James bessesen skrev:det høres jo flott ut. Men hvor mye tror du jeg måtte ha betalt for hele pakken med lavtrykksturbo? med kjøp av deler og motering? hvor stor forskjell er det på min 86 blokk og 87+ blokken? går det fortsatt an å bruke min?
Det får de/den som evt skal utføre jobben svare på,de 2 jeg vet om gjorde det selv.Og da koster det ikke stort

Tjah den vesentlige forskjellen på en 85 til tidlig 87 og en 87+ motor er forbedret kjølekanaler og større veiv.1utgaven 4age har et problem med kjøling på syl 3,dette er utbedret.Og veiven er blitt kraftigere,blir veiven oval spiser den rådelagre til frokost.Men tror ikke det skal være noe problem å montere på din motor,mener begge de to andre hadde 86mod,men det er jeg noe usikker på.Men at den toppen ryker mellom 3 og 4 er igrunn litt logisk mener jeg.Det er jo der det blir dårlig kjøing uansett,da den kommer inn ved syl nr 1,og den blir jo ikke kaldere på ferden.Men på gamle 4age`n min røk den mellom syl.1 og 2.Men da kjørte jeg hardt 2t i strekk,så det tilgir jeg den for...Men for å si det slik det er jo en gammel bil og motoren har gått sine km,så jeg ville ikke brukt for mye penger på deler og turbo.Finn en brukt turbo f.eks, og en liten billig ic er det helt sikkert noen som har liggende det burde gjøre nytten.Var jo en som solgte turbokit her på forumet til 4age mener jeg nå nylig.Husker ikke pris men det kan du jo bare se selv....Men uansett hør litt rundt om,og om du ikke legger så mye penger i det er det heller ikke verdens undergang om/når det skulle ryke.
-edit...så pisser Amund meg i øret og sier at hvertfall den ene er 87+,mulig begge er det.Kan evt høre imorgen.Forøvrig samma blokka som 4agze