TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 mk2 med 2stk 3.gen 3sgte !!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#14617  av Bjørni

Ser ut til å ha vært en hyggelig tur :D
Du/dere får holde oss oppdatert...

#14620  av CelicaTurbo

jostein: eksos og det vanlige, pluss en mindre pulley til kompressoren så nærmer du deg 190hk kanskje på den der.. kanskje en bedre intercooler er nødvendig også, jeg vet ikke helt detaljene der :)

#14622  av Mr2 Mk2

CelicaTurbo skrev:jostein: eksos og det vanlige, pluss en mindre pulley til kompressoren så nærmer du deg 190hk kanskje på den der.. kanskje en bedre intercooler er nødvendig også, jeg vet ikke helt detaljene der :)
Da tror jeg heller jeg holder meg til planene,og stapper en mk2 motor nedi.. :)
Markus:Har ikke han med mk1 pc?Ellers ser jeg ingen grunn til at han ikke er her.. :wink: Vil ha en prat med ham,bilder osv...

#14623  av CelicaTurbo

jostein: han med mk1 hører nok til i Danmark :)

ellers, det er nok vesentlig enklere å få en 4agze motor ned i din bil enn enn 3S-GTE (siden du har alle deler tilgjengelig og slipper å få masse stæsj spesiallagd), men potensialet er gjerne litt lavere ja.. for ikke å snakke om at å tilpasse en 3S-GTE blir mye dyrere da.. :)

#14694  av MR2turbo

CelicaTurbo skrev:Forstod jeg det rett at dere har kjøpt tre motorer? Er det Morten som skal ha to da eller?
Vi hadde med oss Ett komplett rearclip, en 3sgte, to girkasser med sperre+ noen drivaksler...
SÃ¥ vi skal ha en motor hver :)
Christian skrev:Hva slags planer har du med motoren Markus? Fett lass du hadde der da
Er det er 3.rev du kjøpte deg?
Det er en 3.gen, ja.. :P
Planene er ganske omfatende, og innebærer nye innvendige deler,stor turbo, IC, data-ECU, porting, kammer osv.osv... :twisted:

Håper at det vil flytte litt på seg når den kommer i bilen, ja.. Men jeg vet ikke når den blir ferdig.. det kan jo ta en stund..Begynner hverfall nå ;)
Bjørni skrev:Ser ut til å ha vært en hyggelig tur
Du/dere får holde oss oppdatert...
Skal nok gjøre det ;)
og..
Tusen takk for hjelpa med å få i hus delene i går! :D Vi hadde ikke fått det til uten hjelp fra dere ;)
jostein skrev:Markus:Har ikke han med mk1 pc?Ellers ser jeg ingen grunn til at han ikke er her.. Vil ha en prat med ham,bilder osv...
Han bor i Danmark og jeg aner ikke hvem han er, så det blir litt vanskelig..

Men går du inn på http://www.mr2-driversclub.dk finner du kansje no info..

#14942  av splynk

[jostein: 4agze er motoren som står orginalt i kompressormatet MR2 mk1]

De motorer Gadbjerg har er 165 HK modellen, dvs. der skal laves ledningsnet (omfattende)

[Aha ok,er det noen enkle modifikasjoner med den for å få mer hk ut av den eller?]

Ja, større remhjul giver 30+ hk, altså små 200 HK (hvis den kører optimalt)
 #14944  av splynk

Var hyggeligt,
ses jo nok til foråret, til MR2 træf et sted i det sydvestlige jylland forhåbentligt :D

Hygge deroppe i "lapland" haha :roll:

#14945  av MR2turbo

Ja, det var hyggelig hos deg, Splynk :) Jeg satser på å komme ned til flere treff i Danmark etterhvert.. .. og drikke øl og kikke på bilene ;)

Regner med at jeg får se bilen din med annen motor da ;)

#14949  av MR2turbo

hmm.. det var ikke bra.. :? Men Egon på Gadbjerg har ven noen liggende vel?
Ellers går det jo an å bestille fra http://www.partznet.com Er endel billigere enn å kjøpe hos Toyota her i europa. Legger ved bilde fra siden... :)
Vedlegg
Her er prisen hos www.partznet.com
Her er prisen hos www.partznet.com
mk1deler.jpg (73.64 kiB) Vist 4677 ganger

#15316  av Amund

CelicaTurbo skrev:jostein: han med mk1 hører nok til i Danmark :)

ellers, det er nok vesentlig enklere å få en 4agze motor ned i din bil enn enn 3S-GTE (siden du har alle deler tilgjengelig og slipper å få masse stæsj spesiallagd), men potensialet er gjerne litt lavere ja.. for ikke å snakke om at å tilpasse en 3S-GTE blir mye dyrere da.. :)
behøver ikke bli så veldig mye dyrere da... men det er jo så godt som umuligt å få godkjent antar jeg...

#15319  av chris

Amund skrev: men det er jo så godt som umuligt å få godkjent antar jeg...
Godkj...vafforno?!? ;)

#15323  av Amund

3sgte i mk1... :roll: :wink:

kan bli rått det!

#15325  av chris

Amund skrev:3sgte i mk1... :roll: :wink:

kan bli rått det!
Jojo, men hvorfor skal det godkjennes?

#15332  av Amund

tja si det.... Snakka med noen på et toyota verksted, og de mente at det bare var og drite i godkjenning... men på en annen side er det jo kjekt, dersom tollvesen\biltilsyn skulle begynne og snuse... :roll:

vi får se... er jo foreløplig ingen mk1 med 3sgte i norge, og bare 10-12 sykker i verden..... :twisted: