TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilen lader ikke !!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #148894  av andre 1

Hei var ute å kjørte en tur i går med bilen min en mr2 mk1 , så begynner plutselig 2 varsellamper å lyse . Jeg stopper bilen åpner panseret og måler på batteriet , å den lader ikke .. Dynamoen var ny for ca 1 år siden så jeg har vondt for å tro at det kan være den . Da bilelektrisk ikke er min sterkeste side så setter jeg kjempe stor pris på råd her !!!!!

#148896  av cameleon

Dynamo eller coil. coilen er rimligere enn dynamoen. :wink:

#148912  av Johnny_Bravo

coilen har vel ikke noe med om batteriet blir ladet eller ikke

#148920  av cameleon

Johnny_Bravo skrev:coilen har vel ikke noe med om batteriet blir ladet eller ikke
Faen. Tolka de greiene der veldig feil nå hehe :lol:
slik blir det når du skriver innlegg midt på natta :lol:

Den forrige mr2'en min stoppa helt en gang og da var coilen gåen. fikk ikke med meg at det kun var batteriet som ikke lada :lol:

Sorry mac. dette kunne ha blitt en dyr affære :lol:

#148938  av chimp

Altsaa.. Selv om dynamoen er ett aar gammel, saa kan det jo selv0lgelig vaere den, men da er det en reklamasjonssak. 2 aars reklamasjon er det paa de.. Snakk med de du kj0pte den av, saa faar de sende den inn til reklamasjon ;)

#148940  av andre 1

Ja sant det , men hvordan finner jeg ut om dynamoen er gåen ? Det kan vel også være et brudd på en ledning gåen sikring osv ?

#148947  av tojo

#148952  av andre 1

Takk for det tojo :D se om ikke jeg får målt litt i løpet av morgendagen.

#149047  av chimp

Kan jo ogsaa vaere b0rstene som er blitt slitt unormalt mye da? Den er jo enkel aa skru av aa sjekke :)
 #150834  av Gromit

Jeg har hatt samme problemet.
Hvis batteriet har vert tomt og du har startet bilen ved hjelp av startkabler og tatt disse av igjen med en gang du har fått start på motoren, Så tar det knekken på dynamoen.