TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Luftfilter til Celica st202 gt.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #150323  av Mr_Sann

Jeg skal ha meg luftfilter til bilen. Har funnet en web shop som selger et komplett k&n filter
http://www.procarparts.com/store-detail ... inestoreDB
Vil dette passe på min?

Eller kan jeg bare kjøpe selve filteret og koble det på sånn som på bildet?

Har noen en web shop å anbefale?

Filter forslag?
Vedlegg
celica 2.0 motorrom.jpg
celica 2.0 motorrom.jpg (27.83 kiB) Vist 818 ganger

#150352  av sindrejl

alt passer sålenge du har en overgang vet du ;) kjøp den gjerne med.. bestill Apexi fra takakaira med overgang. http://www.takakaira.co.jp

Ifølge stortsett alle tester er det nesten bare Apexi som filtrerer bra nok til at jeg ville puttet det i motoren.. alt annet slapp igjennom masse dritt og må som oftest oljes og vedlikeholdes..

#150382  av MacBain

Ikke kjøp kn filteret, jeg hadde det før. Som nevnt slipper det mer skitt inn i motoren enn apexi filteret. KN filteret er også oljebasert mens Apexi er ett tørrfilter. Jeg fikk problemer med tilsmussede sensorer i innsuget etter at jeg satt inn kn filteret med ny olje(gjort korrekt med kn rensekit).
Noe som forråsaket ugjevn tomgang.
Dette har nå blitt bra igjen etter at jeg skiftet til Apexi filteret.
Dessuten er lyden fra Apexi filteret råere :D.

Ps. Når jeg besillte fra http://www.takakaira.co.jp, satt de verdien til under 200,- slik at jeg slapp tollen, tok også bare en uke før jeg mottok fileret.
Legger også med ett bildet av Apexifilteret montert.
Vedlegg
CIMG1157.jpg
CIMG1157.jpg (137.23 kiB) Vist 213 ganger

#150931  av Mr_Sann

Ser jo bra ut det apexi filteret. Er det med overgang på det settet taka kaira selger eller er det ekstra?

Prisen er jo heller ikke så ille hvis jeg slipper moms på det :D

#150937  av MacBain

Alt du trenger følger med :D

#158140  av Mr_Sann

Fikk Apexi filteret fra Takakaira og det var morro det! Ble en mye råere lyd fra motoren og jeg følte kanskje at draget i motoren ble litt gjevnere.
Hva synes dere andre som har satt på dette i bilen deres?

/Martin.

#158433  av MacBain

Jeg syntes at responsen er blitt litt bedre, samt at den drar litt mer.
Særlig på høyt turtall :D.

#158448  av egotrip

hepp !

lurte på 2 ting jeg .. mulig det er jeg som er blind men finner ikke apexi filterne på takira. Og nummer 2 hva er inner diameteren på filterne deres ?? har et Green air filter sett.. og hvis diameteren på inner'n passer om hverandre så kan jeg jo få brukt røret som fulgte med green filteret mitt :)

Noen av dere som har det og har diameteren i hodet ? :P

#158467  av tojo

egotrip skrev:hepp !

lurte på 2 ting jeg .. mulig det er jeg som er blind men finner ikke apexi filterne på takira. Og nummer 2 hva er inner diameteren på filterne deres ?? har et Green air filter sett.. og hvis diameteren på inner'n passer om hverandre så kan jeg jo få brukt røret som fulgte med green filteret mitt :)

Noen av dere som har det og har diameteren i hodet ? :P
Her finner du Apexi filteret på Takakaira siden: http://www.takakaira.com/performance/main.html se under Apex/ Suction & cooling - Power intake :wink:

Innerdiameteren er 85mm. whatever det er ikke slangeklemmefeste på Apexi,det skruves fast til adapteret med 4 skruver.

#158491  av egotrip

humz.. det var kjipern

yeye, da får jeg nok holde meg til Green filteret gitt :P finnes jo ingen brakett til Carinaen :]

#158502  av tojo

egotrip skrev:humz.. det var kjipern

yeye, da får jeg nok holde meg til Green filteret gitt :P finnes jo ingen brakett til Carinaen :]
Hva er boltavstanden på AFMen på Carinaen? mulig det kan skaffes adapter som passer.

Eller så kan du lage sadapteret av en rund plate ytterdiameter 120mm innerdiameter 85-75mm, 4bolthull(6mm) boltsirkel på 102mm.
Siden sveiser du på en 3" rørstuss ca50-100mm lang med adapterplate som passer på AFMen å vips så er adapteret ferdig. :wink:

#158566  av Bull

vil apexi filterkit'et til St202 passe St182 ?