TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forsterker spørsmÃ¥l.

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #148272  av Vaulen

Hei.

Har en Honda Civic jeg har koblet til følgende.

Frontsett: DLS UP6 - 6" komponentsett
Bak: Boston 6x9 Rally Series - Koblet til spilleren
Subs: 2xBoston Pro 12."
Forsterker: LÃ¥ner en RF Punch 600a4.

1)
Gjør det noe om jeg kobler 6x9 på forsterkeren sammen med frontsettet ?

2)
Jeg antar at jeg må levere forsterkeren tilbake til februar. Noen forslag til hva en brukbar forsterker for nevnte høyttaler kombinasjon ?

#148355  av BrennaRacing

Har hørt at flere bilstereo-folk anbefaler å ikke koble 6x9 til eksterne forsterkere. De jeg har snakket med har sagt at man burde bruke forsterkeren til frontsett og bass, også burde man koble 6x9 rett på spillern...Hvis man kobler de på ekstern forsterker så blir det ofte alt for mye lyd bak i forhold til foran :D

#148364  av Larsen

sjekk med impedansen på høytalerene og hva spilleren takler. Hvis frontsette og 6x9 er 4 ohm kan du enten få 8 ohm i serie eller 2 i parallel. 8 ohm blir lyden sikker litt lav på maks
 #148680  av @lpher

Vaulen skrev: Hei.

Pr. idag så driver den RF 4-kanaleren 2 stk. 4ohms subber og frontsettet? :) Ikke spesielt optimalt for å få mest mulig trøkk men... :)
Vaulen skrev: 1)
Det vil jeg ikke anbefale det å gjøre nei :)
Vaulen skrev: 2)
Jeg antar at jeg må levere forsterkeren tilbake til februar. Noen forslag til hva en brukbar forsterker for nevnte høyttaler kombinasjon ?
Denne fks :)
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1100
 #148798  av Vaulen

@lpher skrev:
Vaulen skrev: Hei.

Pr. idag så driver den RF 4-kanaleren 2 stk. 4ohms subber og frontsettet? :) Ikke spesielt optimalt for å få mest mulig trøkk men... :)
Har du forslag til hva jeg heller burde gjøre, dersom det ikke er pga. utstyret jeg har?
@lpher skrev:
Vaulen skrev: 1)
Det vil jeg ikke anbefale det å gjøre nei :)
Fordi at ... ?
@lpher skrev:
Vaulen skrev: 2)
Denne fks :)
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1100

Kikket på denne, og det så ut som et greit alternativ.

Ellers så skulle jeg bare ta ut spilleren for å koble til antennen som var glemt koblet. Og etterpå så ville ingenting fungere. Klokka i bilen virker heller ikke. Tilkobling av spiller skjer via ISO-kontakt så jeg har jeg antar at det er en sikring, men må få kjøpt meg ei lyktbatterier så jeg kan sjekke....

#151611  av gt4cs

kan det være at du har kommet borti, slik at varselsblinkeren har falt ut? iallefall på corolla da så vil verken klokke eller spiller virke... :oops: