TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #150185  av Zupra

Hei, ny her i forumet, nettopp kjøpt mæ en supra. Drømmebilen. hadde ifjor sommer en mr2 turbo. Men nå er den endelig her.!!
Jeg har et par spm. hvor mye ladetrykk skal det være på en supra org. ?
Vedlegg
DSCN3820.JPG
DSCN3820.JPG (91.19 kiB) Vist 560 ganger

#150214  av Tore

Jaså, det kom en MkIV til Tromsø før min! Gratulerer så mye, hørte rykter om noe som trillet av Hurtigruta her om dagen 8)

##Til alle som irriterer seg om off topic: Se bort!##

Jeg skal å se på en MkIV om tre-fire dager, og har sagt at er det ikke noe feil med den, tar jeg den! Hadde vært kult å sett på din, du får si ifra hvis du har ekstra tid en dag!

#150278  av sindrejl

Tore skrev:Jaså, det kom en MkIV til Tromsø før min! Gratulerer så mye, hørte rykter om noe som trillet av Hurtigruta her om dagen 8)

##Til alle som irriterer seg om off topic: Se bort!##

Jeg skal å se på en MkIV om tre-fire dager, og har sagt at er det ikke noe feil med den, tar jeg den! Hadde vært kult å sett på din, du får si ifra hvis du har ekstra tid en dag!
så det blir endelig nå? :P Du har snakket mye om suprakjøp ;)

#150314  av Zupra

Ja skal si ifra en dag. har vært ute og prøvd bilen litt idag!! den fungerer meget bra. Men sliter litt med og justere turbotrykket rett. Forrige eier hadde skrudd ned trykket på boostcontroleren. Jævla irr.

Men ellers veldi fornøyd me bilen!! :D

Men som sagt vis noen hadde vist hvor mye den skal ha i laddetrykk orginalt. så hadde det vært til stor hjelp!

#150320  av 2fast4u

Gratulere med ny heftig bil, blir knall dette.

MkIV har orginalt 0,7 bar ladetrykk.

:wink:

#150321  av mr.ourom

Gratulerer med ny bil. Trykket skal være 0,7-0,8bar(varierer litt fra bil til bil).Hvis det ikke er gjort flere endringer elektronisk enn boost controller ville jeg lagt trykket rundt 1bar.

#150339  av @lpher

Grattis med ny bil :)

Ã…ssen boostcontroller er det i bilen da?

Om jeg ikke husker helt feil...så fikk jeg rundt 0,7 på #1...mens #2 gjerne fikk 0,1 mere...altså 0,8...ved optimale forhold that is :)

#150348  av sindrejl

husk at en boostcontroller vil aldri kunne skru trykket ned mer enn org trykk da ;) Så sett den på 0 så har du originalt trykk..

#150353  av Hiluxmannen

Grattis Vegard..

Æ ska lætt prøve bilen din :)

#150370  av Tore

sindrejl skrev:
så det blir endelig nå? :P Du har snakket mye om suprakjøp ;)
Jepp, har kommet mye rart i veien siste halvår, men nå har jeg en som jeg skal å kikke på til helga - og er det ikke noe stort å utsette på den, blir den med oppover til Tromsø!!

Zupra; gi et pip på 47 64 69 46 hvis du har tid en dag! Evt blir det MkIv-meet i Tromsø på søndag! (Typisk hvis ting skjærer seg etter at jeg har vært stor i kjeften, så det er sagt!

#150386  av Zupra

Takk for kjempe respons. :D

Det er en HKS Boost controler. Og ettersom jeg ser så er ikke det gjort noen særlig endringer annet en Boost Controleren. Jeg skal forske mere idag. Vi har jo mildvær her i Tromsø! Og det er jo helt genialt. Da får jeg prøvd bilen.

Har nå bestemt meg for og konvertere til singelturbo. Nå er det bare og begynne letingen etter alt det jeg trenger.. :D :D

Gleder meg til sommeren!!!!

Vist det er mildvær på Søndag. så kan vi kanskje møtes. Har bare sommerdekk på bilen..

En annen ting. ? Hvordan fungerer den MANU funksjonen ? Er det noen fordel ved akselerasjon.??

#150481  av @lpher

Zupra skrev: Takk for kjempe respons. :D

Det er en HKS Boost controler. Og ettersom jeg ser så er ikke det gjort noen særlig endringer annet en Boost Controleren.
Hmmm...original eksos? Begge katalysatorer intakt? Originalt luftfilter?
Zupra skrev: Jeg skal forske mere idag. Vi har jo mildvær her i Tromsø! Og det er jo helt genialt. Da får jeg prøvd bilen.
Hmm....min Supra liker seg best når det er kald OG tørt den! :D STOR forskjell også :)
Zupra skrev: Har nå bestemt meg for og konvertere til singelturbo. Nå er det bare og begynne letingen etter alt det jeg trenger.. :D :D
Bare å skrive ønskeliste nå ja :)
Zupra skrev: Gleder meg til sommeren!!!!
DET...bør du gjøre! :D
Zupra skrev: Vist det er mildvær på Søndag. så kan vi kanskje møtes. Har bare sommerdekk på bilen..
Tro det eller ei...men Supra er faktisk den beste bakhjulsdrevne bilen jeg har hatt på vinterføre :D
Zupra skrev: En annen ting. ? Hvordan fungerer den MANU funksjonen ?
Den lar deg kjøre bilen som en clutchløs manuell-giret-bil :) Ifølge brukermanualen så er denne funksjonen til for å ta løs på vinterføre etc :D Men jeg bruker den stort sett de få gangene jeg er på bane....forskjellen ligger i at i MANU ikke skifter gir selv...(noen FÅ untak finnes)

...men når du skal gire selv...ved å vippe spaken fremover...så girer den MOMENTANT...og adskilllig kjappere enn om du ikke hadde brukt MANU :)
Zupra skrev: Er det noen fordel ved akselerasjon.??
Nope...om det er en gevinst...så er den knapt merkbar i tilfellet :)

#150594  av Zupra

Joda. er gjort noen endringer på eksosen. fjernet katalysatorer og ser ut som 3" rør hele veien. Og deretter sotte på org. stuss. Noe som også blir gjort noe med i vinter. Det jeg er mest bekymret for er jo når jeg skal godkjenne bilen på biltilsynet. det er vel sånn idag at du kan kun godkjenne biler noen få steder i norge. stavanger, oslo, trondheim, bodø.. trur jeg. Så enten må jeg til trondheim eller til bodø.. Og da bør den vel helst være mest mulig orginal. :?
Kanskje ikke så lurt og stille opp dær ombygd til singelturbo..
og litt for mye hester under pansere :twisted:

Ok da fungere den manu funskjonen som jeg trudde opprinelig.

Meget sannsynlig at supran min også kan være en stor tilhenger av tørr asfalt. :D

#150703  av mr.ourom

Du må ikke gjøre noen endringer på bilen hvis den skal tas inn under paragraf 115 hos statens vegvesen. Da må bilen være 100% orginal.
Bilen blir ikke godkjent om den har konfilter engang.
Eneste som må gjøres er avblending av markeringslysene og at park-rettningslys har riktige farger.

Lykke til.