TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Div klargjøringer til sommer:)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#148264  av w-master

Fant den feilkoden i instruksjonsboka i kveld. Så skal ut i morra og lufte å resette den greia.

Ellers så lurer jeg på om det er vanskelig og koble opp en ekstern oljetryksmåler? Noen som har gjort det og kan fortelle meg åssn man gør det? :)

Fant forresten en kontakt til oljenivåsensoren i BGB boka i kveld. Så jeg skal ut å sjekke at den er skikkelig kontakt når sola kommer opp. Hvis det er dårlig kontakt i den pluggen så er det ikke rart at oljelampa lyser som natt å dag :-?

#148268  av Hyperion

cs2451 skrev:
Hyperion skrev:Feilkode 54 og enginelyset ble jeg kvitt når jeg fylte på mer kjølevæske på IC... Den ble borte en lang periode men er nå tilbake, så det er vel å etterfylle litt igjen :) Vet ikke om det er på tide å skifte noen slanger eller noe jeg men...!?!
Har du lufta systemet skikkelig??
Nei, jeg har ikke gjort det.. Var inne på tanken men fikk høre at det ikke var noen vits når jeg bare etterfylte et par desiliter. Men har tatt vare på fremgangsmåten nevnt i forumet og tar vel sikte på å gjøre det!

#149640  av ToyRacing

w-master åssen går det med bilen din nå?

Lurer litt på å kjøpe meg en høyere styrt GT-Four jeg oxo.
Åssen er det å sitte å kjøre på feil side?

#149678  av w-master

ToyRacing skrev:w-master åssen går det med bilen din nå?

Lurer litt på å kjøpe meg en høyere styrt GT-Four jeg oxo.
Åssen er det å sitte å kjøre på feil side?

Tja, jeg skulle vel egentlig ha skiftet navn på topic, for bilen står stille i hagen igjen :( Skal prøve å få målt oljetrykket på motoren denne uka. Har kjøpt oljetrykksmåler, men den passet ikke på motoren...den var for stor. Så har jeg bare en bil så jeg sliter litt med å komme meg på tess før stengetid... Å hvis det er bra så skal jeg få skiftet rådelagrene, for dem har tatt kveld :( Så hvis jeg klarer å skrape sammen 2500,- så bestiller jeg time på toyota så fort som mulig å få skiftet lagrene, for det er det dem skulle ha for jobben. Håper bare det er rådelagrene og at veiva og veivlagrene er bra. :(

Har maks uflaks for tia... Har ikke hatt bil på 5 månder nå... Det tar på.. Begynner og bli litt lei nå...

Syns det er helt greit å sitte på høyresiden å kjøre jeg. Regner med at den neste bilen jeg har blir og høyrestyrt. Enseste er forbikjøringer, men det er bare å legge seg lengre bak...for motor har jeg nok av...når den går :P Det med blinklys å viidusviskere kommer etterhver det og...kommer ettersom man blir vant til å sitte med høyrehanda på ratte og ikke venstre. Så går det kanskje ikke så fort å gire med det første.... men hva så...bedre å bli litt kjent med bilen før man leker seg for mye :wink:

Så jeg kan godt anbefale høyrestyrte biler. Men man må passe på og ikke betale for mye for en med ratte på høyre side da det ikke er like lette og få solgt en høyrestyrt bil igjen. Mange som har fordommer mot de... :?

#149696  av sleeper

hm... du har knekt rådelagera dine, og du lurer FORTSATT på om oljetrykket er bra??? bare meg som ser en sammenheng???
ikke for og være negativ her men hvis rådelagera dine har tatt kvelden pga dårlig oljetrykk (noe som da er veldig sansynelig) så har nok veivlagera også tatt kvelden! kan hende du er heldigere med veiva men trur nok du ivertfall burde polere den litt!

#149738  av sindrejl

satt du ikke nettopp sammen motoren? så stryker den ivei med en gang? kjedelige saker :(

#149750  av w-master

sleeper skrev:hm... du har knekt rådelagera dine, og du lurer FORTSATT på om oljetrykket er bra??? bare meg som ser en sammenheng???
ikke for og være negativ her men hvis rådelagera dine har tatt kvelden pga dårlig oljetrykk (noe som da er veldig sansynelig) så har nok veivlagera også tatt kvelden! kan hende du er heldigere med veiva men trur nok du ivertfall burde polere den litt!
Er ikke så jævlig rådebank, man hører at dem er slitt eller noe... For å si det slikt, dem måtte lytte mere en 1 gang på toyota for å høre om hva som var galt. Siden har bilen stått stille. Er ikke pga oljetrykket at rådelagrene er tatt kveld. Hørte noe underlig når jeg startet opp motoren for første gang etter at jeg satte den i, men siden jeg enda er i stadie hvor jeg lærer pluss at jeg ikke har noen som har peiling i lag med meg så har jeg ikke trodd det har vært noe farlig... Så lite hører man at rådelagrene er slitt. Så de har ikke vært bra helt ifra starten. Så, jeg håper egentlig på at det er bare rådelagrene som må skiftes.... Hvis ikke vet jeg ikke hva jeg skal gjøre... Hvis noe mere må skiftes så blir bilen stående fram til sommeren...har ikke tilgang på garasje eller elefant...pluss at jeg ikke har råd til å betale noen regning på toyota for å få dem til så skifte alle lagrene... :(

Hvor mye skal det til for at veivlagrene blir ødelagt...? Tenker bare på at hvis det er helt på begynnelsen med at rådelagrene er slitt...
sindrejl skrev: satt du ikke nettopp sammen motoren? så stryker den ivei med en gang? kjedelige saker :(

Mhm, fikk igang bilen 1 juledag. Har ikke kjørt siden 5juledag da jeg var på toyota og fikk bekreftet at lagrene har tatt kveld :(

#149752  av sleeper

skal ikke så veldig mye mer til for og knekke et veivlager en et rådelager... ( tåler vel liiiiit mer pga at de ikke går opp og ned som rådene men ikke mye)

men hvis de bare er litt slitte så går det nok bra! men ville ikke kjørt noe mer med den får jeg var SIKKER på at oljetrykket er bra!!

#149767  av w-master

sleeper skrev:skal ikke så veldig mye mer til for og knekke et veivlager en et rådelager... ( tåler vel liiiiit mer pga at de ikke går opp og ned som rådene men ikke mye)

men hvis de bare er litt slitte så går det nok bra! men ville ikke kjørt noe mer med den får jeg var SIKKER på at oljetrykket er bra!!
Mhm, er ikke skikkelig rådebank...men man hører at dem er slitt...

Bilen den ska stå til jeg har fått sjekka oljetrykke! Håper det er bare sensoren på den nye motoren som har tatt kvelden. Hvis trykke er bra, så kan jeg være heldig....

#149768  av sleeper

kan du ikke bare flytte over sensoren fra den andre motoren da?

#149820  av w-master

sleeper skrev:kan du ikke bare flytte over sensoren fra den andre motoren da?
Jepp, skal hente den ifra den gamle motoren i ettermiddag bare for å sjekke om det er sensoren som er gåen. Men skal prøve og få målt oljetrykke i tillegg.

#150053  av MR2turbo

hei åssen går det med motoren? , venter på å høre no fra deg, så jeg kan se på hva vi skal gjøre for å få den i gang igjen... ;)

#150063  av w-master

MR2turbo skrev:hei åssen går det med motoren? , venter på å høre no fra deg, så jeg kan se på hva vi skal gjøre for å få den i gang igjen... ;)
Joda, har fått på den oljetrykksensoren no :) Men regnet som bare det her i dag pluss at jeg manglet ledninger for å få koblet opp måleren :? Skal se om jeg ikke får målt oljetrykke i morra hvis jeg får knabbet noe ledninger på jobben :) Tror det blir til at jeg bestiller time på toyota til jeg får lønning...greit det koster, men har lyst å ha det bra gjort... Fikk høre i dag at det er mulig å bytte veivlager og uten at man kan ta ut motoren? stemmer det at man kan bytte dem samtidlig som rådelagrene ute og ta ut motoren?

Hva skal oljetrykket være på hvis jeg får målt i morgen? Hvis det er bra så bestiller jeg time til den 20'ende en gang.

#150081  av w-master

sleeper skrev:http://www.celicatech.com/imagearchive/ ... /LU/LU.htm

trykk på Oil Pressure Check til venstre i vinduert! det står der!
(vet at det ikke er en 3 gen som du har men det skal være samme trykket! :D
Har den manualen ;) Så jeg fant værdien før jeg gikk ut å målte... Å jeg får bare meddele at oljetrykket mitt er bra!!! :D :D

I manualen står det at det skal være 0,3 eller mere...
Jeg målte 0,5-0,6 å det er med dårlige rådelager :wink:

Så i morra bærer det nedover til toyota å bestille time for å få sjekket veiva og evnt byttet rådelagrene :D

Krysser fingrene for at veiva er bra :?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10