ille så kjøper jeg bare mellomtone og diskant på samma lissom (glemt hva det heter også nå), så bare kobler jeg orginal diskanten ut, men hadde jo vært fint å hatt det gjort ordentlig, desutten blir det mye bedre lyd hvis jeg får diskanten opp ditt også :D

#148392  av gnmfr

Fant ramme på bilradiospesialsiten nå, men den er 1,5 gitt, hva søren skal jeg ha i den siste halve da tru, eller er det ikke åpning i den siste halve?

Bilde

#148417  av yaRis

gnmfr skrev:Fant ramme på bilradiospesialsiten nå, men den er 1,5 gitt, hva søren skal jeg ha i den siste halve da tru, eller er det ikke åpning i den siste halve?

Bilde
Det er kun et lite oppbevaringsrom over radioen!
Funker fint den ramma, bra passform.

#148428  av gnmfr

yaRis skrev:
gnmfr skrev:Fant ramme på bilradiospesialsiten nå, men den er 1,5 gitt, hva søren skal jeg ha i den siste halve da tru, eller er det ikke åpning i den siste halve?

Bilde
Det er kun et lite oppbevaringsrom over radioen!
Funker fint den ramma, bra passform.
Høres bra ut, virker som ganske lik farge også, fiksa litt på den der med voltmeter eller no sånt istede for den hylla kanskje :D bestiller meg en sånn etterhvert så får vi se hva det blir til, mest sannsynlig orginal spillern, men er lov å forske litt :P

@lpher, og andre da: Hvordan spiller Infinity Kappa 65.7CS komponent settet? prisen var ihvertfall ganske høy, da bør kvaliteten være det også :wink:

Takk for svara hittil, hjelper meg litt det her, men hvordan koble til forsterkerne på orginal spillern? må vel ty til rca overgangane vel? :roll:

#148507  av gnmfr

Da har jeg vært ute å sjekka litt opp, diskanten var ikke så altfor vrien å skifte trur jeg, må bare finne en som ikke er så ekstremt stor, men det odner seg :D glemte så klart å måle den høytalern igjen, orker ikke ut igjen å fryse av meg fingra en gang til nå :P Trur det meste er i boks nå og trur jeg har bestillingane mine klare hvis bare mobilsentrum kommer seg på jobb igjen å sånt :lol: så du får pm snart @lpher :wink:

men har to problemer, hvooor ender ledningane når jeg trekker de fra front døra og inn i den strømpa som ledningane ligger i allerede? kommer de ut over der jeg har beina lissom? kommer lissom ut over hjulbua, skjønner ikke hvordan jeg skal klare å komme meg til de...

Lurer fortsatt på hvordan Infinity Kappa 65.7CS settet spiller, lurer litt på om det blir JBL siden jeg veit at de diskantane spiller høyt og fint, pluss at de hadde passa inn på rollan :wink:

EDIT: Står altså mellom Infinity Kappa 65.7CS til 2600 kroner og JBL Power P-6550C til 1500 kroner.. Er veldig usikker på om jeg får diskanten i infinity settet inn i rollan, og om det er hvert 1100 kroner mer for infinity setet :?

#148685  av @lpher

gnmfr skrev: Du er en engel :D

Men har ikke lyst eller lov til å fåkke opp i dashbordet, er bare 18 og bilen er registrert og blir forsikra på mora mi, hu trukke jeg skal bytte ut høytalerne i dørane en gang :P
Ah :)
gnmfr skrev: men fikk lov til å sette inn bass kasse...
Fremskritt :)
gnmfr skrev: Så bytte av spiller kan bli litt vrient med en gang siden det er vanskelig å skjule :cry:
Sant nok :)
gnmfr skrev: Får se hva jeg finner ut, legger opp ekstra utganger på signal kablane sånn at jeg kan koble til hva som helst når som helst :wink:
Kjør på :)
gnmfr skrev: Men hvor mye koster en adapter da?
250,-
gnmfr skrev: og blir det 1,5 din det da eller? mulighet for 2? har ikke målt så veit ikke om det er plass der :P
Er nok bare 1,5 DIN ja....
gnmfr skrev: Men siden jeg skal gå for intrigrert spiller så må jeg vel nesten ha den omformerne? blir jo helt feil hvis jeg ikke har de lissom? :P eller hvordan ville du gjort det? (ikke si kasta ut spillern, jeg veit du vil se det :lol: )
LOL :D Du må nok på med 2 slike lav-til-høy-nivå adaptere da ja :)
gnmfr skrev: Målet er et anlegg som spiller høyt og ganske fint :wink:
Ikke ha alt for store forhåpninger med original-spiller som utgangspunkt da :) Du får heller forberede deg på det værste...og så får det bli bonus HVIS det blir bedre enn du hadde trodd :D
gnmfr skrev: selv om ikke strokern spiller så fint da :lol:
Høyt spiller den ihvertfall :D MEN...en stroker vil gjerne ha litt pulver da :D Hjelper ikke med en forsterker til 1.990,- liksom :)
gnmfr skrev: Noen anbefalinger til komponentsett som spiller bra og høyt som følger strokern helt greit? :wink:
Skal dette også drives av en forsterker?
gnmfr skrev: Må ha en deadline vetu, får bilen rett over nytt år og da er det to uker sånn cirka å gjøre det på :wink: får lappen den 17 seru :wink: forhåpentligvis...
Ah :)
gnmfr skrev: Er det vanskelig å bytte ut orginal diskanten foran? Mye som må tilpassas?
No problem...monteres på innsiden :) Vi bruker varmelim... :)