TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilstero i corolla

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#148686  av @lpher

jonny on the spot skrev: bytte de i dørene mener du? er vel gjerne mellomtone som sitter der hvis je ikke tar helt feil. ingen problem å bytte de nei, er sikkert standar mål i dørene. hvis det er 13cm så får du plass til 5'' i dørene, men ved å lage spacere i tre som ikke er noe problem skulle du vel få plass til litt større.
Stemmer nok det :) 13cm (5,25") orginalt mener jeg å huske...men 17cm (6,5") er ingen problem å fp plass til med en spacer i fks MDF :)

jonny on the spot skrev: Spørr @lpher han har mye mer peiling en meg :P
LOL :D Bukkene bruse...det er meg det :D

#148687  av @lpher

gnmfr skrev: Høres bra ut, virker som ganske lik farge også,
Har matcha bra på de vi har montert ihvertfall :)
gnmfr skrev: fiksa litt på den der med voltmeter eller no sånt istede for den hylla kanskje :D
Hmm...tror ikke det blir plass jeg gitt...men man skal aldri si aldri :)
gnmfr skrev: bestiller meg en sånn etterhvert så får vi se hva det blir til, mest sannsynlig orginal spillern, men er lov å forske litt :P
Keep your options open :)
gnmfr skrev: @lpher, og andre da: Hvordan spiller Infinity Kappa 65.7CS komponent settet? prisen var ihvertfall ganske høy, da bør kvaliteten være det også :wink:
Kappa er kurante ting ja...spiller pent og rent...og tåler endel juling...forutsatt at det monteres ordentlig :)
gnmfr skrev: Takk for svara hittil, hjelper meg litt det her, men hvordan koble til forsterkerne på orginal spillern? må vel ty til rca overgangane vel? :roll:
Høy-til-lav-nivå overganger mp du nok ha da ja :)

#148689  av @lpher

gnmfr skrev: Da har jeg vært ute å sjekka litt opp, diskanten var ikke så altfor vrien å skifte trur jeg,
Stemmer :)
gnmfr skrev: må bare finne en som ikke er så ekstremt stor, men det odner seg :D
? :) De fleste diskanter er rundt 1" da :)
gnmfr skrev: glemte så klart å måle den høytalern igjen, orker ikke ut igjen å fryse av meg fingra en gang til nå :P
13cm...men det er plass til 17cm :)
gnmfr skrev: Trur det meste er i boks nå og trur jeg har bestillingane mine klare hvis bare mobilsentrum kommer seg på jobb igjen å sånt :lol: så du får pm snart @lpher :wink:
Mobilsentrum? Skal du har handsfreesett i den? :)
gnmfr skrev: men har to problemer, hvooor ender ledningane når jeg trekker de fra front døra og inn i den strømpa som ledningane ligger i allerede? kommer de ut over der jeg har beina lissom? kommer lissom ut over hjulbua, skjønner ikke hvordan jeg skal klare å komme meg til de...
Kommer ikke på det ifarta :)
gnmfr skrev: Lurer fortsatt på hvordan Infinity Kappa 65.7CS settet spiller, lurer litt på om det blir JBL siden jeg veit at de diskantane spiller høyt og fint, pluss at de hadde passa inn på rollan :wink:
Nah....lyd er VELDIG smak og bahag da...men jeg har nok MYE mer sansen for Kappa iforhol til JBL Power fronsettet :)
gnmfr skrev: EDIT: Står altså mellom Infinity Kappa 65.7CS til 2600 kroner og JBL Power P-6550C til 1500 kroner.. Er veldig usikker på om jeg får diskanten i infinity settet inn i rollan, og om det er hvert 1100 kroner mer for infinity setet :?
Send meg en mail på: alf-morten.engvik @ bilradiospes.no så skal jeg se hva jeg kan finne til deg :)

#148781  av gnmfr

Jeg bøyer meg i støvet for all den hjelpen jeg får :wink:

Detta hjelper litt, så du har fått mail nå, er veldig usikker på den spillern da... Men å koble til en ny spiller er jo ikke så stort problem heller siden det abre er å koble på pluss, minus, remote og antenna... Resten er vel egentlig bare signal koblane :wink: men er det en slags form for kontakter bak spilleren når jeg skal ha ut den gamle eller må jeg kutte opp og stresse rundt? har ikke lyst til å ødelegge for mye, men er kablane bak der i riktig farger i forhold til hva som er normalt, eller må jeg måle meg fram og nærmest gjette? :lol:

Bare en ting til, hvordan i granskauen skal jeg komme meg inn i dashbordet på rollan? ser jo ikke no skruer eller noe som helst noe sted, regner med at mye må av siden jeg muligens skal bytte den spillern lissom, er dette ekstremt mye jobb? Klarer ikke å få beskrivd nok hvor mye jeg hater denna spillern, kan vi ikke bare bruke 1 din hele veien, mye lettere :lol:

#148815  av gnmfr

Fant selvfølgelig overgang til vanli ISO jeg vøttø :lol: værste er at det faktisk er bilradiospesialisten som har denne også, helt utrolig at jeg ikke legger merke til sånt når jeg tross alt har vært innpå der noen timer nå :lol:

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=870

Passer denne i corollan? eller er det overhode noen kontakter baki der? hadde vært kjekt med iso selv om jeg bare trenger et par av ledningane :wink:

#149066  av gnmfr

Glemte vel kanskj eå svare på noen av tinga du skreiv @lpher :wink: skal selvfølgelig ha ekstern forsterker til høytalerne rundt i bilen, men det skjønte du vel kanskje på mailane, takk for svar i dag, du får svar om ikke lenge med en bitte litt oppdatert liste å alt du trenger, blir moro detta :D

Men Allerede har jeg fått et problem da, mobilsentrum er problemet mitt :( er derfra jeg skal bestille strokern, men når jeg spurte om de kunne skaffe med 2x2ohm spoler istede for 2x4ohm spoler så får jeg dette til svar
Vi har kun de forsterkerne du kan se på vår web site.
Er seriøst det eneste som sto på mailen også :shock: Sendte de en mail og forklarte problemet mitt og at jeg trenger 2x2ohm++ men sendt en del mailer med de, og snakka med de litt på telefon og det virker ikke som de tar inn noe annet enn det de har på siden gitt, noe som vil si at jeg da ikke bestiller derfra i tilfelle siden jeg ikke har forsterker til å klare å drive 2x4 ohm :P

Hifi-klubben har ikke lov til å ta inn bilstereo i norge på grunn av no avtale greier, og ra audio/sound pressure roter så sinsykt mye at det skulle ikke vært lov, pluss at de har klart å miste kontrakten med cerwin nå, så med andre ord er det ingen i norge som kan få tak i strokern... Men veit at hifi klubben har solgt litt tross kontrakter med andre, så får prøve å kontakte de angående denna for har virkeli lyst på den :roll:

Et bitte lite spørsmål til i samma slengen, er det vanskelig å få ut orginal spillern? hva må ut og opp? og passer den iso-adapteren jeg linka til for noen dager siden :wink:

Skulle fått bilen i dag, men t-sporten får ikke forsikring uten guard system instalert gitt, viste ikke jeg no om, men fått det på i dag så da er den klar for henting og ikke minst kjøring i morra :D

#149454  av @lpher

gnmfr skrev: Passer denne i corollan? eller er det overhode noen kontakter baki der? hadde vært kjekt med iso selv om jeg bare trenger et par av ledningane :wink:
Passer den ja :)

#149463  av samejon

Du kan jo bare handle fra megabllig hvis du absolutt skal ha den da ;) Det står hvertfall på siden deres at de har denne sub'n. Og for all del, hold deg langt unna raaudio!! Mer useriøse folk skal du lete lenge etter. Har en kamerat som har kjøpt stroker der, men den har ikke kommet enda. SPD er jo konk så der får man hvertfall ikke kjøpt noe.

#149464  av @lpher

samejon skrev:Du kan jo bare handle fra megabllig hvis du absolutt skal ha den da ;) Det står hvertfall på siden deres at de har denne sub'n.
At den står oppført på nettsiden...betyr ikke automatisk at den er lagervare på slike nettsjapper dessverre :)

ALLE varer som ligger ute på våre nettsider ER ihvertfall lagervare til enhver tid! :D

@lpher
http://www.Bilradiospes.no

#149470  av gnmfr

samejon skrev:Du kan jo bare handle fra megabllig hvis du absolutt skal ha den da ;) Det står hvertfall på siden deres at de har denne sub'n. Og for all del, hold deg langt unna raaudio!! Mer useriøse folk skal du lete lenge etter. Har en kamerat som har kjøpt stroker der, men den har ikke kommet enda. SPD er jo konk så der får man hvertfall ikke kjøpt noe.
Da må jeg skuffe deg ved å si at han aldri får den heller... Raaudio har mistet kontrakten med cerwin og får derfor ikke inn et eneste element lenger...

Kamerat av meg bestilte 2 stk av den nye v-maxen, kom aldri og vi fikk nesten ikke tak i verken roy eller andreas... Etter en uke med konstant ringing fikk vi tak i andreas som var ute å jogga en tur, da la han korta på bordet å sa at de aldri kom... Men etter litt snakking så fikk vi strokern hans til en billig penge istede... Mer useriøse folk skal du lete lenge etter :evil:

Husker forresten at du var på forumet, husker navnet for et år siden eller no sånt :wink:

#149471  av gnmfr

Orker ikke bestille fra megabillig heller :lol: men bestiller enten fra hifiklubben eller thansen i danmark :wink:

Bra den overgangen passer, eneste som mangler da er at jeg ikke får brukt knappane på rattet, det irriterer meg, men får vel bare overleve :P må bare få lønning nå så blir det deler :wink:
 #150240  av TiM

gnmfr skrev:Skal bygge anlegg i bilen nå, har fram til 17 januar før alt skal være ferdig, forventer ikke å være ferdig med basskasse og sånt, men alt av kabler skal være strekt og frontsett og bakhøytalere skal være koblet opp++

lurer på om noen her har litt på om noen har erfaring med å bygge anlegg i nye corollar? kan virkelig ikke beskrive hvor mye jeg hater den intrigrerte spilleren :P

Er det vanskelig å trekke ledningane ut til dørene og sånt? har aldri trekt ledningane her så lurer veldig på dette... Regner med at jeg må ha på RCA omformer siden det aldri i verden er signalkabel utgang bak på spilleren eller hva?

Også en siste ting... Har ikke handla noe enda så blir stor innkjøp snart, noen som har noen anbefalinger? skal mest sannsynlig ha nye strokern (12") så må i tilfelle passe til denne :wink:

takker for svar :D

EDIT: Den RCA omformeren som de selger på bil radio spesialsiten, er den for en utgang, så jeg trenger egentlig 4 stykker? dyrt :roll:
Har to 12" i en tøff kasse fra Amazonas Eagle, den dundrer som et galt hamster på løpetur ass.. hehe.. 8)

#150315  av gnmfr

Høres jo bra ut :D gleder meg som en unge, men sitter å lurer no sykt på hva jeg skal kjøpe av spiller, vurderer dvd, men ser lissom ikke helt vitsen med det heller :? Så blir vel kanskje "bare" dab spiller i og med at jeg regner med en krystal klar lyd på en dyr sånn :D men har ihvertfall bestemt meg for å kjøpe spiller takket være @lpher :wink: så alt er bestemt ut og klar for bestilling når jeg finner ut hvilken spiller jeg skal ha, og hvordan i he****e jeg skal få tak i en go stroker :lol:

btw Tim, legger deg til på msn jeg, har en del ting å spørre om angående montering :wink:

EDIT: deadlinen er selvfølgelig forsyvet siden jeg ikke regnet med å få problemer med å få tak i tinga til bilen :cry: men ordner seg med tia uansett :wink: