TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Eksosanlegg til 3s-gte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#1467  av MR2turbo

Dette er KO racing sitt.. Men det er kun 2,5" rør.. Men hvis du går inn på http://www.butterflyperformance.com Så finner du et nesten likt i 3".
...bare et tips :)

#1468  av MR2turbo

...her:
Bilde

#1469  av CelicaTurbo

så ut som om det var bra kvalitet på begge de eksosene der da :)

#1485  av Christian

Har hørt med Butterfly nå.
Det vil koste ca 13.500 for det anlegget...er ærlig talt veldig i tvil om hva jeg ska kjøpe.
Har du dette anlegget selv Markus?
Tok også av downpipa på motoren her om dagen, virker jo relativt grov den og da...ca 2,4" innvendig, men det var mindre plass i "knekken" inn på turboen.
Jeg tok i alle fall ut katalysatoren, veit jo ikke helt hvor mye effekt det vil ha, men det bør jo være endel.
Som sagt, jeg er veldig i tvil om hva jeg ska gjøre, er fortsatt glad for forslag fra dere.
En annen ting som sto nederst på siden til Butterfly var at anlegget var kun for off road, bråker det så sinnsvakt?

#1487  av Christian

Fikk akkurat svar på off road spørsmålet, burde jo tenkt meg at det var katalysatoren :)
Hue under armen er fint...

#1490  av CelicaTurbo

hehehe :)

#1492  av MR2turbo

Jeg har et HKS Dual super drager, jeg. Men de begynnte å produsere dette Butterfly anlegget etter at jeg kjøpte mitt, og så synes jeg det ser rått ut! Det vil nok ikke bråke så mye mere ved cruising, bare litt dypere lyd.. Men ved fullt pådrag så regner jeg med at det spraker godt av det :D Dessuten så vil du komme til å skyte flammer fra eksosen hvis du øker på med turbotrykk og får skikkelig varme i "sneglehuset" :wink:

Hvis jeg var deg så ville jeg gått for et 3" anlegg... jo større, jo bedre. Husk at det mest ideelle på en turbo motor er en rett rørstuss rett ned fra turboen.. Men da kommer jo dette med bråk inn i bildet, hehe! Så jo nærme som mulig null motstand er bra.

#1494  av Christian

Fikk akkurat svar ifra butterfly angående pris.
For 14.000kr inkl toll har jeg det hjemme ca 2 september.
Blir dyrt dette gitt :)
Har forresten satt inn motoren i dag, og regner med å ha alt ferdig tilkoblet i mårra...skal bli artig å se om det funker.
Håpet er at jeg kan ta en forsiktig test runde på lørdag, vil antagelig bråke endel, siden jeg kun har downpipa, så det er bra jeg bor langt ute i huttiheita :twisted:

#1495  av MR2turbo

Det høres bra ut! Bilde
Hvis du får kjørt, må du si hvordan det gikk! Jeg trodde at du hadde orginal turbo, jeg, hva slags bil har du? ombygget 2,0 gti? Et liiite bilde hadde og vært artig å se...

Bilde

#1497  av CelicaTurbo

tror vi gleder oss alle sammen til å se hvordan det går med denne bilen ja :) er nok mange som drømmer om å gjøre dette men ikke tørr.. egentlig hadde det vært fint å få hele jobben dokumentert med bilder og allt :)

#1718  av PwRmAd

Hadde gleden av å kjøre en bil på se2002 med et butterfly eksos og gt30 turbo kit fra extreme boost i mai.

Lyden er meget fet med denne eksosen, jeg mener og huske at Charles (eieren) to en 3 plass i eksos konkuransen.

Hvilken motor er det du har puttet i bilen din? Kjøp den fra Fensport?

Chris

#1722  av Bjørni

Noen som har erfaringer med Janspeed eksos?

#1738  av erling

ct20b skrev:Hadde gleden av å kjøre en bil på se2002 med et butterfly eksos og gt30 turbo kit fra extreme boost i mai.

Lyden er meget fet med denne eksosen, jeg mener og huske at Charles (eieren) to en 3 plass i eksos konkuransen.

Hvilken motor er det du har puttet i bilen din? Kjøp den fra Fensport?

Chris
Fytti katta!! Var du på se2002?!?! *Misunnelig* :roll: Har du bilder og film eller no??? :D :D :shock:

#1747  av MR2turbo

Det hadde vært morro å sett et par bilder derfra, ja :)