one skrev:Noen som vet om dette gjelder T-sport motoren(VVTL-i) ?Slik jeg forstod det, gjelder dette en tidlig serie av T230 som er produsert i 1999, de så det på chassie nr. mitt. Så jeg tror nok ikke du er i fareland nei. Har ikke hørt om denne feilen på T231.
Bare noen få dager siden jeg hadde den på service for olje og
filter bytte, og da sa dem ikke noe om oljenyvå.
Min bil ble kjøpt ny i norge i 2001, så garanti har jeg vel ikke lenger.
Fan, en ny motor koster vel fort 50\60lapper. Shit.
hybris skrev:Heisann. jeg vurderer celica, og en av bilene som for tiden er til salgs har nylig byttet motor på garanti, jeg vil da tippe pga det dere diskuterer her.Problemet med motoren er nok ikke slurv av en tidligere bruker, men en feil i blokka pga. trange oljekanaler. Greit med ny motor da!!
Det jeg lurer på om det er andre kjente svakheter/feil på disse tidlige modellene som gjør at jeg bør vurdere å holde meg unna denne bilen, alternativt at det at motoren har blitt byttet kan tyde på at den har blitt slurvete behandlet?
Det var en liten facelift i 2003 såvidt jeg skjønner, er det andre tekniske / relevante endringer på de nyere modellene ift. 2000-modellen? (litt off topic dette siste spørsmålet kanskje - stryk det hvis det ikke passer)
hybris skrev:Men det er ingen som vet nøyaktig hvilke chassinr serie man skal se etter eller fra hvilken dato dette ble fikset? Vurderer import også, og hadde jo vært praktisk om jeg da bare kunne se etter biler registrert etter 03/2000 f.eks. Men har ikke sett noen spesifik info i denne tråden om hvordan man vet sikkert om man står med en bil som har problemblokka eller ikke?Sitter desverre ikke på hvilken chassie-serie det dreier seg om, og har ikke nummeret på min her, men det er kun snakk om de tideligste, som ble produsert 1999/2000, men mnd. vet jeg ikke.
johnips skrev:Jeg må si jeg er meget skuffet over å ha kjøpt en 1999 Celica. Til alle dere som har en slik bil: dere er alt for tafatte. Er dere klar over hva dette gjør med bruktprisen på bilene deres?.. Ettersom jeg skjønner, er feilen utbredt. Feilen dreier seg om for trange oljekanaler. Varierer produksjonen av motorene det gjelder så mye at noen eksemplarer er gode, mens andre ikke er det? Jeg tror feilen er på alle motorene, men at det kun er noen som får problemer (avhengig av hva slags olje/service/hvordan bilen kjøres)? Kan noen kyndige her inne gi oss ordntlig svar på hva dette er for noe? Behøver vi å være bekymret? Toyota har bedt meg om å følge med på oljenivået. Jeg har akkurat kjøpt bilen av en Toyotaforhandler, og den var ikke direkte på tilbud for å si det slik. Jeg føler meg lurt.Hmmm... Skjønner ikke helt hva du mener med dette???
johnips skrev: Toyota har bedt meg om å følge med på oljenivået. Jeg har akkurat kjøpt bilen av en Toyotaforhandler, og den var ikke direkte på tilbud for å si det slik. Jeg føler meg lurt.Uheldig at man skal føle seg lurt rett etter at man har kjøpt seg "ny" bil, men som du selv skriver så har du kjøpt bil hos en forhandler, og da burde det ikke være noe problem med ansvaret hvis det evnt skulle vise seg å være noen feil med motoren.